Tirsdag ☆

Ja har ikke sett noe antydning til noe mer hvertfall :D hehe.. alltid greit at noen minner andre på med den 48-timersregelen;) jeg sa ifra til hun i barnehagen at Liana blir hjemme imårra også pga det..og om hun er ferdig med skiten nå, så kommer hun på torsdag:) de er veldig flinke til å få vekk smitten i denne barnehagen:) (selvom det kan bli en rundtur med sykdommen) og Emira har fått det derifra kun 1 gang:D

Så bra legen var enig;) og høres ut som en grei plan dere har blitt enige om:)
Så bra barnehagen ikke sliter mye med smitte. I vår barnehage går det veldig opp og ned. Men det holder med et par foreldre som ikke overholder karantenetiden da, så har man det gående igjen :(
Godt hun er bedre, det er jo supert :D
Eskil virket ikke dårlig i det hele tatt, og jeg var fryktelig usikker på om det var en stor gulp eller oppkast, og så hadde han en bleie som var litt ekkel. Men utover det så vi ingen tegn på at han var dårlig. Men da jeg og ble dårlig etter et par dager tenker jeg at han nok hadde det han også (etterpåklok!).
Det har gått i bhg også, forrige uke, men foreløpig har T og vi andre sluppet unna den runden.

Så bra barnehagen ikke sliter mye med smitte. I vår barnehage går det veldig opp og ned. Men det holder med et par foreldre som ikke overholder karantenetiden da, så har man det gående igjen :(
Godt hun er bedre, det er jo supert :D
Eskil virket ikke dårlig i det hele tatt, og jeg var fryktelig usikker på om det var en stor gulp eller oppkast, og så hadde han en bleie som var litt ekkel. Men utover det så vi ingen tegn på at han var dårlig. Men da jeg og ble dårlig etter et par dager tenker jeg at han nok hadde det han også (etterpåklok!).
Det har gått i bhg også, forrige uke, men foreløpig har T og vi andre sluppet unna den runden.

Var mye mer når søstrene mine gikk der..da fikk vi hjem omgangssyke og skikkelig influensaer hvert år:oops: men har hjulpet veldig med at man holder ungene hjemme i 2 døgn etter dem er symptomfri enn 1 døgn.. hun ansatte jeg snakket med, sa at dem kunne holde dagen "åpen" for Liana imårra.. siden hun var "frisk" nå.. men jeg sa at jeg kommer til å følge regelen om 48 timer.. for jeg setter selv stor pris på de andre som gjør det!..

Kansje dette er noe som går da? Siden både dere og Hermine var akkurat samme? Jammen ikke lett å vite når de er i såpass god form! Hehe.. håper dere er immune nok til å ikke få sånt i hus igjen nå;) smitten forsvinner fort om alle foreldre holder barna hjemme lenge nok:)

Var mye mer når søstrene mine gikk der..da fikk vi hjem omgangssyke og skikkelig influensaer hvert år:oops: men har hjulpet veldig med at man holder ungene hjemme i 2 døgn etter dem er symptomfri enn 1 døgn.. hun ansatte jeg snakket med, sa at dem kunne holde dagen "åpen" for Liana imårra.. siden hun var "frisk" nå.. men jeg sa at jeg kommer til å følge regelen om 48 timer.. for jeg setter selv stor pris på de andre som gjør det!..

Kansje dette er noe som går da? Siden både dere og Hermine var akkurat samme? Jammen ikke lett å vite når de er i såpass god form! Hehe.. håper dere er immune nok til å ikke få sånt i hus igjen nå;) smitten forsvinner fort om alle foreldre holder barna hjemme lenge nok:)
Jeg tror det går i store deler av landet nå.
Vi kan jo ha fått det på flyreisen også, eller av Herminefamilien, det skjedde jo når vi var der :p
Det skal mye til å unngå smitte helt, det sprer seg jo så fort :)
Ja, de ansatte i barnehagen vår er i perioder slått ut selv, så det blir mye variasjon i hvem som jobber og da går det utover ungene igjen...

