Tips til vogn?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei alle sammen!
Sniker fra juni/juli 2017 forumet. Anser dere som erfarne nå og ønsker gjerne tips om vogn:)

Bor i Nord-Norge og har termin i slutten av juni.
Innebærer at det blir en del snø på vinterstid.
Ønsker en praktisk vogn som er enkel og lett å legge sammen. Bor i leilighet uten heis, så bilen blir å fungere som lagring når jeg har gått tur.

Har i hovedsak sett på TFK og babyjogger city elite med bag. Grunnen er at man kan bruke sportsdelen mye lenger enn feks sportsdelen til NXT90 og Stokke.. Positive med TFK er at man kan kjøpe den multi-x bagen, som kan benyttes i overgangen mellom bag og sportsvogn og som kan vendes mot meg. Men er dette et must?:)

Mulig det blir en billig vogn som kan stå fast i barnehage etterhvert.

Har dere noen erfaringer med vogner?:)
 
Har ikke erfaring med TFK eller City elite, men har en moutain buggy urban jungel. Den har 3 hjul den og, og den er kjempe god på snø, og helt fantastisk å trille. Regner med den ikke er så ulik de du nevner, når det kommer til trille egenskaper :) Men jeg har nå bestilt meg en billig vogn, til å ha nå når lille har vokst ut av bagen, for jeg føler han ikke er helt klar til å sitte fra meg enda. Men den nye vognen vil nok bare bli brukt i noen mnd, og så bytter jeg ut til mb igjen. For det er beste vognen jeg har hatt. Så blir nok den billige en bhg vogn, når den tiden kommer :)
 
Jeg har hat:
Bugaboo cameleon
Bumbleride indie
Bumbleride indie twin
Stokke trailz
Chicco
Mountain buggy nano

Anbefaler uten tvil Bumbleride indie (den nye modellen 2016), med liggemål på 95 cm. Super god kalesje, så den er lun. Ekstremt lett å trille!
 
Anbefaler Tfk:)
Jeg hadde den som søsken vogn,helt fantastisk lett å trille på allslags føre.Tok mindre plass sammen slått i bilen enn feks simo vogna gjorde.
Romslig og god sportsdel:)

Nå har jeg emmaljunga,men hadde lett tatt tfk vogn igjen:)
 
Nå har jeg bare hatt en vogn, bugaboo buffalo, og ikke begynt å bruke sportsdelen enda, men sålangt er jeg veldig fornøyd med den. Bor i 4 etg uten heis, med en 9kg tung baby og bærer bagdelen med baby opp og ned trappene daglig. Blir sterk av det! :) understellet er lett å klappe sammen og tar liten plass :)
 
Jeg har hat:
Bugaboo cameleon
Bumbleride indie
Bumbleride indie twin
Stokke trailz
Chicco
Mountain buggy nano

Anbefaler uten tvil Bumbleride indie (den nye modellen 2016), med liggemål på 95 cm. Super god kalesje, så den er lun. Ekstremt lett å trille!
Har spurt så mange plasser om Indie, uten svar, så morsomt at du har erfaring med den! Da kan jeg nemlig spørre deg om ting :D Dette er jo den vogna jeg har aller mest lyst på, men lurer på noen ting. Når vogna er i den mest oppreiste sittestillingen, hvor bratt er den da? På alle bildene på nett ser den veldig tilbakelent hele tiden. Så lurer jeg på handlekurven, den er jo gansk stor, men ser litt ut som om den bakerste siden av handlekurven er veldig lav, som om ting kan ramle ut?
 
Har spurt så mange plasser om Indie, uten svar, så morsomt at du har erfaring med den! Da kan jeg nemlig spørre deg om ting :D Dette er jo den vogna jeg har aller mest lyst på, men lurer på noen ting. Når vogna er i den mest oppreiste sittestillingen, hvor bratt er den da? På alle bildene på nett ser den veldig tilbakelent hele tiden. Så lurer jeg på handlekurven, den er jo gansk stor, men ser litt ut som om den bakerste siden av handlekurven er veldig lav, som om ting kan ramle ut?

Jeg vil si ryggen er veldig rett. Det handler bare om å stramme nok til bak. Jeg setter ofte et kneet i ryggen, så strammer jeg godt til. Da blir den rett!

Kurven er ikke spesielt lav, den har en kant som går oppover. Har ikke opplevd at noe faller ut. Verken på enkel eller dobbelvogna.

Vi skal snart ha sportsvogn og jeg heller mot den nye Bumbleride. Var å så på den sist uke, såååå fin!
Den er 0.5kg tyngre enn den gammle, men alikvell lett.
 
Jeg vil si ryggen er veldig rett. Det handler bare om å stramme nok til bak. Jeg setter ofte et kneet i ryggen, så strammer jeg godt til. Da blir den rett!

Kurven er ikke spesielt lav, den har en kant som går oppover. Har ikke opplevd at noe faller ut. Verken på enkel eller dobbelvogna.

Vi skal snart ha sportsvogn og jeg heller mot den nye Bumbleride. Var å så på den sist uke, såååå fin!
Den er 0.5kg tyngre enn den gammle, men alikvell lett.
Er det speed du mener da, eller bare den nye Indie? Jeg må kjøre ganske langt for å komme til en butikk som selger den, type 6-7 timer, så har lagt en plan om at vi kjører på handletur etter påsken :D Hvis jeg hadde kunnet se og "kjenne" på den på butikk tidligere hadde den nok blitt kjøpt ganske fort :p Indie syns jeg virker ganske perfekt bortsett fra at den kun er vendt mot meg, men det plaget aldri eldstemann, så satser på at det går bra. Så kan jeg jogge litt også :D
 
Er det speed du mener da, eller bare den nye Indie? Jeg må kjøre ganske langt for å komme til en butikk som selger den, type 6-7 timer, så har lagt en plan om at vi kjører på handletur etter påsken :D Hvis jeg hadde kunnet se og "kjenne" på den på butikk tidligere hadde den nok blitt kjøpt ganske fort :p Indie syns jeg virker ganske perfekt bortsett fra at den kun er vendt mot meg, men det plaget aldri eldstemann, så satser på at det går bra. Så kan jeg jogge litt også :D

Nei, ikke speed, indie.
Har sett speed også.
Her selger naboen Bumbleride ;)
 
Vi har Bugaboo Buffalo og den er fantastisk bra! Lett og tar liten plass når den er sammenlagt.
Så vil jeg anbefale en bæredings av noe slag! Særlig hvis du har mange trapper å gå i. Sjekk ut norsk bæregruppe på Facebook!
 
Back
Topp