Tirsdag i dag

liki

Glad i forumet
I da er det tirsdag og det ser ut som det er bare vi som er våken her inne. Hehe
I dag skal jeg og Kristoffer bare kose oss. Vi skal vaske og støvsuge bilen. Mange høner hadde blitt mett hvis de hadde gått inn i den ja. Uff er så lei av at matrester blir kastet på gulvet. Men men takk og lov for støvsuger. Så må den vaskes utvendig da for vi ser ikke ut vinduene hehe.
Ellers så er det litt kaldt her i dag. Når vi sto opp var det 4,5 grader. Kanskje vi skal besøke foreldrene mine en tur senere. I dag står det -diverse- på middagslista så jeg aner ikke hva vi skal ta. Vet ikke om noe som frister...[8|]

Ha en super fin dag damer.[:)]

Er våkne vi og!

Har litt tullete netter for tiden (ja, det har vi nå alltid, men det endre seg hele tiden og blir nytt tull). Malte er en engel til å legge seg når han og Gustav har tøyset ferdig. Sover godt og rolig uten å våkne frem til ca 23 når vi har lagt oss. Har tilsynelatende radar så han fornemmer at vi legger oss i rommet ved siden av. Så vil han ha pupp og slår seg helt vrang om han blir lagt i egen seng. Prøvde å synge og bysse ham igår. Og til slutt sovnet han i egen seng....i 20 min. så ga jeg opp. Så Far evakuerer til stuen og malte får sove i armkroken til meg!

Men jeg må jo være glad for det vi får til. Og han legger seg jo fint nå! Hurra for det.

Ellers var vi ved å bli friske alle mann, men nå er Gustav forkjølet igjen. Er dog i fin form for det, heldigvis.

Og så erklærede mannen om søndagen at han synes det er veldig ok å bo i Norge for tiden. Han ønsker seg stadig hjem til danmark, men kanskje ikke før vi eventuelt har fått et barn til!!!!

Så her var det mye bra. Mannen er glad og vil evt ha et til barn. Fantastisk.

Oi, flere barn Olive? Så spennende?!

August og jeg har vært på tur i over en time vi nå... på middagsjakt faktisk. Har invitert noen venner på middag i dag, og bestemte meg i går for at jeg vil lage lammefrikasse... det var lettere sagt enn gjort. Var så fornøyd da jeg fant alle grønnsakene jeg trengte på Rema (til og med sellerirot!)... men de hadde ikke lam. La alt tilbake i hyllene, og trasket på Kiwi (bare 5-10 minutter å gå). Der fant jeg lam (riktignok bare frosset fårikålkjøtt, men det får gjøre nytten) - og gjett hva? De hadde ikke grønnsakene jeg trengte. Da ble det en tur til ned på Rema.

Nå sover August i vogna si inne i gangen (med døra oppe så han får frisk luft, men uten at det blir for kaldt, for døra står nemlig oppe inn til do hvor tørketrommelen står og går også). Jeg skal sette meg og nyte en kopp kaffe og et stykke av helgens sjokoladekake før jeg går og skreller grønnsaker og sånt slik at det er klart til midddagsforberedelser senere.

Her starta dagen noe kaotisk for sambo sin del.. En av bilene som skulle på reprasjon i går, men så hadde ikke han som skulle kjøre bilen dit gjort det, så da blei det helt feil.. [8D] De på verkstedet hadde jo stått på overtid og venta på bilen i går, men han som skulle levert den i går, hadde ikke kjørt før i dag, så da blei det litt kjefting og greier.. MEN nå er den ferdig da, så sambo dro nettopp ut døra.. 6 timer etter skjema.. [&:] Blir seint på han i dag da..

Jeg sitter her og spiser safarikjeks og drikker brus.. [&o] 

Jeg vil også spise safarikjeks og drikke brus![;)] Feire at Olive-mannen endelig kan syns at det er ok å bo i Norge!

Fikk pakkelapp fra panduro i går.. og har ikke orket å hentet den enda! Sier noe om hvordan ting er her for tiden! Aslak får magevondt av astmamedisinen! så i samråd med sykehus så skal vi kutte den ene dosen og se om han får roen på kvelden. På toppen av dette så blir Solveig usikker fordi Aslak ikke er frisk! Hun reagerer med sinne og frustrasjon! Puh.. mine pedagogiske og mamma-triks er brukt opp! Så kom gjerne med tips!

Nå ligger Aslak og trimmer på gulvet, jeg samler energi til å klare resten av dagen! Får bare håpe jeg får noen minutter før det braker løst igjen!

Jeg har akkurat våknet fra duppen min, pumpet og spist og nå hører jeg at det begynner å komme smattelyder fra senga til Maja. [:)] Vi skal hente Frida tidligere i bhgen i dag for vi skal vaksinere oss siden vi har liten baby i hus. Jeg er ikke helt sikker på dette her, men vi gjør det for Maja sin del. Vi har ikke råd til å ta noen sjanser, men jeg synes tilbudet kommer farlig sent nå midt oppi verste influensatiden. Ellers går nå dagene som vanlig. Vi begynner endelig å få orden på Frida også nå og det er godt. Hun har det mye bedre allerede og det er så godt å se.

hei hei!

her skulle vi egentlig på barseltreff i dag, men.. det ble avlyst.. så da sitter jeg her, har slengt den minste i seng.. og tenkte jeg skulle finne frem vaksefilla etterhvert! dette gulvet trenger visst å se vaskekluten ser jeg!

ellers så blir det vel å lese litt tenker jeg, og fikse noe middag.. men jeg vet ikke helt hva jeg skal ha enda.. noen ide? hva skal dere alle ha?? (eller.. jeg tror jeg lager en egen tråd om det..)
så skal jeg hente snuppa i bhg etterhvert.. hun er tilbake etter sykdom.. såååå tenkte at hun skulle slippe å ha så lang dag liksom.. [:)]

bertines mamma: så godt å høre at det går så bra med bertine i bhg. kjempefint...

Bertines mamma.. skulle så gjerne tatt noe kosttilskudd, energi og slik! Men nå er det slik at vår kjære lille Aslak har så vanvittig følsom mage at han reagerer på det meste av slikt! Det inneholder ofte maisstivelse[&:] 

Nå har vi sovet 2 timer, DET er balsam for sjela det!

hehe jaa stemmer! Nå er det faren som har "vakt" så jeg får "slappe" av [8D]

høres bra ut Actrine - du får sørge for å få litt hvile nå da. Her sover gullgutten, så jeg har tenkt å ta han med meg opp i senga.. han våkner vel idet jeg legger han fra meg for å pusse tenner og stelle meg, men med litt mat sovner han forhåpentligvis igjen.

Back
Topp