Tirsdagspraten

lenemor

Forumet er livet
God morgen damer - her er vi tidlig på'n i dag, og det er egentlig helt greit. Har sovet en del i natt og føler meg frisk og opplagt - særlig fordi jeg har huset for meg selv. Skal sette meg med en kaffekopp og prøve å lese ut boka mi som skulle vært levert på biblioteket i går... får se hvor lenge lillebror sover.

G er på jobb, og Johanna har første dag i barnehagen i år - hun gledet seg veldig. Var forresten litt trist i dag, for hun oppdaget da vi sto opp at hun har tisset på seg i natt.... selvsagt litt dumt, men uhell skjer, og jeg synes at hun er flink jeg - nesten to uker uten bleie og kun to uhell. Har fått slengt alt i maskina så jeg får det i tørketrommelen før vi reiser på helsestasjonen etterpå. Tremånederskontroll med August i dag, så det er veiing og måling, og så vaksine - spent på hvordan han takler sprøyte - på sykehuset fikk han jo sprøyter hver dag, og det gikk veldig bra, men nå har han glemt det.

Hva er det dere gjør i dag da?

Her har dagen startet veldig bra[:)] Amalie skulle endelig få gå i barnehagen på over 2 uker - egentlig altfor lenge, så neste jul får jeg vurdere å sende henne noen timer i barnehagen i romjula også. Hun gledet seg stort, og har villet gå i barnehage siden søndag - he he - og satt å sang i bilen på veien "barnehagen min, barnehagen min, eg ska te barnehagen min"[:D][:D] Og avskjeden gikk veldig fint - tydelig at hun hadde savnet alle barna[:)]

Karoline skulle videre til skolen - og også hun i godt humør. De skal få gå et par timer i akebakken ved skolen for de har turdag idag. Hun gledet seg veldig til det.

Jobben venter i tolv-tia, og det blir sikkert kjekt idag også. Det er så godt å komme igang igjen. Egentlig burde jeg spurt etter vikarjobbing i skolen også, men foreløpig syns jeg det er greit med forutsigbar arbeidstid og litt rolig start. Det er så mye rot også med vikarer som blir "kasteballer" mellom forskjellige klassetrinn og kort, kort varsel på jobbing - på tross av at inspektøren burde ha god oversikt over de som er sykemeldt o.l. Ja, ja - det kommer etterhvert.[;)]

Kvelden blir rolig tenker jeg - benke meg foran tv'n når Grey's begynner[:D]

Lykke til med vaksinering, August![:D]

Ha en finfin dag alle sammen![:)]

god morgen!

her var vi oppe rundt ni.. etter en helt fantastisk natt!! jeg har sovet godt, og julie har sovet.. hun tuller litt på kveldene.. men hun kommer seg.. jeg har funnet en teknikk som gjør at hun roer seg lettere... herlig...så nå holder vi på kortere og kortere med tull..

i dag skulle vi egentlig ha barseltreff her.. men vi måtte avlyse.. julie er syk.. og har vært det siden lenge før jul.. men hun er på bedringens vei nå... såå da holder vi oss i ro, og alene hjemme, slik at vi ikke smitter noen.. m har bilen, så vi er i grunn litt "isolert" i denne kulda..

nå nyter jeg morgenro her med hjemmebakte rundstykker og en kopp med te.. herlig! Julie styrer på gulvet, og Gaya står i buret sitt (med åpen dør altså), hun nekter å komme ut, for hun har fått inn ett ullpledd der, som hun elsker..

God tirsdags formiddag [:)]

Skulle egentlig opp og på jobb og Trym skulle i bhg, men sånn ble det ikke, han våknet kl ett i natt med 39,5 i feber, men det er nok den halsen hans, det var hovendt og han hadde et grått belegg på tunga stakkar. Huff.. Ligger i familien det med vond hals [&o]
I tillegg til måling av feber i natt, så hadde en av kattene klart å  tippet en kaffekopp utover hele stuebordet [:D][:D] Jaja [8D] Gikk heldigvis bra da, laptopen min og gubben sin hadde flaks kan man si. Men det var vel kanskje et hint om at vi måtte bytte ut juleduken snart [:D][8D]

