Tips til vognpose/bilstolpose?

Nord22

Betatt av forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Synes det er så mye å sette seg inn i, så håper noen her har noen tips.
Trenger råd/tips angående valg av vognpose og pose til bilstol. Bruker man samme året rundt? Merker som er å foretrekke? vi blir å være store deler av vinteren i områder med ganske kalde temperaturer:).

:anyone

Jeg foretrekker lammeullspose det første året:) de er gull!
Ull er jo selvrensende og regulerer lettere temp selv:)

Vi har to vognposer; vinter og vårpose. Jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke vårposen i starten, blir kanskje dyne/teppe og evt ullunderlag.

Vinterposen hadde vi voksi urban til storesøster, veldig fornøyd med den. Den har ull i bunn og er god og varm. Den kan lukkes godt eller åpnes på begge sidene og ta av overdelen alt etter temp. Den kommer også med en forlengelsesdel så den kan brukes lenge.

Vårposen vår er easygrow lite. Ble litt mindre brukt og kunne kanskje holdt med teppe, men synes det var fint å ha mulighet til å lukke helt på kjøligere dager. Ikke like fornøyd med denne. Synes lukkingen ikke var så praktisk (skrå diagonalt) og forlengelsedelen er pakket inn i bunnen så var litt klumpete, men vet ikke om noe bedre alternativ, liker at materialet er veldig behagelig :)

Kan legge til at bi ikke hadde bilstolpose, men kjørte sjeldent i bil med storesøster. Vi hadde også ullunderlag under vinterposen

Til første (13 år nå) arvet jeg en voksi Classic og brukte den. Opplevde den som veldig klumpete og stor, men varm og god, da :) (men tror ikke den finnes som lenger?) hadde igjen andre vognposer.

til nr 2 og 3 (10 og 6 nå, begge født i august) hadde jeg en liten bilstolpose ukjent merke. syns det var praktisk å bruke utover høsten, spesielt når jeg skulle levere søsken i bhg/skolen. Nå kommer jo baby til å være større når kulda kommer, så vet ikke om jeg kommer til å bruke pose i bilstolen denne gangen.

til dem hadde jeg også Voksi City og likte den godt. God og varm, forlengerdel så den holder lenge. Faktisk den eneste baby-tingen jeg har beholdt, så den blir brukt til bitteliten også.

Har ikke erfaring med vårpose. Har bare brukt dyne og pledd. Hadde saueskinn i bunnen av vogna. Både bag og sportsdel :)

Jeg har også brukt teppe og dyne på sommerstid, om det har vært litt kaldt har jeg hatt ullunderlag, med dyne:)
Bilstol har jeg bare brukt tova ullteppe å «stappa rundt» blir å gjøre det denne gang og:)

Her må du huske på når på året ungen blir født. Jeg brant meg litt på den sist. Kjøpte masse f.eks masse ull i 62 og 68, men de månedene hvor de hadde passet jentungen var mai-september…
Siden denne ungen kommer i mai, vil det være mer enn nok med et teppe i bilstolen og i vogna holder det i massevis med en liten dyne. Det er også lettere da du slipper å «kle» ungen inn i forskjellige poser, men heller bare kan slenge ei dyne/teppe over. I tillegg er det lettere å regulere i takt med varme sommertemperaturer.
Men en god vognpose er god å ha når du skal bytte over til sittedel på vogna rundt september/oktober. Jeg har vært veldig fornøyd med Easygrow Nord/North siden man kan vesle mellom sommer- og vinterfôr på den. I tillegg kan du få kjøpt matchende mugger som du fester på håndtaket. De er gull verdt for å slippe å ta av og på deg votter hver gang du skal kjenne om ungen er for varm eller kald.

Veldig fornøyd med voksi city til vinterbruk, og easygrow Lite til vår/sommer/høst

Godt med pose i vogna syns jeg, fint og praktisk.

I bilstolen har jeg brukt vinterpose de kaldeste mnd, gull verdt!

Tusen takk for supre tips!! Mange ting jeg ikke har tenkt på:). I nord kan det fint være snø i mai, og vi er mye ute, så vi blir nok å kjøpe en pose til vognen, men da som barnet kan vokse i. Så får den evt ligge ubrukt fram til høsten/vinteren. Men skal revurdere bilstolpose, kanskje ikke så viktig som jeg trodde. Takk alle sammen!!:Heartred

Back
Topp