Tisselaken til dobbeltseng..

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hvordan løser man det da?[8|]

Jeg og Frida deler jo soverom nå.. og jeg har en dobbeltseng.. og hun sover fortsatt i sprikelseng.. Kunne egentlig tenke meg å hive den ut.. pga plassmangel på soverommet.. og pga at hun begynner å bli litt for stor til den..

Men problemet er det at hun innimellom har lekkasje.. og det går jo greit nå.. for hun har tisselaken i sprinkelsengen sin.. så det er jo bare å vaske

Men får man tak i så stort tisselaken som 150x200? Gjør vel ikke det.. men hvordan løser jeg det? Har dere noen tips å komme med?

Du får kjøpt tisselaken i metersvis så da kjøper du bare så mye du vil ha og legger under det vanlige lakenet [;)]

Okay.. men de er sikkert ikke brede nok da? Så da må jeg kanskje kjøpe 2 lengder og sy de sammen?

For er vel greit å ha det på hele.. sånn at det blir mest behagelig.. ser for meg at hvis det bare ligger på ene halvdelen.. så vil det flytte lett på seg..?

tobias har bare en flik, 50*50 ca som ligger under lakenet i senga hans.. han har juniorseng.. hvis den krøller seg er det bare å nappe litt i den gjennom lakenet.. null problem..

ORIGINAL: camilla82

På princess har de tisselaken på rull, ihvertfall da jeg kjøpte.

Disse er ganske brede også.

Jysk har tisselaken til dobbelseng. Et stretchlaken i frotte og som ikke blir vått gjennom. Godt å ligge på, ikke klamt, og perfekt for større senger :)

De hadde til både enkelt og dobbeltseng på IKEA i hvert fall. :) De heter Nattglim, men akkurat nå finner jeg dem ikke på sidene dems.

ORIGINAL: *flu*

Sparkjøp har: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_19/PID-550798%28SparBase%29.aspx
Veldig fornøyd med de!![;)]

Er det tykt? Sånn at du hører plasten knitrer? Om du skjønner hva jeg mener?[:)]

ORIGINAL: Dollface

tobias har bare en flik, 50*50 ca som ligger under lakenet i senga hans.. han har juniorseng.. hvis den krøller seg er det bare å nappe litt i den gjennom lakenet.. null problem..

samme her. kan du ikke bare legge en sånn en under på den siden hun ligger da?

ORIGINAL: neselo

ORIGINAL: Dollface

samme her. kan du ikke bare legge en sånn en under på den siden hun ligger da?

Joda.. kan det og.. bare tenkte at det blir enklere å ha over hele.. hun ligger svært urolig..

frotte og som ikke blir vått gjennom. Godt å ligge på, ikke klamt,
ORIGINAL: Fridasinmamma

Sparkjøp har: http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_19/PID-550798%28SparBase%29.aspx
Veldig fornøyd med de!![;)]

Er det tykt? Sånn at du hører plasten knitrer? Om du skjønner hva jeg mener?[:)]

De er ikke tykke, og de knitrer ikke :-) De er mer frotteakti, så det virker ikke som plast... Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg kan ikke ha noe som knitrer eller blir klamt. Strikkene i hjørnene holder det også på plass, slik at det ikke sklir hiten og diten. [:)][:)]

Veldig bra!! og godt å høre med noen som har prøvd disse[:D] Da bestiller jeg i alle fall et sånt! Takk[:D]

ORIGINAL: * Babysyk *

Kjøpte tisselaken da jeg var gravid med snuppa pga var redd vannet skulle gå i senga [:)] Kjøpte det på ikea og det er som et slags strekklaken. Greit å beskytte madrassen litt [:)]

Samme her! 180 bredt, godt å ligge på er det også!

ORIGINAL: * Babysyk *

Kjøpte tisselaken da jeg var gravid med snuppa pga var redd vannet skulle gå i senga [:)] Kjøpte det på ikea og det er som et slags strekklaken. Greit å beskytte madrassen litt [:)]

Men IKEA... har ikke de sine egne mål? Vil kanskje ikke passe til min seng som er 150x200?

Back
Topp