Tirsdag

Mye god mat her ute å går! Orker ikke å ta bilde av knekkebrødene mine :p

Her har vi hatt maraton i kveld! Hermine var stuptrett kl 18.30, men klokka ble 19 før hun var stelt og lagt, da satte hun i å vrææææle og fant IKKE roen :eek: garantert overtrøtt! Uansett hva vi gjorde så gråt hun, etter en time sovna hun mens jeg byssa og bar på henne :confused: begynte å gråte (i søvne) da jeg forsøkte å legge henne ned :( er veeeeldig spent på hvordan vi skal løse dette med dagsovinga mht bhg...?! Hun holder seg fint våken fra 08-12, men sover max 2 timer og holder IKKE ut fra 14 til kvelden...men kl 17 er jo likevel for sent for en lur :oops:

Her har vi hatt maraton i kveld! Hermine var stuptrett kl 18.30, men klokka ble 19 før hun var stelt og lagt, da satte hun i å vrææææle og fant IKKE roen :eek: garantert overtrøtt! Uansett hva vi gjorde så gråt hun, etter en time sovna hun mens jeg byssa og bar på henne :confused: begynte å gråte (i søvne) da jeg forsøkte å legge henne ned :( er veeeeldig spent på hvordan vi skal løse dette med dagsovinga mht bhg...?! Hun holder seg fint våken fra 08-12, men sover max 2 timer og holder IKKE ut fra 14 til kvelden...men kl 17 er jo likevel for sent for en lur :oops:

Kan hun sovne om hun blir lagt før 12 for første dubb?
Slik at hun rekker en liten dubb til?
Teodor var knapt 10 måneder da han begynte i bhg i august/september og sov to ganger i barnehagen frem til jul... Første dubb ble omtrent i 10-tiden, og så sov han litt til på ettermiddagen. Noen ganger var han nettopp våknet da han ble hentet, ellers hendte det også at han sov fortsatt. VI lot han gjøre det fordi han enda var så liten, og fordi han ble jo supersliten av å være i barnehagen, hadde aldri i verden klart seg på en dubb av det kjøret der...Jeg tror han pleide å legge seg i 20-tiden.

Kan hun sovne om hun blir lagt før 12 for første dubb?
Slik at hun rekker en liten dubb til?
Teodor var knapt 10 måneder da han begynte i bhg i august/september og sov to ganger i barnehagen frem til jul... Første dubb ble omtrent i 10-tiden, og så sov han litt til på ettermiddagen. Noen ganger var han nettopp våknet da han ble hentet, ellers hendte det også at han sov fortsatt. VI lot han gjøre det fordi han enda var så liten, og fordi han ble jo supersliten av å være i barnehagen, hadde aldri i verden klart seg på en dubb av det kjøret der...Jeg tror han pleide å legge seg i 20-tiden.
De minste får sove fra 09-09.30, men så skal alle sove samtidig ca 12/12.30 for å avvikle pauser o.l. for de ansatte så da må alle barna hvile :confused: for min del kan hun fint sove til kl 16, men da må hun nok legges utenom bhg hviletid :oops: vanskelig dette her synes jeg! 18.30 var jo tydeligvis for tidlig kveld for henne, siden hun våkna igjen! Tror hun anså det som en lur :p

De minste får sove fra 09-09.30, men så skal alle sove samtidig ca 12/12.30 for å avvikle pauser o.l. for de ansatte så da må alle barna hvile :confused: for min del kan hun fint sove til kl 16, men da må hun nok legges utenom bhg hviletid :oops: vanskelig dette her synes jeg! 18.30 var jo tydeligvis for tidlig kveld for henne, siden hun våkna igjen! Tror hun anså det som en lur :p
Er de så firkanta?!

Jepp, er iallfall slik jeg har oppfattet det...og jeg har jobbet der i 5 år :p

Jøss. Jeg har aldri vært bort i at unger (babyer...) ikke kan sove når de vil i barnehage, hverken i de jeg har vikariert i, eller de vi har hatt barn i.. Altså, på sikt er det jo fint om de fleste små også sover omtrent samtidig, men for en periode ved barnehageoppstart synes jeg det er helt merkelig at det ikke er mer fleksibilitet når barna som starter i barnehagene blir yngre og yngre...

God morgen, alle sammen:) Jeg er fortsatt utrolig dårlig i formen:mad::( Emmeth er litt bedre idag og ingen feber:) Så ser ann formen hans til i morgen, om den er likedan eller bedre trenger vi ikke og dra til legen. Skal i bryllup på lørdag, så er dårlig timing, gitt:p Mathea er på skolen og Neline er i bhgen:) jeg skal prøve og få gjort noe husarbeid idag og må ut og handle litt, men frister lite. Og må få kjøpt ny kjole og sko til bryllup også:cool::oops::p Jeeeeii, MYE og gjøra med andre ord;)

På høy tid dere blir bedre nå syns jeg!! ;) Sender no magisk tryllestøv oppover :D:rolleyes::p Håper du finner en kjole og sko du liker! Da er det gøy å shoppe!! :rolleyes:;):D Håper dere våkner friske og raske i morgen!

