tips

Linn1

Betatt av forumet
Til ting å gjøre inne, det er såååå fælt vær her i dag...

Lyst å bake, men har ikke mel :(
noe vi kan lage uten det kanskje??
har alt annet

Du kan bake havreflarn hvis du har dette:
Ingredienser
75 g smør
100 g havregryn
1 egg
125 g sukker
1 ts bakepulver

Eller risboller hvis du har dette:
Ristopper.
100 g kokesjokolade
25 g kokosfett eller margarin
1 ts vaniljesukker
4 - 5 dl puffet ris

Var de to tingene jeg kom på i farta. er bare å google oppskrift, eller litt annerledes ingredienslister hvis du mangler noe.
[:D]

ORIGINAL: Rosa Mirabella

Du kan bake havreflarn hvis du har dette:
Ingredienser
75 g smør
100 g havregryn
1 egg
125 g sukker
1 ts bakepulver

Dette har jeg :) tusen takk :)

Flere??

Fant dette på http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=386082
Synes denne kaka virker god[:D]

"Skrevet 14 januar 2009 - 12:38
Min absolutte favorittkake er helt uten hvetemel. Og så goooood! Det var opprinnelig oppskrift på en Sacherkake, men jeg har moderert oppskriften endel i årenes løp. Nå lager jeg den som oftest helt uten syltetøy og glasur, for kaken smaker så mye i seg selv.

200 gram smør
6 eggeplommer
2 1/2 dl. sukker
2 ts. vaniljesukker
100 g. mørk sjokolade
2-3 ss. varmt vann
3 ss. kakaopulver
1 1/2 dl. potetmel
1 1/2 ts. bakepulver
6 eggehviter

Varm (ikke smelt så det putrer!) smøret, og rør dette inn i eggeplommene. Tilsett sukker og vaniljesukker, og rør det lett og jevnt.

Riv eller finhakk sjokolademn, og bland den i det varme vannet slik at den oppløses. Kan gjøres over varmt vannbad, men ikke smelt det på komfyren. Bland sjokoladen inn i røren.

Bland kakaopulver, potetmel og bakepulver, og tilsett litt etter litt i røren.

Pisk eggehvitene til hardt skum (dette er ikke vanskelig, så sant hverken visp eller bolle har spor av fett eller eggeplomme). Velt skummet forsiktig inn i røren.

Hell i smurt (ev. strødd) springform (rund form), og stek ved ca. 200 grader i 40 minutter. Kakaen skal være klissete i midten, det er viktig å ikke gjennomsteke den! Gjennomstekt blir den tørr, men småklissete er den fantastisk god.

Får du tak i en økologisk sitron eller appelsin (Prix, Helios etc) så er det supergodt å raspe litt skall som "strø" på kaken.

Enjoy! "

Dytt....[:D]

Back
Topp