Tirsdagen

God morgen!
Her har vi vært våkne fra 04-05.30 pga snørr som måtte suges ut og nese som måtte dryppes. Første barnehageforkjølelse på vei! :oops: hun ble SÅ våken av det hele at hun satte seg opp og sa hei til meg flere ganger, men hun fikk streng beskjed om at "DET ER NATT!!!" og la seg pent ned igjen :p omsider sovna hun og så sov vi til 08! :)
Formen hennes er fin bortsett fra snørret, så snart skal vi gå til bhg og så skal jeg på Uit!
To nye ord fra snuppa idag: pupp (!) og sokk :p

Ha ei fin dag!

*Surfer mobilt*

Æsj, snørr er noe skikkelig herk:eek::mad: Plager de små veldig når de skal sove og at de ikke greier og puste med nesen! Synes hu var kjempe flink som greide og sovne igjen. Blir veldig fort forkjøla etter de har begynt i bhgen, bygger opp immunforsvaret i det minste:p;) Kuuult med 2 nye ord:D:D

Yeeeeej:D:D:D:D Liana gråt ikke idag når hun ble levert i bhgen :D igår var det bare litt furling, og idag var det helt greit :D Hurra for flinke jenta mi!:D

★Sender fra pipe-gjøken★

Så bra hu begynner og føle seg trygg i bhgen:) Da er det mye lettere som mamma ogvgå derfra med en god følelse også, istedenfor og tenke på hvordan det nå går med jenta:)

Håper dere ikke blir syke, sjokoladekake hjelper i hvertfall på alt hihi:-):-)

Hehe har ikke blitt noe verre fra min side hvertfall :D så får håpe det fortsetter til det bedre:);) heheh ja sjokoladekake hjelper uansett :P

★Sender fra pipe-gjøken★

Hehe har ikke blitt noe verre fra min side hvertfall :D så får håpe det fortsetter til det bedre:);) heheh ja sjokoladekake hjelper uansett :p

★Sender fra pipe-gjøken★

Ble veldig fristet, lurer på om jeg skal unne meg noe godt fra butikken i dag:-)

God bedring!
Pupp, Hehe :)
Hun er veldig opptatt av puppene, og poker de hver gang jeg går toppløs :p når jeg sa at det er pupper, og pekte så på hennes pupp så kom det "pupp,pupp" gjentatte ganger :p

Jeg sov en liten time før E våknet kl 8!!! La seg kl 19 o går, så det var ikke så værst :)
Han er nesten helt frisk!
Vi skal på barnetreffen i dag og støtte på disse
Vis vedlegget 29216
Er nok en bonde med hull i gjerdet sitt :-p
Litt kaffe og energirik mat så går nok denne dagen bra! :)
Deilig når de sover 13 timers natt! Gjør liksom ikke så mye om de ikke sover allverdens mye på dagtid da. :)

Yeeeeej:D:D:D:D Liana gråt ikke idag når hun ble levert i bhgen :D igår var det bare litt furling, og idag var det helt greit :D Hurra for flinke jenta mi!:D

★Sender fra pipe-gjøken★
Så bra da! :D Hermine gråter heller ikke når jeg går, men når hun må gå hjem derimot... :confused: :p

Så moro når de prater:-) Nasse sier bare Mamma, pappa og ja enda, gleder meg til det kommer flere ord.
Håper hun blir bedre snart i nesa si stakkars.
Ja, de ordene hun har kunnet lenge er veldig tydelig nå. Som hei, nei, bø, mamma og pappa. Så har hun endel ord som vi skjønner men ikke andre, som bah (ball), baba (bade), da (ja) osv :p
Vil tro at det ikke vil gi seg bare med snørr, så ser for meg at vi nok må være hjemme noe mot slutten av uka :confused:!

Heisann:-)

Jeg har fått sovet litt i dag, nasse ble ikke levert før halv ti for hun sov også lenge:-)
Vi fikk tørketrommel i går, det er en helt ny verden som åpnet seg hehe.
Ellers skal det skje fint lite i dag, må en tur på apoteket for å hente ut mer althera til snuppa.
Noen som har erfaring med soya til så små barn, hun fikk en puddingkopp og det gikk helt fint.
Tørketrommel er gull!!!! Sparer mye opphengsplass til store ting som sengetøy, håndklær o.l. ;)
Får dere i henne Althera på flaske, eller drikker hun fra kopp?
Har ikke prøvd noe soya nei, vet bare at spedbarn ikke skal ha det (aner ikke hvorfor). Men nå er de jo så store at det skal vel gå greit?!?! Finnes vel soya yoghurt også?

Tørketrommel er gull!!!! Sparer mye opphengsplass til store ting som sengetøy, håndklær o.l. ;)
Får dere i henne Althera på flaske, eller drikker hun fra kopp?
Har ikke prøvd noe soya nei, vet bare at spedbarn ikke skal ha det (aner ikke hvorfor). Men nå er de jo så store at det skal vel gå greit?!?! Finnes vel soya yoghurt også?

Jeg mener å ha lest noe om at barn under 2 år ikke skal ha soya pga det inneholder noe som kan påvirke østrogenet i kroppen..kan hende det finnes flere grunner også, for jeg har ikke undersøkt saken..bare leste det i en artikkel for litt siden :)

Kjør på med curamed, så gpr hans vondtene bort. Eneste som funker her i huset not det.. håper dere alle blir fort friske igjen:) God bedring:)

Hehe ja vet du ikke at jeg glemte å kjøpe det når jeg var i butikken:eek::rolleyes: får sende mannen ut etterpå ;):)
Tusen takk :) hvordan er formen din?

