Tips til vaskerom

Mjølkepakken

Betatt av forumet
Inspirert av tips til tørkestativtråden, lurer jeg på om noen har noen geniale tips til vaskerommet? :)
Vi skal pusse opp og lage skikkelig vaskerom, så trenger lure løsninger og ting dere ikke kunne klart dere uten.
Hva er lurt å tenke på?

Vil gjerne se bilder om noen har. :)

Holder på med det nå, men skal kombinere det med dusj/toalett og da. Har pusset opp et hus så er bare kjelleren som gjennstår, og har hittil aldri tatt hensyn til lure løsninger ift oppbevaring så på vaskerommet skl vi ha skyvedørsgarderobe :-)

Vårt er ikkje klart endå, men me skal ha 2 vaskemaskiner og 1 tørketrommel på eine veggen. Litt opp i høgden så me sparer våre dårlige knær. ;-) Under skal me ha skuffer og over hyller til vaskepulver osv.

På andre langveggen skal me sette inn gammel kjøkkeninnredning med skuffer til oppbevaring av sesongklær, og 3 meter disk til bretting av klær. I enden høgskap til støvsuger, vaskekoster osv.

I taket blir det tørkesnorer. :-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Vaskerommet mitt er ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse, men jeg har et par ting jeg er veldig fornøyd med. Det ene er en uttrekkbar tørkesnor, som jeg bruker til sengetøy og andre veldig store ting, det andre er et enkelt vegghengt stativ, som jeg bruker til kjoler, skjorter og andre ting som jeg ikke vil krølle mer enn nødvendig.

Ellers ønsker jeg meg gammel kjøkkeninnredning som hun over sier. Man kan aldri få for mye skapplass!

Takk for svar :)

Har sett litt på slik takfestet tørkesnor, den virker veldig kjekk. Tenker å ha kjøkkenskap for bedre lagringsplass.
Vi lurer også på å sette varmtvannstanken i ett skap som det er lett tilgang til, finere når det er skjult.. :)

Vil gjerne høre flere tips! Og bilder.. ;)

Jeg ville hatt dør rett ut, hvis det er mulig. Benk til bretting. Plass til strykebord og et sted å henge klær på henger. *ønskersegsåinnmarivaskerom* :)

Jeg har to slike skap. Er to skittenstøykurver i hver + en hylle på toppen. Hadde jeg hatt stort vaskerom hadde jeg nok hatt et skap til så jeg kunne sortert håndklene også. Har kurv på badet og soverommet. Når den er full tar jeg den med på vaskerommet og sorterer. Hadde mange kurver på gulvet før. Ble mye bedre plass og orden med skapa. Hadde jeg hatt stooor plass ville jeg hatt tørkestativ og strykebrett stående fast fremme, og mye lagring.
Dusj kan også være fint om det er egen inngangsdør og det er noen i familien som har en "møkkete" jobb eller hobby, bonde osv. Slipper å få alt inn i hele huset.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Kanskje litt farger for å friske opp litt. Man bruker jo litt tid der, men ville valgt praktisk fremfor fint, og ha en radio der.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Det er praktisk å kunne spyle av sandete regnklær og hengende drypp-våte. Altså ikke bare en liten vask og et oppheng over en sluk.

Back
Topp