Tips til veien videre etter flere MA'er + Mola..

LB85

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Hei dere,

Kan ikke tro at jeg sitter her igjen.

Kort fortalt er jeg gravid uke 6+5. Det vil si.. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er gravid lengre. Det er kjipt, men den følelsen når et svangerskap stopper opp kjenner jeg igjen.

Min historie:

- 2015: MA oppdaget uke 12 (embrio 7+2) (Utskrapning)
- 2016: Fullgått svangerskap og frisk barn
- 2018: September: MA oppdaget uke 7, men etter noen mnd med flere cytotecbehandlinger ble det påvist blære Mola. Utskrapning. Styrtblødning 6 mnd senere og ny utskrapning.
- 2019: Oktober: Gravid, med litt oppfølgning på Riksen grunnet tidligere mola. Embrio med hjerteaktivitet i uke 6, men for lite embrio. Uke 7: ingen liv. Ny utskrapning.
- 2020 mars: Gravid igjen, men antar det har stoppet opp enda en gang (har bestilt TUL mandag morgen)

Jeg vet søren meg ikke hva jeg skal gjøre lenger. Etter hva jeg leser har jeg ikke krav på oppfølging før først etter neste abort. Det føles rimelig tungt. Spesielt iom at jeg gikk 1 år og ventet på å bli gravid etter mola.

Jeg har noen spørsmål til dere som har hatt gjentakende aborter og har fått hjelp for Habituell abort.

- Hvordan har dere vært hormonmessig i graviditeter? Jeg selv har aldri noen symptomer. Selv ikke i mitt fullgåtte svangerskap hadde jeg symptomer på graviditet (litt trøtt i uke 7).

- Ville dere bare fortsette å prøve enda en gang, eller forsøkt å tatt kontakt med privat klinikk?

Føler meg rimelig skuffa over egen kropp. Gang på gang blir jeg jo så glad.
 
Hei,
Så trist, er veldig vanskelig å miste. Jeg har ei jente på tre år og har det siste året hatt 2 MA, begge endte med utskraping. Den siste var i slutten januar.
Jeg valgte å ta kontakt med privatklinikk i stede for å vente. Der fant de en muskelknute som vokser inn i livmoren. Sånn jeg forsto det kan den være årsak til at jeg mister. Om et embryo fester seg på den eller veldig nær vil ikke det være nok sirkulasjon det til å gi embryoet/ fosteret næring. Er henvist videre til spesialist for å få den fjernet alt i Mai (men det blir vel utsatt på ubestemt tid i disse dager). Fikk også beskjed om bare å fortsette å prøve frem mot operasjon i tilfelle jeg har litt flaks og embryoet setter seg en annen plass. Er veldig glad jeg valgte å bli undersøkt privat hvertfall.

Håper du finner ut av hva du skal gjøre og at alt ordner seg for deg:Heartred Om du skulle miste nå igjen har du vel rett på utredning, men sånt vil vel ta mye lengre tid nå er jeg redd...
 
Så leit å lese ❤❤❤ kan jeg spørre hva som gjør at du tror det har gått galt denne gangeb også? Ikke det at jeg mistror deg, jeg har hatt 4 MA selv, og et vellykket mellom tredje og fjerde MA, og jeg merker det litt selv også når det går galt selv om man ikke har fått blødning. Samtidig var jeg også hele tida urolig den gang det gikk bra, og analyserte den minste ting og vurderte om det var negativt.

Nok om det. Jeg har også få eller ingen symptomet på graviditet når jeg er gravid, utover manglende mens. Den gangen det lykkes fikk jeg muligens litt mer i form av litt småkvalmhet nå og da i noen få uker, men den småkvalmen kom jo først etter uke 7-8. Og jeg har alltid mista mellom uke 6 og 7 så er vanskelig å sammenligne. Men ellers hadde jeg et symptom- og problemfritt svangerskap helt fram til fødselen. Til og med riene var milde :hilarious:

Jeg ville fortsatt å prøve, men sterkt vurdert utredning om det viser seg på tul på mandag at det ikke er liv.

Vi gjorde det etter 3 MA, og fikk utskrevet ovitrelle (hcg) og klexane (blodfortynnende) for sikkerhets skyld siden jeg har langsom hcg-produksjon i starten av graviditetene. Blodfortynnende var bare for å være på den sikre sida. Svangerskapet etter lykkes vi.

Så ble vi gravide på første forsøk når vi nylig starta prøvinga på nr 2, men vi starta prøvinga før vi rakk å få resepter. Så da ble det uten hcg og blodfortynnende denne gangen. Og nok en gang mista jeg i uke 6/7. Så nå har jeg fått resept, og vi fortsetter prøvinga.

I tillegg er jeg lova tett oppfølging ved nytt svangerskap og jeg er i tillegg satt i kø til utrednkng i de offentlige. Så hvis jeg ikke er gravid innen starten av mai, skal jeg etter planen inn til utredning. Men både utredningen og tett oppfølging utgår nok fram til corona-krisa er over:(
 
Så leit å lese ❤❤❤ kan jeg spørre hva som gjør at du tror det har gått galt denne gangeb også? Ikke det at jeg mistror deg, jeg har hatt 4 MA selv, og et vellykket mellom tredje og fjerde MA, og jeg merker det litt selv også når det går galt selv om man ikke har fått blødning. Samtidig var jeg også hele tida urolig den gang det gikk bra, og analyserte den minste ting og vurderte om det var negativt.