*sendt fra mobil-appen*

fetteren er 7 mnd eldre, men det er jo ingen problem:) Jevner seg fort ut, og småen synes det er veldig stas med oppmerksomhet fra de som er litt eldre;)

Eg jobber på en avlastningsbolig for ungdom, og der er det mye aktiviteter vi finner på med de spesielt i helgene. Vi har fult klatreutstyr på jobb, men få som kan bruke det. dermed ble hele gjengen sendt på kurs;) Kjekt for ungdommene når vi kan ta de med på sånne ting også!:)

Asle og syns barn i alle aldre er stas. Han er veldig skeptisk til voksne, men barn går greit :)

Har en ganske variert jobb du da :) kjekt å prøve ut nye ting da. :)

*sendt fra mobil-appen*

Jøss. Jeg har aldri vært bort i at unger (babyer...) ikke kan sove når de vil i barnehage, hverken i de jeg har vikariert i, eller de vi har hatt barn i.. Altså, på sikt er det jo fint om de fleste små også sover omtrent samtidig, men for en periode ved barnehageoppstart synes jeg det er helt merkelig at det ikke er mer fleksibilitet når barna som starter i barnehagene blir yngre og yngre...
Nei, det kan vel hende at noen sovner før hviletid, men da sover de over lunsjen igjen :confused:

Nei, det kan vel hende at noen sovner før hviletid, men da sover de over lunsjen igjen :confused:
Og da får de ikke mat den dagen eller?
Neida :p
Jeg har bare aldri opplevd eller hatt inntrykk av at barnehager er så lite fleksible med de minste barna =)

Uff da:( kjedelig når de blir overtrøtte.. og det kan være vanskelig å få disse soverutinene til å passe med alt annet.. men det ordner seg stort sett av seg selv ;):)

★Sender fra pipe-gjøken★

Så merkelig måte å gjøre det på:eek: i bhgen som jentene går i her, så er de hvertfall villig til å prøve å gjøre som foreldrene vil, men ender ofte med at barna er trøtte fra 11 tiden, og de fleste blir lagt da.. pauser tar de jo etter åssen skift de har.. begynner Hermine neste uke eller?

★Sender fra pipe-gjøken★

Så merkelig måte å gjøre det på:eek: i bhgen som jentene går i her, så er de hvertfall villig til å prøve å gjøre som foreldrene vil, men ender ofte med at barna er trøtte fra 11 tiden, og de fleste blir lagt da.. pauser tar de jo etter åssen skift de har.. begynner Hermine neste uke eller?

★Sender fra pipe-gjøken★
Jepp, hun begynner på mandag! Prøver å kjøre henne inn i bhg-rutinene nå, men går ikke så veldig bra :p BORTSETT fra at hun nå sover 2 timer i ett strekk og er blid når hun våkner, i motsetning til to lurer på under en time hver ;)

Og da får de ikke mat den dagen eller?
Neida :p
Jeg har bare aldri opplevd eller hatt inntrykk av at barnehager er så lite fleksible med de minste barna =)
Jo de får mat når de våkner, men er jo sosialt å spise sammen med de andre barna ;)
Vi får se hvordan det går seg til,synes 18.30 er litt vel tidlig kveld...får jo så innmari kort ettermiddag :p
Og IKKE om jeg vekker henne kl 06 for å få henne til å sove lur kl 09! :p

Jo de får mat når de våkner, men er jo sosialt å spise sammen med de andre barna ;)
Vi får se hvordan det går seg til,synes 18.30 er litt vel tidlig kveld...får jo så innmari kort ettermiddag :p
Og IKKE om jeg vekker henne kl 06 for å få henne til å sove lur kl 09! :p
Enn å vekke kl 7? Og sove kl 10? 7 er jo ikke så ekstremt tidlig... :D

Jepp, hun begynner på mandag! Prøver å kjøre henne inn i bhg-rutinene nå, men går ikke så veldig bra :p BORTSETT fra at hun nå sover 2 timer i ett strekk og er blid når hun våkner, i motsetning til to lurer på under en time hver ;)

Hehe nei ikke lett å få det som man selv vil:P men er jo deilig at hun sover så lenge nå da:D også får vi jo håpe at det kan holde seg sånn fremover, eller hvertfall at hun kommer inn i noe som funker i bhg og iforhold til kvelden etter bhg! Jeg syns det er vanskelig jeg å.. for Liana pleier å spise lunsj kl 11-30/12:00 og legge seg da etter det (sover da i 2-3timer).. men idag ble hun så fort trøtt i bhgen, og sov bare i 40 min..så måtte legge hun igjen kl 15, og da kan hun bare sove til kl 16:confused: ellers er det vanskelig å legge hun! Håper det går seg til :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Back
Topp