tips til vanlig middag..

lillelise

Elsker forumet
Det er jo ganske vanlig og enkelt å koke spagetti og å steke pølser eller kjøttdeig ol. Så det kan bli ganske så kjedelig og man kan bli veldig fort lei av det. Men et lite tips til å gjøre det litt mer "avansert": kok spagetti, stek pølser og grønnsaker og kok spagettisaus. Bland alt i en ildfast form og strø ost på det. Gratiner i stekeovnen ca 15-20 min og server med salat (og kanskje brød).

Jeg lagde det i går og det ble en kjempe suksess. Fikk spørsmål om hva jeg hadde i sausen og gryta osv... Folket hadde vist litt vanskelig for å tro at det bare var alt vanlig. vet ikke hva det er som gjør det, men det smakte ihvertfall bedre enn å koke/steke alt for så å servere..

btw: dette kan gjøres med all slags mat.. kylling, skinke, fisk, kjøtt osv... bare husk sausen så det ikke blir tørt.

hørtes veldig godt ut[:D]

pleier jg også å lage. veldig godt... kan blande m all slags pasta[:)]

Hehe, jeg også bruker i legge det i en ildfast form og gratinere, så får sambo gjette hva han får[:D]

bare helt vanlig pose-grønnsaker. Tror det var broccoli-blanding eller noe sånt. Men man kan bruke det man finner i kjøleskapet, gulrøtter, løk, mais, paprika, tomat osv... fantasien som setter grenser[:D]

Back
Topp