• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Tips ved bekkenplàger?

morsinstinkt

Blir kjent med forumet
Noen som kan bidra med råd? Bare på at par uker har bekkenet mitt gått rett vest, og i dag våknet jeg med full låsing. Klarer nesten ikke å sette meg opp i senga, og går med stort ubehag. Kommer meg ikke inn til fysio før neste uke, så er takknemlig for råd fra dere som har opplevd bekkenproblemer ifm graviditet før. Bør jeg presse kroppen litt for å "smøre hjulene litt i gang", feks med å gå en liten tur? Eller gjør det vonft verre og total hvile er det som gjelder? Frister ikke spesielt å ligge som en invalid på sofan de neste ukene heller akkurat...

For meg er det total hvile som gjelder.. Presser jeg bekkenet, er jeg garantert å holde sengen dagen etterpå..

Det er veldig deilig å bade med bekkenplager... Eller oppvarmede seter i bilen :P

jeg har fått noen øvelser av fysioen, å de fleste inneholder kniping, knip knip knip... :) 

Kluten skrev:
For meg er det total hvile som gjelder.. Presser jeg bekkenet, er jeg garantert å holde sengen dagen etterpå..

sign!

Mine erfaringer er; HVIL! SLAPP AV! Ikke press kroppen eller bekkenet, ikke smør for å holde hjulene igang, på ingen som helst måte, da blir det bare verre og verre. Ligg som en invalid, du får igjen for det!

Ha en pute mellom beina hvis du ligger på siden, ikke press beina unødvendig mye sammen, sitt godt, hør på bekkenet når det er vondt, vær forsiktig. Er det lysken som er vond, så kan jeg anbefale å massere/konsentrere deg litt om anspente muskler på innsiden av låret, det kan lette litt - men det er det eneste jeg har funnet som har hjulpet litt. Fysio gjorde alt verre her, så jeg tester ut litt kiropraktor. Men krysser fingrene for at fysio hjelper. Men ikke press deg selv nå!

Jeg går til kiropraktor, og så må jeg ta det veldig med ro.... Fysisk aktivitet (gå tur, husarbeid, mm) gjør det mye verre!

Back
Topp