Håper Liana er ferdig med sykdom. Som MArianne sa i den andre tråden, kan de få det veldig mildt. Hun er nok smittsom selvom hun er helt fin nå ;) Husk 48 timersregel for å sende i barnehage, spesielt om de sliter med omgangssyke om dagen er det kjedelig å ikke bli kvitt smitten :p (regner jo med at du vet det, men :D)

Vi har vært hos barnelege i dag, og det gikk greit. Han var litt mer enig med meg nå at det er en intoleranse hos Lillebror når det gjelder melk, og at han tydelig blir tett om vi kutter ut astmamedisiner.
Så da blir det 3 månedersintervaller på å prøve ut melkeprodukter, og forsøk på en sommer uten medisin med oppstart igjen med en gang han blir tett!
OG så var det barnetreffen, og Lillebror var supertrøtt (etter en urolig natt/morgen og påskefrokost i bhg) og sover enda i vogna etter tur hjem i snøværet. Heldigvis gikk det buss :p
Så bra at han iallfall var imøtekommende mht astma og intolleranse for melk! ...men synes det er så rart at man får så mange motstridende beskjeder mht til melkeallergi/intolleranse...for vi fikk beskjed at om hun skulle vokse det av seg så var det best at tarmen fikk modnes og styrkes uten stadig provokasjon av melk til hun blir 2. Hvis man hele tiden prøver det ville det kunne skape ek vedvarende irritasjon i tarmen :confused:

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg og Hermine koser oss sammen med smoothie, puffs og barne-tv. Hun elsker jo hjemmelaget smoothie og vi lager det altfor sjeldent, så hun ble helt i hundre da jeg spurte om vi skulle bråke og lage smoothie "mamma brååååke, lage moothie" sa hun :D og på 2 minutter drakk hun 150ml :eek: turte ikke gi henne mer for hun hadde akkurat spist masse middag :p

De hadde vært på tur med barnehagen idag, og Hermine hadde løpt i forveien hele tiden,så fornøyd med å gå på tur :D

Ja har ikke sett noe antydning til noe mer hvertfall :D hehe.. alltid greit at noen minner andre på med den 48-timersregelen;) jeg sa ifra til hun i barnehagen at Liana blir hjemme imårra også pga det..og om hun er ferdig med skiten nå, så kommer hun på torsdag:) de er veldig flinke til å få vekk smitten i denne barnehagen:) (selvom det kan bli en rundtur med sykdommen) og Emira har fått det derifra kun 1 gang:D

Så bra legen var enig;) og høres ut som en grei plan dere har blitt enige om:)
Ja, jeg synes det er viktig at man går foran som et godt eksempel selv, nå så mange andre er sløve med den smitteregelen ;) Man kan jo tro at ungen er helt fin, siden de virker så frisk, men smittsom er de jo kanskje likevel :oops:

Her i bhg har det gått mer eller mindre kontinuerlig siden september i fjor, det er ganske frustrerende ja!

Jeg tror det går i store deler av landet nå.
Vi kan jo ha fått det på flyreisen også, eller av Herminefamilien, det skjedde jo når vi var der :p
Det skal mye til å unngå smitte helt, det sprer seg jo så fort :)
Ja, de ansatte i barnehagen vår er i perioder slått ut selv, så det blir mye variasjon i hvem som jobber og da går det utover ungene igjen...

Ja dere kan jo ha bli smittet hvor som helst ;) er veldig smittsomt!
Litt dumt når sånt går utover ungene med tanke på vikarer som kansje ikke er der så ofte osv.. her har dem sjeldent vikarer..de andre stepper inn og deler på vakten til den som er borte:) bare hvis noen er sykemeldt over lengere tid, da får dem inn vikar..

Så bra at han iallfall var imøtekommende mht astma og intolleranse for melk! ...men synes det er så rart at man får så mange motstridende beskjeder mht til melkeallergi/intolleranse...for vi fikk beskjed at om hun skulle vokse det av seg så var det best at tarmen fikk modnes og styrkes uten stadig provokasjon av melk til hun blir 2. Hvis man hele tiden prøver det ville det kunne skape ek vedvarende irritasjon i tarmen :confused:

Ja jeg ser den.
Samtidig så hadde Hermine mye kraftigere symptomer enn Eskil da.
Likevel kommer vi nok til å vente litt lenger enn tre måneder denne gangen. Jeg tenker vi tester litt før barnehagestart, litt forsiktig hvertfall.

Da var minsten lagt. Sovnet ca 19.30. Jeg trodde ikke han skulle sovne med det første, han var ikke ferdig med dupp før klokken var 15.45 :p
Han drakk endel havremelk til kveldsmat og jeg prøvde å gi han hjemmelaget mandelmelk, men den var ikke så poppis gitt. Jeg derimot, har blitt utrolig glad i den melken :D
Nå har info for siste studiesamling blitt lagt ut, så jeg skal titte litt på den før jeg skal foreslå tv-serietid med mannen :D

Ja, jeg synes det er viktig at man går foran som et godt eksempel selv, nå så mange andre er sløve med den smitteregelen ;) Man kan jo tro at ungen er helt fin, siden de virker så frisk, men smittsom er de jo kanskje likevel :oops:

Her i bhg har det gått mer eller mindre kontinuerlig siden september i fjor, det er ganske frustrerende ja!

Ja jeg syns egentlig at denne "regelen" skulle vært fast i alle barnehager OG at alle barn som er i barnehage-alderen skulle fått tilbud om vaksinen hvert år.. det hadde nok hjulpet myyye! Jeg trodde dem hadde 48-timersregelen her, men sjefen sa at dem "krever" det bare om sykdommene er lenge i barnehagen.. noe det sjeldent gjør! og alle dem tenkte at Liana skulle komme imårra.. men jeg sa at jeg vil følge den regelen for å ikke la andre bli smittet;) dem ble glad for det da:D

Mange er nok som min sambo, og føler at de skulker jobben om de må være hjemme med et barn som er friskt nok til å være i barnehagen.. og forstår det på en måte, for man kan få litt stress med sjefen.. men det handler jo om andre også;)

Da var minsten lagt. Sovnet ca 19.30. Jeg trodde ikke han skulle sovne med det første, han var ikke ferdig med dupp før klokken var 15.45 :p
Han drakk endel havremelk til kveldsmat og jeg prøvde å gi han hjemmelaget mandelmelk, men den var ikke så poppis gitt. Jeg derimot, har blitt utrolig glad i den melken :D
Nå har info for siste studiesamling blitt lagt ut, så jeg skal titte litt på den før jeg skal foreslå tv-serietid med mannen :D
Jeg har akkurat laget mandelkjernepuddingkake på mandelmelk, kjøpemelk da, til min svigersøsters bursdag i morgen...hun som i går fikk (trommevirvel) fjernet mandlene :D :p ;) kom på ironien etter at jeg var ferdig med kaken, måtte jo lage noe melkefritt som er lett å svelge, men da jeg kom på dobbeltbetydningen lo jeg høyt for meg selv :D

Nå må jeg forresten dra og handle og ta pinnene fatt, for denne har jeg lyst til å strikke til Lillebror til 17. mai i en herlig rødfarge :D
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b17&d_id=9&lang=no

Jeg har aldri smakt mandelmelk.. og syns ikke det er noe godt å drikke vanlig melk.. hvordan lager du det? :)

Den blir nok superfin i rødt :D var også fin den blåfargen:)

Jeg har akkurat laget mandelkjernepuddingkake på mandelmelk, kjøpemelk da, til min svigersøsters bursdag i morgen...hun som i går fikk (trommevirvel) fjernet mandlene :D :p ;) kom på ironien etter at jeg var ferdig med kaken, måtte jo lage noe melkefritt som er lett å svelge, men da jeg kom på dobbeltbetydningen lo jeg høyt for meg selv :D

Hahaha så morsomt :D

Jeg har aldri smakt mandelmelk.. og syns ikke det er noe godt å drikke vanlig melk.. hvordan lager du det? :)

Den blir nok superfin i rødt :D var også fin den blåfargen:)
Ja, likte blåfargen også, men om jeg rekker til 17. mai må den jo være rød :D
Mandelmelk er ikke så vanskelig å lage, det tar bare litt tid. Mandlene skal ligge i bløtt over natten først, og så puttes i blender med nytt vann, litt salt og f.eks dadler for å søte litt (kan også bruke honning eller annen søtning). Så kjøres det et minutt i blender til det blir helt hvitt. Så må man sile det i et kjøkkenhåndkle eller en nøttemelkpose (det er allerede bestilt til 17 kroner på ebay :D), klemme ut alt man klarer, så har man melken :D
Restene, "pulpen", kan man tørke til mandelmel, eller bare bruke det slik det er til mandelgrøt, i knekkebrød osv :D
Jeg så et par videoer på youtube og søkte på oppskrifter for å komme frem til hvordan jeg skulle gjøre det :)
Jeg liker mandler veldig godt da, men måtte venne meg litt til mandler som melk :p
Nå drikker jeg et par glass om dagen og bruker det på müsli :D

Så søt! Med svarte bukser og hvit skjorte vil han bli skikkelig festkledd :D

Jepp. Kanskje en strikket nikkers. Men jeg tror ikke jeg rekker det :p

Hermine fikk legge seg i vår seng i kveld, da jeg spurte om hun ville ligge i pappa si seng begynte hun å sutre som når hun vil ha melkeflaska si (eller pupp før da) :rolleyes: SÅ fornøyd jente som fikk ligge i pappa si seng ;)

Jeg skulle egentlig lage knekkebrød i kveld, men det holdt med den kaken kjenner jeg. I morgen blir en skikkelig turbodag med avtaler her og der og bursdagsfeiring etter bhg og skole. Så nå er det max avslappings!

Back
Topp