Tips ved lavt blodtrykk

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Tror jeg sliter litt med lavt blodtrykk for tiden. Spesielt om morgenen. Mens jeg står og sminker meg kan jeg plutselig føle meg syk, akkurat som om jeg har feber eller det er like før jeg må kaste opp. Blir ikke svimmel, men kan bli litt andpusten og redd for å besvime. Så kan det kjennes som om hjertet slår ekstra hardt.

Det pleier å hjelpe å sette meg ned og puste dypt og rolig. Men i dag følte jeg at det ikke gikk helt over. Er fremdeles litt ør i hodet og har litt feberfornemmelser (uten å faktisk ha feber).

Andre som opplever dette? Og er det egentlig bare lavt blodtrykk, eller kan det være noe annet?
Hva gjør dere når blodtrykket synker?
 
Jeg har lavt blodtrykk, blodprosenten min er normal. Det eneste rådet jeg fikk av legen var å drikke mye vann, jordmor sa jeg måtte passe på å spise tilstrekkelig og ikke la det gå for lang tid mellom hvert måltid. Jeg drikker bare vann(hender jeg tar et glass med juice), spiser mye hver dag og tar jern tabletter. Lest på nett at øke saltinnholdet og øke mosjonen også kan hjelpe ved lavt blodtrykk:)

Jeg er sykemeldt pga blodtrykket, legen var veldig opptatt av at jeg skal slappe av mest mulig. Har gått i bakken noen få ganger, når synet begynner å forsvinne legger jeg meg ned på gulvet litt til jeg klarer å gå å legge meg på sofaen
 
Var hos legen nå, og alt så fint ut; blodtrykket var fint, jernverdiene var fine og de så ingen åpenbar grunn til at jeg føler meg sånn :bored:
Da de stakk meg i fingeren for å ta blodprøve og klemte for å få ut blodet, sto det bokstavelig talt som en stråle ut av fingeren :confused:

Lillebror har det også fint inni magen, så får håpe det bare er noe forbigående.
 
Jeg opplevde det samme da jeg tok meg et bad her om dagen. Når jeg reiste meg opp ble jeg plutselig veldig uvel og måtte legge meg ned. Susing i ørene og ble svimmel og dårlig. Tenkte det kanskje var pga vannet var litt varmt men vet ikke. Jeg er mye sulten om dagen og hvis jeg ikke spiser på et par timer så kan jeg føle meg veldig uvel. Litt som jeg hadde det i starten av graviditeten, men er nå i uke 20. Utrolig irriterende, håper det er forbigående.
 
Jeg har det ofte lignende som du beskriver.
Spesielt om jeg har drukket litt lite dagen før. Har lavt blodtrykk når jeg ikke er gravid og enda verre når jeg er gravid. Så fikk bare beskjed om å være flink og få i meg salt og vann.
 
Har prøvd å være «flink» å holde meg unna salt, ettersom det jo er anbefalt. Har alltid vann ved siden av meg, så føler jeg drikker nok. Men da skal jeg få i meg litt mer salt :)
 
Jeg opplevde det samme da jeg tok meg et bad her om dagen. Når jeg reiste meg opp ble jeg plutselig veldig uvel og måtte legge meg ned. Susing i ørene og ble svimmel og dårlig. Tenkte det kanskje var pga vannet var litt varmt men vet ikke. Jeg er mye sulten om dagen og hvis jeg ikke spiser på et par timer så kan jeg føle meg veldig uvel. Litt som jeg hadde det i starten av graviditeten, men er nå i uke 20. Utrolig irriterende, håper det er forbigående.
Dette er som regel verst etter jeg har dusjet og står inne på det varme badet, så er faktisk et poeng det du sier der.
Når jeg tenker meg om, var det litt sånn med storesøster. Men da merket jeg det med en gang jeg sto i en varm dusj. Så måtte alltid dusje i kjølig / kaldt vann. Bygger seg opp på en litt annen måte denne gangen, også skjer det ikke bare når jeg er i et varmt rom :dontknow
 
Back
Topp