Tips?

Trine83

Forumet er livet

Julie har bæsjet ut flere klær de siste dagene, og store bæsjeflekker som ikke går bort i vask.
Har vasket dem om igjen også.
Har en boks med Vanish, men det er X- merket med sundhetsskadelig så jeg tror ikke jeg tør å bruke den på hennes klær[8|]  Eller går det greit hvis jeg vasker det om igjen med vaskepulver etterpå, eller blir det sittende i klærne[8|]
Noen som har noen andre gode tips for å få disse flekkene vekk??
Takker for svar[:)]

Hvor mange grader vasker du de på da??
Her så legger jeg bæsj-klærne i ej bøtte med lunka vann, og skyller av de verste flekkene, å så setter på maskina på 60 grader... Bruker blenda hvitt,sensitiv jeg da..[;)]

Vet ikke hvordan du skal få bort flekker fra før..[8|] Men kanskje du kan prøve den Vanish, å så vaske klærne på nytt igjen etterpå?? Tungvint kanskje..?

har vel ikke noe bra tips,men lille jenta mi bæsjet skikkelig ut en fin HVIT sparkebukse hos bestefar så glemtejeg den..vasket den først en gang men vanligvaskepulverpå60 grader...men det gikk ikkevekk..så tok jeg den på kokvask....tenkte at det skadet ikke en gang så gikk d vekk...men sliter vel veldig på tøyet over lenger tid..samme har jeg gjort med bodyer med bæsjeflekker...

Jeg har en bøtte stående med klor-vann til håndklær som blir bæsj på og gulpeklutene.... Andre klær som er farget tar jeg å spyler godtt av med en gang og legger dem i en bøtte med bioteks,hvis jeg ikke slenger det i maskina med en gang....

Vi sprayer på "superti", men det er vel ikke å få kjøpt lenger... dårlig tips..[&:]

hmmm...jeg bare vasker di..uansett hvor lenge det har liggi..men nå går det maks 1 døgn før jeg vasker da..men forsvinner her altså..jeg bruker nesten ingen ting av vaskepulver i det hele tatt..bare 1 tsj ca.. (alle mine barn har reagert så fryktelig på vaskemiddler,går over sån rundt 8 mnd alder) denna gangen tar jeg ingen sjanse.er så fælt å se di små med utslett over alt[&:]

Vasker nesten alt tøy i 60 grader med flytende blenda sensitiv[:)]

Takker så mye for tips, får prøve dem ut i morgen[:)]

Dersom der er noe på klærne til mine barn vasker jeg dem med blenda(hvitt) eller omo c (farget) heller litt pulver i begge kammerene og kjører tøyet på forvask og hovedvask, da bruker elle flekker å forsvinne. [;)] Meget effektivt heldigvis for jeg har noen fantegutter som er veldig flinke til å få flekker på klærne sine.

Back
Topp