Tips ved oppstart eggdonasjon?

Amalie22

Flørter med forumet
Vi har landet på å prøve eggdonasjon. Jeg har /har hatt et virrvarr av både rasjonelle og urasjonell tanker rundt det.
Hvilke klinikker på Østlandet tilbyr eggdonasjon? Spiren tilbyr kun i Tr.heim. Hausken tror jeg tilbyr i Oslo. Hvilke andre?
Hvilke tips har dere som har erfaring med dette?

Jeg er også nysgjerrig på dette :Heartred Jeg vet at Medicus samarbeider med klinikk i Finland (iallfall i Oslo). Hvis du er villig til å vurdere Danmark har jeg snakket med et par der i forbindelse med IVF forsøk.

Kan jeg spørre- hvordan klarte du å lande på at det var riktig valg? Jeg er i prosess selv, jeg har ikke helt gitt opp egne egg - men jeg blir 43 til sommeren og jeg er ikke optimistisk om dagen. Noen dager tenker jeg at dobbeldonasjon er en fin løsning og at det kommer til å gå bra, men andre dager føles det helt feil og jeg blir ufattelig lei meg når jeg tenker på at det kanskje er eneste mulighet for meg….

Vi har landet på å prøve eggdonasjon. Jeg har /har hatt et virrvarr av både rasjonelle og urasjonell tanker rundt det.
Hvilke klinikker på Østlandet tilbyr eggdonasjon? Spiren tilbyr kun i Tr.heim. Hausken tror jeg tilbyr i Oslo. Hvilke andre?
Hvilke tips har dere som har erfaring med dette?
Jeg er gravid med donoregg ved Medicus i Oslo. Har ikke utelukkende positive opplevelser med den klinikken, men dersom du har landet på ed så ville jeg anbefalt det. Som @Daisybloom sier så samaerbeider de med finsk eggbank. Vi var veldig heldige og fikk donor veldig raskt (ca 1 mnd) men har skjønt at andre har ventet mye lenger. Bare spør hvis du lurer på noe :Heartred

Men hvis DK er et alternativ for deg så ville jeg kanskje heller vurdert det. De er veldig strenge i Norge mtp hva man får vite om donor og hvilke kriterier de velger etter (litt snevert kanskje).

Jeg er snart 45 og går for dobbelsonasjon. For meg var det viktig og se bilde av eggdonor og at det er kontaktbar. Jeg skulle egentlig ha med kjent donor. Men rett før uttak tok han livet sitt. Hadde jeg valgt selv hadde jeg gått for Olga klinikken på Kypros. Det virker som de forbereder livmoren på en annen måte enn andre klinikker. Iallefal ved vanlig ivf. Men har vært med på noen webinarer med de og virker veldig dyktige. Men kontrakten er desverre signert ved diers i Danmark. Men har egentlig ikke vært fornøyd. Prøvde å få pengene tilbake. Men da ville de overføre pengene til avdødes konto, men å få de igjen osv blir da knotete. Var så dum at jeg lot han betale og vet jo hvor tungvint det er med arveoppgjør osv her i Norge. Men uansett. Eggdonor skal ha egguttak på onsdag og jeg skal ned i starten av mai. Bare sende melding om du lurer på noe

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp