Hehe, hvis du dropper studiene så kanskje?Jepp. Kanskje en strikket nikkers. Men jeg tror ikke jeg rekker det![]()
Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe, hvis du dropper studiene så kanskje?Jepp. Kanskje en strikket nikkers. Men jeg tror ikke jeg rekker det![]()
Haha, genial prioriteringHehe, hvis du dropper studiene så kanskje?
Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Ja, likte blåfargen også, men om jeg rekker til 17. mai må den jo være rød
Mandelmelk er ikke så vanskelig å lage, det tar bare litt tid. Mandlene skal ligge i bløtt over natten først, og så puttes i blender med nytt vann, litt salt og f.eks dadler for å søte litt (kan også bruke honning eller annen søtning). Så kjøres det et minutt i blender til det blir helt hvitt. Så må man sile det i et kjøkkenhåndkle eller en nøttemelkpose (det er allerede bestilt til 17 kroner på ebay), klemme ut alt man klarer, så har man melken
![]()
Restene, "pulpen", kan man tørke til mandelmel, eller bare bruke det slik det er til mandelgrøt, i knekkebrød osv
Jeg så et par videoer på youtube og søkte på oppskrifter for å komme frem til hvordan jeg skulle gjøre det![]()
Jeg liker mandler veldig godt da, men måtte venne meg litt til mandler som melk![]()
Nå drikker jeg et par glass om dagen og bruker det på müsli![]()
Har drukket det masse i Libya. Men,syntes det er ganske søtt og litt kvalmenes jegJa, likte blåfargen også, men om jeg rekker til 17. mai må den jo være rød
Mandelmelk er ikke så vanskelig å lage, det tar bare litt tid. Mandlene skal ligge i bløtt over natten først, og så puttes i blender med nytt vann, litt salt og f.eks dadler for å søte litt (kan også bruke honning eller annen søtning). Så kjøres det et minutt i blender til det blir helt hvitt. Så må man sile det i et kjøkkenhåndkle eller en nøttemelkpose (det er allerede bestilt til 17 kroner på ebay), klemme ut alt man klarer, så har man melken
![]()
Restene, "pulpen", kan man tørke til mandelmel, eller bare bruke det slik det er til mandelgrøt, i knekkebrød osv
Jeg så et par videoer på youtube og søkte på oppskrifter for å komme frem til hvordan jeg skulle gjøre det![]()
Jeg liker mandler veldig godt da, men måtte venne meg litt til mandler som melk![]()
Nå drikker jeg et par glass om dagen og bruker det på müsli![]()
Det kommer jo helt an på hva det er laget av deHar drukket det masse i Libya. Men,syntes det er ganske søtt og litt kvalmenes jeg
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