Nok om det. Jeg har også få eller ingen symptomet på graviditet når jeg er gravid, utover manglende mens. Den gangen det lykkes fikk jeg muligens litt mer i form av litt småkvalmhet nå og da i noen få uker, men den småkvalmen kom jo først etter uke 7-8. Og jeg har alltid mista mellom uke 6 og 7 så er vanskelig å sammenligne. Men ellers hadde jeg et symptom- og problemfritt svangerskap helt fram til fødselen. Til og med riene var milde :hilarious:

Jeg ville fortsatt å prøve, men sterkt vurdert utredning om det viser seg på tul på mandag at det ikke er liv.

Vi gjorde det etter 3 MA, og fikk utskrevet ovitrelle (hcg) og klexane (blodfortynnende) for sikkerhets skyld siden jeg har langsom hcg-produksjon i starten av graviditetene. Blodfortynnende var bare for å være på den sikre sida. Svangerskapet etter lykkes vi.

Så ble vi gravide på første forsøk når vi nylig starta prøvinga på nr 2, men vi starta prøvinga før vi rakk å få resepter. Så da ble det uten hcg og blodfortynnende denne gangen. Og nok en gang mista jeg i uke 6/7. Så nå har jeg fått resept, og vi fortsetter prøvinga.

I tillegg er jeg lova tett oppfølging ved nytt svangerskap og jeg er i tillegg satt i kø til utrednkng i de offentlige. Så hvis jeg ikke er gravid innen starten av mai, skal jeg etter planen inn til utredning. Men både utredningen og tett oppfølging utgår nok fram til corona-krisa er over:(


Hei, og tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så langt. Da jeg leste svaret ditt klarte jeg faktisk å finne en liten positiv tanke for at denne graviditeten kanskje kan gå alikevel.

Grunne til at jeg føler det er over er vel fordi jeg ikke har noen graviditetstegn. Og jeg føler meg rett og slett ikke gravid. MEN i dag var jeg på TUL og fikk se et bankende hjerte. Dessverre var ikke timen noe særlig å skryte over, den var nemlig over på 1-2-3, hun foretok kun én måling av embrio som tilsvarte 6+3 (jeg er minst 6+6 ift mine beregninger), så da ble jeg jo litt stressa selvfølgelig, men fikk meg ikke til å si dette. Hun sa at hjertet slo fint.

Jeg har dog bestilt meg ny UL neste for å holde psyken i sjakk, for jeg kan bare ikke la meg selv tro at dette går fint helt ennå. Pulsen min må jo halvert seg etter dagens time dog.

Nå skal jeg forsøke så godt jeg kan å ikke tenke for mye på dette før neste time :)

Igjen: Tusen takk for ord! Det ble satt stor pris på.
 
Hei, og tusen takk for at du tok deg tid til å skrive så langt. Da jeg leste svaret ditt klarte jeg faktisk å finne en liten positiv tanke for at denne graviditeten kanskje kan gå alikevel.

Grunne til at jeg føler det er over er vel fordi jeg ikke har noen graviditetstegn. Og jeg føler meg rett og slett ikke gravid. MEN i dag var jeg på TUL og fikk se et bankende hjerte. Dessverre var ikke timen noe særlig å skryte over, den var nemlig over på 1-2-3, hun foretok kun én måling av embrio som tilsvarte 6+3 (jeg er minst 6+6 ift mine beregninger), så da ble jeg jo litt stressa selvfølgelig, men fikk meg ikke til å si dette. Hun sa at hjertet slo fint.

Jeg har dog bestilt meg ny UL neste for å holde psyken i sjakk, for jeg kan bare ikke la meg selv tro at dette går fint helt ennå. Pulsen min må jo halvert seg etter dagens time dog.

Nå skal jeg forsøke så godt jeg kan å ikke tenke for mye på dette før neste time :)

Igjen: Tusen takk for ord! Det ble satt stor pris på.
Ååå!!! Nå ble jeg glad på dine vegne! ❤ Så fantastisk at dere fikk se et bankende hjerte ❤❤❤

Kjenner meg veldig igjen behovet for forsikringer. Så forstår godt at du gjerne skulle hatt lengre tid og flere målinger. Jeg tenker at hvis ho hadde vært usikker på målene eller noe av det ho så, så hadde ho målt mer, selv om alt blir korta ned nå i disse coronatider. At ho ikke gjorde det skyldes nok at det så bra nok ut. Godt at du har fått litt lavere skuldre, sjøl om jeg skjønner at de ikke er helt nede enda. Men det er jo uansett fantastiske nyheter, og sjansen for at det nå går bra er jo svært stor! Oppdater gjerne etter neste ul så jeg får høre hvordan det går med deg ❤
 
Det at du ikke "har rett på" hjelp før du har hatt tre aborter, er ikke noe å tenke på. Du kan være heldig å få hjelp før allikevel, så snakk med gynekologen din. <3

Krysser fingrene for dere!
 
Back
Topp