Tips?

gravidlykke19

Glad i forumet
Hva trenger en liten mars bebi av klær? Burde jeg gå til innkjøp av vognpose med en gang eller trenger jeg ikke det? Mye av det kommer vel også ann på hvordan været er her i Norge da :p

Jeg klør i fingerene etter og begynne og handle inn! Håper tiden går for er 14+1
 
Har en venninne som fødte i slutten av mars og hun sier ull ull ull, helst så tynn som mulig, men også en sparkedress med litt tykkelse så babyen kan ligge ute i vognen og sove. Har hamstret Lillelam til nå, de har både hanske tynne ulldresser og noen litt tykkere, samt ullsokker og votter, og tynne ulluer som ifølge henne gjerne brukes sommeren igjennom med mindre det blir tropevarme :) hun hadde heller på en tynn ullbody og lot babyen ligge bare i den med et lite teppe over bena når det ble varmt nok. Jeg har også kjøpt både vognpose og bilsetepose i dun da jeg tenker at de første ukene jo er kalde i mars uansett, og så har jeg heller kjøpt posene store nok til at de fremdeles funker til høsten igjen når de trengs ;) ellers er det jo veldig varierende med hva slags str man trenger, jeg synes det er umulig å beregne og av redsel for å "gå tom" har jeg nok kjøpt unødvendig mye (ulldresser og ullbodyer i alle str fra 50 til 90,lol). Vært endel salg på blant annet babybanden og barnas hus på ull, så har slått til på de ;)
 
Jeg har termin 1 mars,storesøster er født 20 feb, vognpose brukte vi lenge til henne og skal denne gangen ha både vognpose og pose til bilstolen,veldig praktisk! Det var veldig varmt det året jeg fødte, hadde kjøpt inn masse ull,men det ble nesten ikke brukt. Heller ikke de aller varmeste luene. Vi brukte mye heldesser, eller bukse og body, genser og bukse er helt håpløst på så små da genseren bare sklir opp.sånn utbedres hadde vi i ull da både Lillelam og Name it sin, de brukte vi mye,men ikke ull ellers.
 
Ulla de har på Cubus er super til våren! Tror jeg kommer til å bruke dyne i vogna. Sist fødte jeg i januar. Brukte pose de første mnd, men gikk over til dyne når det ble litt varmere i været. Ble litt luftigere det :)
 
Back
Topp