Tips - treg mage

FrøkenUr

Blir kjent med forumet
Slet veldig med treg mage i begynnelsen. Begynte etterhvert å lage knekkebrød med linfrø b.l.a..spiser det til frokost og kvelds, og av og til lunsj..etter det har magen fungert som en klokke! Fantastisk! Må bare dele i tilfelle flere sliter med magen!

2 dl solsikkekjerner
2 dl sammalt rug grovt
2 dl havregryn
2 dl havrekli
2dl sesamfrø
1 dl linfrø
1 dl kruskakli
1 ts salt
7 dl vann

Bland det tørre. Ha i vann.
La deigen svelle i 20 min.
Del deigen i tre og smør den ut i tynt lag på 3 steikebrett belagt med bakepapir. Deles opp med pizzahjul etter 10 min av steketiden.Steikes i 45 min i 180 grader (varmluft). Luftes hvert 15. min. Ovnsdøren åpnes og luft slippes inn.
Dersom knekkebrødene ikke er sprø, la dem tørke i 100 grader i ca 1 time, helst på varmluft.

Godt tips! Takk :)

Hjemmelagde knekkebrød er så godt :) Her løste det seg med pulverpadder :P

Her har jeg vært på apoteket å drikker litt gugge hver dag :) merkes når det er glemt for å si det sånn :( ille å være forstoppelse. Var det sist også, gjennom hele svangerskapet :/

Holder det i sjakk med å spise mye frukt og grønt, friske jordbær og kiwi hjelper. :-) Lager ofte fruktsalat med bær som jeg spiser med litt vaniljekesam på, friskt og godt, sunt, og holder magen i gang. :-)

Lager selv skikkelig grove rundstykker med linfrø og merker fort at fordøyelsen funker bedre enn de periodene jeg ikke baker de :p Men en redning for meg i "nød' når magen er treg er en halv eske Läkerol, eller andre lignende pastiller. fikser biffen her kjapt :)

I går til kveld tok jeg yoghurt med havregryn og rosiner, men fant ut at jeg skulle bytte ut litt havregryn med kruskakli:) og det var faktisk ganske godt, så kanskje det blir en vane!! Bruker det egentlig kun til bakst, men det stod så pent i skuffen der, så litt ekstra fiber kan nok ikke skade;)

Jeg slet med det veldig de første ukene i svangerskapet, jeg fikk tips om å legge linfrø i vann en stund. Så spise dem i yougurt eller andre ting. De blir litt seige så er ikke så lett å spise dem uten. Jeg fikk beskjed om at ubehandlede linfrø kunne ha motsatt effekt, men lagt i vann så smører de tarmene. Det var ihvertfall et vidundermiddel for meg.

Da har jeg prøvd knekkebrødoppskriften! Mine ble brent etter bare 35 min i ovnen. Kanskje 180c var litt for høy temperatur

Da har jeg prøvd knekkebrødoppskriften! Mine ble brent etter bare 35 min i ovnen. Kanskje 180c var litt for høy temperatur

Så dumt! Jeg bruker 180 grader. Men har kanskje noe med komfyren å gjøre? Min er ikke akkurat ny

Jeg slet med det veldig de første ukene i svangerskapet, jeg fikk tips om å legge linfrø i vann en stund. Så spise dem i yougurt eller andre ting. De blir litt seige så er ikke så lett å spise dem uten. Jeg fikk beskjed om at ubehandlede linfrø kunne ha motsatt effekt, men lagt i vann så smører de tarmene. Det var ihvertfall et vidundermiddel for meg.

Det har egentlig jeg også hørt, når du sier det!

Jeg hørte faktisk noe fantastisk i dag. En venninne av meg er også gravid, hun er 3 uker etter meg. Hun spurte om jeg spiste kosttilskuddet som heter Gravid fra life line care, 4 piller en skal ta hver dag. Jeg sa jeg hadde tatt disse de tre første mnd pga folaten som er i de. Hun fortalte hun hadde funnet ut at hun fikk treg mage av blåbærtabletten som ligger i den pakken og at det ble bedre da hun tok denne ut. Når jeg tenker meg om så ble jeg bedre i magen ganske fort etter at jeg sluttet å ta disse..... er det flere som har treg mage og som går på dette kosttilskuddet??

Back
Topp