Tips!

Mrs. Lynch

Heldig mamma!
Juli13-jentene
Dere med julibarn som begynner i bhg i august kan få kontantstøtte om dere søker om det. 6000 kroner i august :D
 
Er ikke det kun hvis man ikke begynner i bhg? Har søkt om det siden hu ikke skal i bhg.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Lurer på en ting. Får man det hvis en av oss har permisjon? Jeg har bare regna med at man ikke får da så har ikke søkt..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Lurer på en ting. Får man det hvis en av oss har permisjon? Jeg har bare regna med at man ikke får da så har ikke søkt..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Ring de å spør. Du får det jo selv om du jobber eller studerer. Så lenge ungen ikke er i bhg. Og foresten er det 4 uker behandlingstid.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Hvor får man disse fra? Og hvor søker man?

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Man får bare for august altså.

Ja, man får selv om man har pemison.

Søk på nett på nav.no

Tok 8 dager før jeg fikk svar.
 
Hvor får man disse fra? Og hvor søker man?

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Du søker hos Nav. Kan printe ut søknaden fra nettet og det står hvor du skal sende den. Du har krav på kontantstøtte fom mnd etter barnet fylte ett fram til det begynner i bhg. Max 11mnd.


Gutt Juni 2013

Marsbaby 2015
 
Du søker hos Nav. Kan printe ut søknaden fra nettet og det står hvor du skal sende den. Du har krav på kontantstøtte fom mnd etter barnet fylte ett fram til det begynner i bhg. Max 11mnd.


Gutt Juni 2013

Marsbaby 2015
Trenger ikke printe og sende. Den kan sendes på nett :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Trenger ikke printe og sende. Den kan sendes på nett :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vet det... Var derfor jeg skrev kan ;) Vi måtte det da nettsiden til nav "kræsjet" gang på gang så til slutt gav jeg opp og skrev det ut.


Gutt Juni 2013

Marsbaby 2015
 
Mini har plass fra 4/8, men vi begynner nok ikke før i slutten av september og da med et par dager i uken bare.

Kan vi også få kontantstøtte for aug? Skjønte ikke dette helt jeg :p Søker man bare vanlig?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mini har plass fra 4/8, men vi begynner nok ikke før i slutten av september og da med et par dager i uken bare.

Kan vi også få kontantstøtte for aug? Skjønte ikke dette helt jeg :p Søker man bare vanlig?


Sent from my iPhone using BV Forum
Man får det vel til man har plass trur jeg. De sjekker det. Så er jo bare å ringe å høre eller søke. Var ikke akkurat vanskelig å søke

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jeg ringte NAV nå fordi jeg søkte om kontantstøtte 27/6 og ikke har hørt noe fra dem. Jeg fikk da opplyst at de betaler ikke for den måneden barnet fyller ett år, men fra mnd etter. De betaler ikke for antall dager, kun hele måneder, så siden ungen starter i barnehagen 19.august får jeg kontantstøtte for august. Hvis hun begynner 2. September, ville jeg fått for både august og september. Jeg får nå 6000 kroner som jeg ikke egentlig ikke hadde regnet med, det er utrolig digg!! :D


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
 
Last edited:
Jeg søkte og jeg får for august :) frøkna begynner i Bhg 20 august :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Mini begynner i bhg 6. oktober, men vi betaler full plass fra 4. aug. Er det da kun august det gjelder for, og vi kan søke for?
Bhg kan selvfølgelig bekrefte at han ikke begynner før 6. okt.

Ser også at man kan få 50% kontantstøtte om barnet er under 20 timer i uken i bhg.
Det kommer han til å være en stund, men vi betaler likevel for 100%.
Har vi da rett på støtte?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mini begynner i bhg 6. oktober, men vi betaler full plass fra 4. aug. Er det da kun august det gjelder for, og vi kan søke for?
Bhg kan selvfølgelig bekrefte at han ikke begynner før 6. okt.

Ser også at man kan få 50% kontantstøtte om barnet er under 20 timer i uken i bhg.
Det kommer han til å være en stund, men vi betaler likevel for 100%.
Har vi da rett på støtte?


Sent from my iPhone using BV Forum
Det tviler jeg sterkt på siden dere har fått en plass. Ring 55553333 og spør.


♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡
 
Back
Topp