Tirsdagsprat :D

Her var det eldstemann som var i seng først!
Sliten etter en fin dag ute i sola i barnehagen tenker jeg.
Han BA om å få legge seg, uten barne-tv og kveldsmat (vi hadde jo litt sen middag...)
Han sovnet nettopp, midt under synging :D
Lillebror blir badet av pappaen nå. Så skal jeg opp og amme han når de er ferdige =)
Jeg har kjøpt meg en cider som jeg tenkte å kose meg med i ettermiddagssola når Lillebror har sovnet :D :D

hehe ja da har han nok hatt en fin dag med mye aktivitet :D deilig å sove når man er sååå sliten :)

Han BA om å få legge seg, uten barne-tv og kveldsmat (vi hadde jo litt sen middag...)
Lillebror blir badet av pappaen nå. Så skal jeg opp og amme han når de er ferdige =)
Jeg har kjøpt meg en cider som jeg tenkte å kose meg med i ettermiddagssola når Lillebror har sovnet :D :D

Høres deilig ut med cider:-)

Liana har tatt sine første ordentlige krabbe-steg idag :D

*sender fra pipe-gjøken*

jøss, nå går det fort med henne! Hun begynte jo akkurat å åme seg :D
Hermine ålte seg i 2,5 måned før hun begynte å krabbe ;)

Vi har vært på lekeplassen hele ettermiddagen, og snuppa er nå helt utslitt! Spiste kveldsmat på 3 minutter og øynene seg nesten igjen mens hun fikk flaska...men hører hun krangler på at pappan skal legge henne...gråter "mamma-mamma" :oops: o_O Regner med hun bare er overtrøtt, for hun krangler så og si ALDRI på legginga! :confused:

Tror hun fikk litt vel mye jordbær i går (vi dreiv å laga syltetøy så hadde endel bær) for hun har diarè idag :eek: Eller så er det noe hun har spist ute o_O Kjører på med blåbær og banan i grøten jeg :P

Skikkelig utslått hun :(
Får håpe hun er bedre igjen i morgen :D
Ja, det er sjeldent hun er så kjørt tiø disse tider, men så har hun i tillegg sovet korte dubber - i dag som i går.:confused:
Så herlig å ha en gutt som ber om å få legge seg. Sikkert bra sliten, ja.♡ Håper resten av kvelden går like glatt, og at cideren smaker ekstra godt!;)
Her sover mannen på sofaen, så der er det ikke mye selskap å hente gitt! Har lyst på både et glass vin OG vafler, men tror ikke kombinasjonen er noe særlig. :rolleyes:

Det føles som om vi famler litt i mørket, ja. Hehe.. Sånn er det når man er førstegangs; både som foreldre og med sykt barn. MEN du som er godt inn i gamet.. Om man misstenker at barnet har vond hals (noe som ofte følger med forskjøle - som hun så tydelig har), kan man gi noe som hjelper på? Litt fenikkelte u.sukker eller varm, hjemmelaga saft f.eks, eller holder det med å få i henne nok væske (vann/mme) ?
Et råd fra en førstegangsmamma til en annen:

fennikkel-te eller karve-te er godt for både hals og mage! :) Det fikk Hermine mye da kolikken sto på, og man kan fint gi det lunkent på flaske. Når de små er syke, og ikke vil ta til seg noe særlig med mat og vann e.l. kan man godt ha litt sukker i teen slik at de får i seg litt ekstra! ;)

jøss, nå går det fort med henne! Hun begynte jo akkurat å åme seg :D
Hermine ålte seg i 2,5 måned før hun begynte å krabbe ;)

Ja syns jeg også! :) Tok sine første tak for ca 2 uker siden eller noe..Men hun klarte bare å krabbe når hun var på gulvteppe da :P blir for glatt enda på gulvet..
Heheh Hermine er jo veldig tidlig ute med mye da! så ikke så rart det tok litt tid fra åling til krabbing :)

Vi har vært på lekeplassen hele ettermiddagen, og snuppa er nå helt utslitt! Spiste kveldsmat på 3 minutter og øynene seg nesten igjen mens hun fikk flaska...men hører hun krangler på at pappan skal legge henne...gråter "mamma-mamma" :oops: o_O Regner med hun bare er overtrøtt, for hun krangler så og si ALDRI på legginga! :confused:

Tror hun fikk litt vel mye jordbær i går (vi dreiv å laga syltetøy så hadde endel bær) for hun har diarè idag :eek: Eller så er det noe hun har spist ute o_O Kjører på med blåbær og banan i grøten jeg :p

så moro å være ute å leke så lenge da :) ikke rart hun spiste fort :P heheh..
Er nok jordbærene som gjør det, er jo ganske typisk å få diarè av for mye jordbær å sånt :)

Et råd fra en førstegangsmamma til en annen:

fennikkel-te eller karve-te er godt for både hals og mage! :) Det fikk Hermine mye da kolikken sto på, og man kan fint gi det lunkent på flaske. Når de små er syke, og ikke vil ta til seg noe særlig med mat og vann e.l. kan man godt ha litt sukker i teen slik at de får i seg litt ekstra! ;)
Ja, det var i de baner jeg tenkte nemlig. Drikker jo det selv når hals og helse skranter. :) Har fenikkelte i skapet og tenkte å bruke det som backup, og om te med litt sukker går an, så funker vel hj.laga solbærsaft også. Det ble tykk smoothie til lunsj i dag da. Funka fjell! ;)

Grove pannekaker med nyrørt jordbærsyltetøy på til kvelds:D

*Surfer mobilt*

OOOOG bildet:p
1371581857686.jpg

*Surfer mobilt*

Ja, det var i de baner jeg tenkte nemlig. Drikker jo det selv når hals og helse skranter. :) Har fenikkelte i skapet og tenkte å bruke det som backup, og om te med litt sukker går an, så funker vel hj.laga solbærsaft også. Det ble tykk smoothie til lunsj i dag da. Funka fjell! ;)

jeg ga bare solbærsirup fra butikken jeg, da hun hadde den 4.barnesykdom og ikke ville spise eller drikke noe ;) DA var det jente som fikk blanke øyne kan jeg si deg! :D Er jo ikke det man gir når de er syk som skaper dårlige vaner, men det man gir dem når de er friske ;)

Vi koser oss i dk og håper dere alle har det bra:):):)

ja, har tatt ukas kaloriinntak i ett måltid jeg nå :P :D Sprekkmett!!!

Haha sånt må til av og til :P gjør det stadig vekk selv :P

*sender fra pipe-gjøken*

Back
Topp