★Sender fra pipe-gjøken★

Så bra hu begynner og føle seg trygg i bhgen:) Da er det mye lettere som mamma ogvgå derfra med en god følelse også, istedenfor og tenke på hvordan det nå går med jenta:)

Ja håper virkelig det fortsetter i den retningen :D hun har bare gråtet i det jeg går og gir seg så fort jeg er borte uansett.. stort sett innen jeg har kommet meg på avdelingen til Emira :) men ikke no godt forde..så idag kom det ingenting og hun ville ned på gulvet å leke med engang :P :D HERLIG!:D:D

★Sender fra pipe-gjøken★

Så bra da! :D Hermine gråter heller ikke når jeg går, men når hun må gå hjem derimot... :confused: :p

Haha så hun trives med andre ord?:D hihi Liana sier hade og vinker så fort jeg løfter hun opp når jeg henter hun :P

★Sender fra pipe-gjøken★

Måtte hente jentene tidligere idag, Emira hadde fått litt feber, men han vært i form forde da..men nesa renner og renner :P så får nok holde hun hjemme imårra!

Ellers har jeg fått malet litt :D og får ta resten imårra eller noe ;):)

★Sender fra pipe-gjøken★

I dag har vi vært på 1-årskontroll, og legen Jenny er til er sååå koselig og positiv, men det hespetreet av en helsesøster kunne jeg hatt meg frabedt. Besøket hos henne ble ekstra ukoselig, for da lurer jeg på; Den DTP-vaksina de får siste dose av nå, skal den settes intramuskulært?
Jeg trodde de satte sub-cutant (i mellomhuden), men det gjorde ikke denne dama nei. Hun stakk rett inn, slapp grepet på Jenny og holdt rundt hele sprøyta med den ene handa, mens hun pressa ned stempelet med den andre. Jeg har gått 1.5år på sykepleien, og det var IKKE sånn vi lærte å sette s.c-vaksiner. Jeg ble så forskrekka, pappaen satt i et hjørne og hadde vondt av del hele,Jenny ble helt hysterisk og var utrøstelig, det blødde en del, og når vi nesten hadde fått roa henne etter første stikk så sier hs "Hun er sikkert bare trøtt..Vi må bare få satt sprøytene, så kan dere heller trøste henne etterpå istedet."
Ikke noe særlig god for liten eller stor dette. Jeg vil helst bytte hs, for hun sier så utrolig mye dumt og nedlatende, i tillegg til at hun ser bort og mumler når hun snakker til oss..:(

I dag har vi vært på 1-årskontroll, og legen Jenny er til er sååå koselig og positiv, men det hespetreet av en helsesøster kunne jeg hatt meg frabedt. Besøket hos henne ble ekstra ukoselig, for da lurer jeg på; Den DTP-vaksina de får siste dose av nå, skal den settes intramuskulært?
Jeg trodde de satte sub-cutant (i mellomhuden), men det gjorde ikke denne dama nei. Hun stakk rett inn, slapp grepet på Jenny og holdt rundt hele sprøyta med den ene handa, mens hun pressa ned stempelet med den andre. Jeg har gått 1.5år på sykepleien, og det var IKKE sånn vi lærte å sette s.c-vaksiner. Jeg ble så forskrekka, pappaen satt i et hjørne og hadde vondt av del hele,Jenny ble helt hysterisk og var utrøstelig, det blødde en del, og når vi nesten hadde fått roa henne etter første stikk så sier hs "Hun er sikkert bare trøtt..Vi må bare få satt sprøytene, så kan dere heller trøste henne etterpå istedet."
Ikke noe særlig god for liten eller stor dette. Jeg vil helst bytte hs, for hun sier så utrolig mye dumt og nedlatende, i tillegg til at hun ser bort og mumler når hun snakker til oss..:(
Det der har jeg lite peil på, men det hørtes da helt feil ut???!
Ville absolutt vurdert å bytte, og evt hørt med legen om dette blr utført riktig!

Den skal settes intramuskulært, og da er det best med låret på sånne små. Tohåndsgrep når man setter den er litt uvanlig, men noen har vel sin egen teknikk..

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Den skal settes intramuskulært, og da er det best med låret på sånne små. Tohåndsgrep når man setter den er litt uvanlig, men noen har vel sin egen teknikk..

Den skal det ja? Ok. Trodde det var s.c, og da blei det der helt feil. Syns det blei for "vinglete" med to hender, og slik som Jenny rykte til, så skjønner jeg at en kanyle i bevegelse ikke er noe særlig godt, og at det blødde en del.
Blir de andre satt i.m også, vet du det?

Den skal det ja? Ok. Trodde det var s.c, og da blei det der helt feil. Syns det blei for "vinglete" med to hender, og slik som Jenny rykte til, så skjønner jeg at en kanyle i bevegelse ikke er noe særlig godt, og at det blødde en del.
Blir de andre satt i.m også, vet du det?
Alle vaksinene blir satt intramuskulært ja.. Noen i overarmen og andre i låret :) uff, vinglete nål er nok ikke no godt nei. Jeg setter som regel sånne injeksjoner med dartgrep (altså som å kaste en dartpil), så skifter jeg grep så jeg holder den stødig med den ene hånden og presser inn stempelet med den andre. Så de blir jo forsåvidt et tohåndsgrep. Vanskelig å forklare gitt. Skal i allefall settes 90grader mot huden, til forskjell til subcutan som settes rundt 30 grader. Men bytt helsesøster du, det er viktig å ha god kontakt med helsesøsteren sin :)

Back
Topp