Tiss i bleia..

Jorlin86

Betatt av forumet
Vesla tisser så hele bleia er gjennomvåt! Det står overalt at man ikke trenger å bytte bleien dersom det bare er tiss i den, men det går ikke med denne snuppa.. Da er det urin overalt.. Er det flere som har det slik? Eventuelt med noen tips?

Vår gutt bæsjer bare en gang i uka så vi skifter bleie selv om det bare er tiss kan du si... Og uansett bør de skiftes på jevnlig ellers så vil de tisse seg ut. Hver fjerde time er en grei regel, eller sjekk bleien om hvor mye som er der.

Prinsen her bæsjer ca en gang om dagen. Derfor skifter jeg bleie selv om det bare er tiss. Jeg har som "regel" at jeg skifter etter hvert måltid i løpet av dagen. Noen ganger hopper jeg kanskje over ett skift, men det er ikke ofte, fordi at da blir det vått igjennom ;)

skifter hver 2 time og ellers ved behov. bytter heller noen bleier for mye i løpet av et døgn enn for få.

Snuppa her bruker ca 5 bleier i døgnet hun, og det er masse tiss i alle sammen! Hender det går gjennom bleien av og til... Bæsjer ca annenhver dag;)

hmm større bleie?? det blir kanskje enda værre, nei du får nok bare skifte oftere

Tre-må-det-være! skrev:
Snuppa her bruker ca 5 bleier i døgnet hun, og det er masse tiss i alle sammen! Hender det går gjennom bleien av og til... Bæsjer ca annenhver dag;)

Oi! 5?? Her går det minst 10 om dagen! Derfor jeg lurte litt på om det kanskje fantes noen alternative bleier eller noe. Hun må skiftes på ofte for å slippe lekkasjer.. :/ For min del spiller det seff ingen rolle, men ubehagelig for henne å stadig ha våte bleier.. Kanskje det roer seg da hun blir eldre :)

Vi bruker også endel bleier i døgnet, opp imot 10 tenker jeg. Våte tissebleier her også, og har begynt med str. 2 om natta :)

Bæsjet i begynnelsen mange ganger om dagen, men de siste dagene har det gått ned til en gang hver eller annenhver dag :)

Her går det vel i hvertfall 10 bleier om dagen. Det er tiss i alle og hun bæsjer sikkert 3-4 ganger om dagen i tillegg. Plager meg ikke å skifte ofte, og skifter heller med en gang jeg merker bleia er våt enn å la henne ligge med våt bleie. Såklart, om hun sover så venter jeg til hun våkner.

I går bæsjet hun seg ut 3 ganger på rad. Rakk såvidt å gå ut av badet før det kom en ny ladning.. =P

Når du sier at det står over alt at de ikke trenger ny bleie dersom det bare er tiss så går jeg ut ifra at du tenker på nattbleiene?
For elllers i døgnet skal de skiftes på regelmessig, Hver 3-4 time og eller ved behov.

Vi måtte bare kutte ut 1`er bleiene og starte på 2. Det rant rett igjennom på de minste.

ja, seff om nettene. i dag skiftet vi bleie klokken 06, og klokken 08 var bleie, unge og seng likevel våt.. igjen.. synes synd på henne! + redd for at hun skal bli liggende for lenge våt! for hun er jo verdens snilleste og klager ikke, bare sover seg gjennom det hele..

Jorlin86 skrev:
ja, seff om nettene. i dag skiftet vi bleie klokken 06, og klokken 08 var bleie, unge og seng likevel våt.. igjen.. synes synd på henne! + redd for at hun skal bli liggende for lenge våt! for hun er jo verdens snilleste og klager ikke, bare sover seg gjennom det hele..

tror jeg enten ville ha prøvd en bleie str større eller prøvd et annet merke på bleiene. her har det holdt å gå opp en str og skifte ofte.

Her er det sånn og.. Men han bæsjer mye og. Jeg bruker vanvittig mye bleier for når jeg har byttet bæsje bleie da kommer det mer bæsj.

Jorlin86 skrev:

Bruker du 1`er eller 2`er bleie?
Libero eller pampers?

Pampers bleiene er tynnere.

Jenta vår også tisset vanvittig mye en periode, men nå er det litt mer normalt :)

jentami* skrev:

Jorlin86 skrev:

Bruker du 1`er eller 2`er bleie?
Libero eller pampers?

Pampers bleiene er tynnere.

Jenta vår også tisset vanvittig mye en periode, men nå er det litt mer normalt :)

Bruker 2`er bleier, pampers. Har prøvd libero, men synes de er stive og absorberer dårlig slik at jenta ble sår hver ganng hun brukte de. Enda vi bytter før og etter hvert måltid + ellers etter behov, altså så godt som hele tiden da hun er våken. Sto å så på bleiestørelsen større i går. Men jenta er tidligfødt og veier såvidt over 3kg, akkurat runda 50cm, så de blir rett å slett for store.
Håper at det roer seg her etterhvert også, slik at vi kan bruke litt våkentid andre steder enn på stellebordet ;)

Jorlin86 skrev:

Tre-må-det-være! skrev:

Oi! 5?? Her går det minst 10 om dagen! Derfor jeg lurte litt på om det kanskje fantes noen alternative bleier eller noe. Hun må skiftes på ofte for å slippe lekkasjer.. :/ For min del spiller det seff ingen rolle, men ubehagelig for henne å stadig ha våte bleier.. Kanskje det roer seg da hun blir eldre :)
Har brukt Pampers 1 til nå, har gått opp til 2 og skiftet til Libero nå - de holder bra på hun her. Hun får tørr bleie til natta ca kl 19.00 - skifter ikke før ca 07.00 (er masse tiss i den, men hun har aldri bæsjet på natta, da hadde vi selvfølgelig skiftet!) Så er det ny bleie igjen ca kl 10, og kl 13 og kl 16 - og ny til natta igjen.. Blir 5 i døgnet, eller mer ved behov:) Hun bæsjer bare hver 4-5 dag, og da gjerne i en helt ny tørr bleie:)

Vi går over til tøybleier etter hvert nå, som hun vokser inn i de vi har - brukte det på de to andre også, funker like bra. 

gutten min sine bleier er alltid søkk våte!! Så jeg må også bytte bleie ofte!! Heldigvis er det et godt tegn da;-)

Back
Topp