Ellers i dag, så blir det vel bare å ta seg av den syke, også gjøre litt her hjemme [:)]

Det skal bli godt å komme tilbake til hverdagen snart kjenner jeg, blir så rastløs av å gå hjemme [8D] Også lei av det dumme søtbehovet etter jula [:D]

God morgen[:D]

Her begynte dagen litt over 07. Sambo er på jobb og Amalie i barnehagen. I dag skal jeg rydde.. Det merkes at jeg har vært syk i hele jula, det ser rett og slett ikke ut her..
Så skal jeg prøve å få sovet litt før prinsessa mi kommer hjem, skal på nattevakt i natt. Greit å være litt ekstra med søvn i kroppen hvis det blir en urolig natt.

Ellers så skal vi varme opp ribbe til middag i dag. Gleder meg[:D] Har nesten ikke spist noe julemat denne jula, så nå som jeg har fått tilbake matlyst, så nå hiver jeg innpå alt det fortapte[;)]

Ha en fin dag[:)]

God formiddag.

Her sov vi te 9 i dag, det var litt godt, våknet av at tlf te sambo ringte. Sambo er syk i dag, og jeg har fått forstoppelse. Marcus sitter og koser seg med NRK Super.

Jeg liker å få innbydelser tidlig, sånn at jeg får planlagt helga litt.

I dag blir det ikke gjort så mye her, klarer ikke å stå oppreist

ENDELIG tirsdag og barnehageåpning.[:)] Denne dagen har jeg ventet lenge på. Jeg skal snart i behandling og senere skal jeg til jm også så det blir ikke den avslapningsdagen jeg har drømt om så lenge. Men i morgen...[8D] Jeg har som mål å få ferdig monsterbuksa til Frida i dag. Jeg holdt på med den i noen måneder nå. Dvs. jeg har ikke holdt på med den på et par måneder. Jeg skal bare sy på fjeset så er den ferdig. Det gleder jeg meg til.

Mårnings!

jeg er på jobben i dag også. helt uvant, men hyggelig også. Det er litt stille hos meg i biblioteket, for elvene har ikke helt fått med seg at jeg er her enda, hehe. Men jeg rydder og setter meg inn i det nye utlånssystemet vårt: Mikromarc 3

Maja var SUPERtrøtt da jeg vekket henne i morges. Hun sa "Det er altfor tidlig. jeg vil bare sove litt til" Hun var så søt. Men etter litt kos, så kom hun seg på badet. Og hun syntes det var stor stas å være i bhg igjen.

Det er kaldt her i dag. minus 15 da jeg stod opp, så det blir nok ingen store sprell i ettermiddag. Men det er mulig jeg prøver meg på en gåtur, hvis noen blir med. JObber for å komme ajour med kiloen jeg la på meg i jula. Vil helst være nede i før-jul-vekt når GR-kurset starter den 14.januar. Har igjen 800 gram, så det skulle gå greit!

Lykke til med vaksine, August!

Og god bedring til Julie, trillemor. Topp at du har sovet så godt i natt!

Her har det vært en slitsom natt[&o] Mina har fått for seg seg at det er gøy å stå opp om natta og leke, noe mammaen ikke er så glad for[&:] Hun lister seg ut til stua for å leke, så i natt skal jeg ha døra mi HELT oppe. Ble endel grining da jeg fulgte henne i seng og til slutt så ga hun seg. Men det resulterte i at vi sov til 0930. Fikk sjokk da jeg så på klokka..
Så hun var i bhg litt over halv 11 hehe..

Og jeg som hadde sååå mye jeg skulle gjort idag. Hvorfor kunne ikke det skjedd igår da vi var hjemme??!![8D]

Spiser lunsj, så må jeg sette i gang her å VASKE. Ser ikke ut her, sukk[:-]

ORIGINAL: oslojente1980

Her har det vært en slitsom natt[&o] Mina har fått for seg seg at det er gøy å stå opp om natta og leke, noe mammaen ikke er så glad for[&:] Hun lister seg ut til stua for å leke, så i natt skal jeg ha døra mi HELT oppe. Ble endel grining da jeg fulgte henne i seng og til slutt så ga hun seg. Men det resulterte i at vi sov til 0930. Fikk sjokk da jeg så på klokka..

