Tisse selv

Marslykke2017 <3

Betatt av forumet
For de som fikk epidural under fødsel og sliter med å tisse selv. Hvor lang tid tok det før dere klarte å tisse selv? Evt hva gjorde dere for å få det til? Skal man bare ta tiden til hjelp før muskulaturen kommer til seg selv?
 
Jeg måtte bli kateterisert to ganger og så drakk jeg sykt mye for å måtte gå på do. Dagen etter epidural tisset jeg selv. Jeg tisset også litt ufrivillig i tiden som kom, men det gikk seg fort til [emoji38]
 
Ok. Jeg er på tredje dagen[emoji85]men klarer å tisse selv, bare ikke nok til å reise hjem... har litt hemorider som heller ikke hjelper på!
 
Jeg måtte bli kateterisert to ganger og så drakk jeg sykt mye for å måtte gå på do. Dagen etter epidural tisset jeg selv. Jeg tisset også litt ufrivillig i tiden som kom, men det gikk seg fort til [emoji38]

Ville heller hatt det andre veien, at jeg ikke klarer å stoppe[emoji1]litt annet problem enn det å ikke klare å tømme seg helt. Blir en litt annen utfordring. Vil bare hjem nå[emoji31]
 
Ville heller hatt det andre veien, at jeg ikke klarer å stoppe[emoji1]litt annet problem enn det å ikke klare å tømme seg helt. Blir en litt annen utfordring. Vil bare hjem nå[emoji31]

Ja, det forstår jeg kjempegodt. Men hva sier jordmor? Får du ikke noen råd? Ikke bare bare å spøke med tisse på seg heller! Tok litt tid å kunne jogge igjen og i følge søstRa mi må man ha helt tømt blære når man hopper på trampoline ;)

Håper virkelig de på barsel kan gi deg noen triks. Drikker du mye?
 
Ja, det forstår jeg kjempegodt. Men hva sier jordmor? Får du ikke noen råd? Ikke bare bare å spøke med tisse på seg heller! Tok litt tid å kunne jogge igjen og i følge søstRa mi må man ha helt tømt blære når man hopper på trampoline ;)

Håper virkelig de på barsel kan gi deg noen triks. Drikker du mye?

Drikker mye. Men livredd for å ikke klare å tømme meg å nå den magiske grensen for døgnkateter igjen.
Du drakk mye og gikk hyppig?
Ikke så mye råd annet enn at jeg sikkert må snakke med noen eksperter hvis jeg ikke får det til. Det er så utrolig frustrerende! Alt jeg vil er å sette meg på do å la fossen sildre men det skjer ikke... håper bare det er muskulaturen som ikke er helt på plass enda og at jeg får det til innen imorgen.
 
Drikker mye. Men livredd for å ikke klare å tømme meg å nå den magiske grensen for døgnkateter igjen.
Du drakk mye og gikk hyppig?
Ikke så mye råd annet enn at jeg sikkert må snakke med noen eksperter hvis jeg ikke får det til. Det er så utrolig frustrerende! Alt jeg vil er å sette meg på do å la fossen sildre men det skjer ikke... håper bare det er muskulaturen som ikke er helt på plass enda og at jeg får det til innen imorgen.

Uffameg :( De må jo komme med noe mer enn det!!! Jeg drakk mye, men gikk ikke hyppig, heller det at det kom mye når det først kom. Var normalt etter et par dager. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal råde deg til. Kanskje spør ulike barnepleiere og jordmødre som er på vakt. Ta det opp og be om skikkelige svar. Du kan da ikke være den eneste med utfordringer med å tisse etter epidural.
 
Gå på do etter klokka, ikke etter tissetrang. Ble kateterisert 2 ganger under fødsel, og en gang etter. Tisset lite de første gangene, men dagen etter fødsel tisset jeg mye. Var flink og gikk på do hver 2-3 time, kjente ikke tissetrang før kanskje i går, 5 dager etter fødsel :)
 
Hadde det sånn forrige fødsel også! Nå begynner det å komme seg så håper et par dager gjør sitt for å normalisere det litt. Var livredd for å få full blære[emoji1]utfordringen som er ekstra denne gangen at jeg må springe når jeg kjenner at nr to er på gang, ellers går det galt. Den har jeg aldri hatt før.
 
Back
Topp