Tirsdag - bittelille julaften!

lenemor

Forumet er livet
Nå raser tiden mot den store fråtsedagen her gitt - Johanna er helt i ekstase når vi teller ned, så jeg er spent på hvordan selveste julaften blir, om hun koser seg eller om hun blir helt trassig (har sett det noen ganger når hun har gledet seg veldig til en ting, at alt går på tverke).

I dag er i alle fall jeg i strålende humør - jeg har SOVET - ALENE I EGEN SENG!! Fikk lempet August over i senga si halv tolv i natt, og våknet ikke igjen før halv fire. Forberedte meg på å ha han hos meg resten av natta, men jammen var han kjapp - spist og sovnet på en halvtime, og jeg tok sjansen på å legge han tilbake... og jammen sov han til nesten åtte i morges. Nå har jeg dusjet mens han har tisset noen ganger på gulvet (og alt annet) på badet (han elsker å ligge naken). Skal lage meg litt frokost mens han koser seg i babygymen, og etter det har jeg ambisjoner om å lage  konfekt som jeg kan gi til svigers og til venninnen min som stilte opp og passet Johanna da August ble født

Senere må vi vel driste oss ned på kjøpesenteret og se på alle som ikke er ferdige med julehandelen (*fnis*) og handle sokkefyll til julestrømper

Lenemor - så deilig å få sove alene! Håper det blir en god vane framover[:)] Men det er ikke så pent å le av oss som ikke helt har skjønt at det er julaften på torsdag altså[8D] Har heldigvis ikke mer enn en gave igjen da - men men[:D]

Her er det jo snø så det holder! Har hatt en tur ute i snøen til skolen. Heldigvis er mannen hjemme slik at jeg slipper å dra snuppa ut.

Skal på jobb om noen timer, og så må jeg vel muligens ut å kjøpe en julegave.....

Ja, nå går det fort til selveste julaften[:D] Vi har også hatt en god natt og Mina er FRISK[:)] Så da kan julen bare komme. Vi er også ferdige med julegaver, men trenger også litt fyll til å ha i julestrømpa[;)]

Jeg og Mina skal ta bussen til Nordby senteret i Sverige etterpå, så det blir koselig[:)] Har lokket Mina med at det er 3 lekebutikker der[8D][:D] Jeg blir så ekstremt fort rastløs, så det skal bli godt å finne på noe[:)]

Igår satt vi opp dukkehus med masse fine møbler til. Dette fikk jeg som vervepremie i bokklubben for hvertfall 1 år siden, men da synes jeg Mina var for liten. Møblene er håndmalte og i tre. Drit lekkert[;)] Det falt veldig i smak. Jeg har bestilt dukkene til, for de hørte ikke med oppdaget jeg igår. Men Mina bruker duplomenneskene og dyrene hun har. Så nå sover grisen i senga[8D]

I morgen reiser vi til Oslo for jula og jeg gleder meg MASSE[:)] Denne julen vet jeg blir kjempe FIN!!![:D]

I dag er Frida hjemme fra barnehagen. Vi har baket loff som premie for at hun var flink i natt. Nå skal vi ut å ta den store julehandelen så vi får fyllt opp kjøleskapet og kjøkkenskapene til jul. Det skal bli godt å bli ferdig med det. Etterpå skal vi besøke oldemora til Frida på hjemmet før vi skal ut på øya å besøke svigers. vi har mye som skal gjøres i dag, for det kan hende julebesøket kommer i kveld.

Fint at det gikk bra med frida i natt namba!
Jmamma - håper ikke du må ligge unna sukker i hele jula nå da - det er vanskelig å kose seg når man må unngå alt!
oslojente; god tur til sverige!

Vi har vært på shopping og handlet julegaver fra pappa til ungene... og så har jeg bakt konfektkaken og laget et par lys til svigers (det første smeltet for mye, det andre ble opp ned [8D] men de to siste ble fine.. nå må jeg bare få på litt pynt på dem også, så er alt klart)

I dag har JOhanna kakao i julekalenderen sin, så etter middag skal vi kle på oss, tenne lykter og sette oss opp på plattingen i mørket og drikke kakao og spise pepperkaker og "møffins"

God kveld.

Jeg har ikke vaskemaskin lenger jeg, den streiket i helga. I dag har Marcus og jeg vært hos mamma og pappa sånn at jeg fikk vasket en maskin med tøy. Har en te i morgen tenker jeg. Vi er ikke helt i rute te jul men vi får handlet det siste i morgen og vasket over gulvene her. Vi skal være hos mamma og pappa julaften og første dag drar vi opp te svigers og er der te tredje dag, da drar vi hjem igjen. Og oppover igjen nyttårsaften.

Jeg gruer meg te å dra oppover te svigers, jeg vet at det blir tull med soving og spising på Marcus, og jeg er litt lei av å kjefte på han og snakke te han. Sambo gjør ikke en dritt og svigers kjefter på meg.

hei folkens..

da er den tøffeste dagen over... deilig... den startet på verst tenkelig måte da.. med at både morten og jeg ble pottetette.... og julie... sååå julie og jeg sovnet først rundt 05 i dag morges... og våknet 08.. herlig!![8D] vi måtte dra rundt 11.. men... motivasjonen for å stå opp var såpass sterk, at det gjorde ikke noe.. [:)] da vi kom til kirka ble alt sykt virkelig.. morfar var der inne.. med blomster, lys etc... det var så sterkt.. det gikk så opp for meg!! men det var samtidig så godt.. vi var der inne en stund alene før alle de andre kom.. fikk en liten stund oppe ved kista med morfar.. fikk lest på kransene.. etc, og på en måte sagt farvel siden jeg ikke orket å delta i minnestund med åpen kiste.. alt var så fint.. det var så mange der, mye familie, og bekjente som jeg ikke har sett på årevis.. og mange jeg aldri har møtt da.. men det myldrer av søskenbarn av mamma i familien... sååå det sier seg selv at det er mange jeg aldri har sett[8D]
Det som gjorde det litt godt var at pappa bar kista... det var deilig å se.. og han og mamma var sammen i sorgen.. holdt rundt hverandre.. godt at de har den tonen, selv om de er skilt.. i tillegg så bar morten kisten, sammen med fire andre.. og det kunne ikke vært mer perfekte mennesker som bar!

Men jeg klarer fortsatt ikke helt å innse at jeg aldri mer skal se han igjen.. det er rart... men men.. må jo bare komme over det!

herregud.. dette ble en lang "klagesang" fra meg.. [8D] men jeg måtte bare få ut litt tanker her.. og dette var jo det som har vært dagen for meg[:D]

goood jul folkens!![:)]

Heisann jenter..!
Her var natten en urolig affære.. Sindre gråt og gråt og våkna flere ganger.. Klagde seg på vondt i munnen og i øret.. Så i 4 tida gav jeg han en stikkpille og vi sovna kl 5 og sov til kl 9.. Herlig..! Så var det jo tannpleier da, noe som ikke gikk sååå bra.. Han gråt og gråt, men da fikk hun nå sjekka tenne hans godt da.. [:D] Så da de kom hjem hadde han jo feber.. Ikke mye, men litt..
Så her blei det tur til legevakten og resept på antibiotika.. Ørebetennelse.. Men bra det kom nå da, og ikke på selve julaften liksom.. [:)]

Nå er alle gavene kjøpt og innpakka, men vi har enda ikke fått tak i juletre..! Jeg får så smått noia jeg, for jeg liker å være ute i gooood tid.. Mens sambo har allverdens med tid.. [8|] Så jeg håper han har en plan! [:)]

Back
Topp