Og jeg som hadde sååå mye jeg skulle gjort idag. Hvorfor kunne ikke det skjedd igår da vi var hjemme??!![8D]

Så slitsomt at Mina våkner for å leke. Håper hun begynenr med å sove godt istedet!

ORIGINAL: monicabebe

ORIGINAL: oslojente1980

Så slitsomt at Mina våkner for å leke. Håper hun begynenr med å sove godt istedet!

Det håper jeg også[:'(]

Så er vi tilbake fra helsestasjonen med gutten som har strekt seg tre nye cm på tre uker, og økt vekta med 600 gram på samme tiden - nå er han 5030g og 57,5cm lang. Fikk to sprøyter og var ikke helt fornøyd med det, men det ser ut til at han ikke plages med det nå - sover som en stein.

Har vært innom apoteket og kjøpt smertestillende til han for sikkerhets skyld - helsesøster sa at de har fått mange tilbakemeldinger på at barna kan begyne å skrike helt ut av det blå en tre-fire timer etter den ene vaksina, og så gir det seg like brått etter en times tid, og da kunne vi gi paracet for å døyve smertene for både foreldre og barn [;)]. Kjøpte lavendelessens også, i håp om at det kan hjelpe å få barna våre til å sove bedre om natten - vi prøver alt [:D]

Nå skal jeg fyre opp i ovnen, her er litt kaldt, og så skal jeg sette meg ned og sløve litt mens jeg venter på at overmadrassen til Johanna skal være tørr i trommelen eller at August skal våkne... ikke godt å si hva som skjer først

ORIGINAL: lenemor

Så er vi tilbake fra helsestasjonen med gutten som har strekt seg tre nye cm på tre uker, og økt vekta med 600 gram på samme tiden - nå er han 5030g og 57,5cm lang. Fikk to sprøyter og var ikke helt fornøyd med det, men det ser ut til at han ikke plages med det nå - sover som en stein.

Har vært innom apoteket og kjøpt smertestillende til han for sikkerhets skyld - helsesøster sa at de har fått mange tilbakemeldinger på at barna kan begyne å skrike helt ut av det blå en tre-fire timer etter den ene vaksina, og så gir det seg like brått etter en times tid, og da kunne vi gi paracet for å døyve smertene for både foreldre og barn [;)]. Kjøpte lavendelessens også, i håp om at det kan hjelpe å få barna våre til å sove bedre om natten - vi prøver alt [:D]

Nå skal jeg fyre opp i ovnen, her er litt kaldt, og så skal jeg sette meg ned og sløve litt mens jeg venter på at overmadrassen til Johanna skal være tørr i trommelen eller at August skal våkne... ikke godt å si hva som skjer først

lavendelessens.... hmm........................................................... kanskje julie sovner av det???? hvordan funker det? hva er det?

Jeg skrev feil - det heter lavendelolje... kjøpte det på apoteket. Man kan ha et par dråper i badevannet, eller man kan dryppe en dråpe eller to på puta eller noe i senga - den virker rett og slett beroligende og avslappende. Så forresten en lavendeløyemaske for voksne i går, som skal hjelpe på nattesøvn - tenkte på deg og namba med en gang

HER finner du masken - var litt andre "søvnpreparater" der også

Og HER kan du lese om lavendel og dens mange gode egenskaper:
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=telemark&gid=125

trillemor, du bør se på DENNE også

I dag har jeg og Aslak vert hos legen. Drøftet litt ang spisingen hans. Det er heldigvis på bedringens vei, og så fikk vi tips om melkefri kost! Så har vi tuslet litt i sentrum før vi skulle til fysioen!! Jeg er ikke i form for tiden så det var etterlengtet. Aslak driver med forskjellige prosjekter på gulvet mens jeg får behandling! Vi har samme fysio og hun synes det er genialt for da får hun observert Aslak mens jeg får behandling! [:D]

Vi hentet Solveig tidlig i bhg! For det klaffet best slik! Så har vi spist bollefrikasè til middag! mmmmmm litt skuffet over kvaliteten på potetene![8D] Solveig skulle gå på ski etter middagen.. men har ikke lyst likevel! Fordi det er blitt skumring ute [8|] Nå lager hun pakker til oss andre her! [:D][:D]

Back
Topp