Tips til unike dåpsgaver?

lilla123

Flørter med forumet
Hei
Jeg har lyst å gi en unik/spesiell dåpsgave til tantebarnet mitt. Noen som har noen tips? 

Et løfte om et årlig bankinnskudd frem til en viss alder, medlemskap i DNT eller Obos (ikke så unikt), en spesiell vase som hun/han kan få glede av senere..

Det aller fineste Tuva fikk til dåpen var et lappeteppe min mor hadde lagd av mine gamle babyklær. Kjempe flott gave, som både Tuva og jeg elsker!

Begge mine fikk stol i barnestr. med oppbevaring i setet. Nesten som en gammeldags slagbenk, bare at det er stol. Med maleri av eventyrtroll på forsiden, og navnet og dåpsdatoen på ryggstøet.

Så stol, kiste, dukkeseng med dukke e.l. om det finnes noen i nærområdet som lager og maler. Evt kjøp oppbevaringskiste/brukt noe sted og puss opp og mal selv :)

http://www.eventyrboka.no/

Bok som gjør barnet til hovedperson! Man skriver bare navnet til barnet og noen andre ting, så kommer det ei bok ferdig utfylt med barnet som helt. 
Fint, omtenksomt og det koster ikke skjorta. 

Labambie skrev:
http://www.eventyrboka.no/

Bok som gjør barnet til hovedperson! Man skriver bare navnet til barnet og noen andre ting, så kommer det ei bok ferdig utfylt med barnet som helt. 
Fint, omtenksomt og det koster ikke skjorta. 

Herlighet, så snålt da!:-)

Kjekt for litt større barn også dette! Skal huske på denne!

Me gav mansjettknappar til mini, som han kan ha seinare i livet. Syns det er veldig fint med stol som er malt med eventyr slik som ei nevner over her.
Mini fekk mykje fint til dåpen sin, det finaste var nok ullrik, ein gyngesau med ekte saueskinn, den er fin og blir brukt daglig av mini.
Andre fine ting er eventyrbøker, pledd med navn, dåpsdag, osv, skal sjå om eg finn ei nettsida til deg, veit om nokre fine.
Ellers syns eg det var genialt at mini fekk sovepose i barnestr :o))

sogn78 skrev:
Me gav mansjettknappar til mini, som han kan ha seinare i livet. Syns det er veldig fint med stol som er malt med eventyr slik som ei nevner over her.
Mini fekk mykje fint til dåpen sin, det finaste var nok ullrik, ein gyngesau med ekte saueskinn, den er fin og blir brukt daglig av mini.
Andre fine ting er eventyrbøker, pledd med navn, dåpsdag, osv, skal sjå om eg finn ei nettsida til deg, veit om nokre fine.
Ellers syns eg det var genialt at mini fekk sovepose i barnestr :o))

Pledd.net heite sida, fiiiine pledd :o))

Det mest unike vi fikk var babysvømmingkurs! Veldig bra gave, siden jeg hadde somlet med å melde meg på, så kurset var fullt. Ble veldig glad når vi plutselig hadde plass likevel, fin opplevelse for familien sammen :)

Et lifestone avtrykk eller hva det heter:) at du bestiller og bet det så tar de trykket selv :)

Jeg falt for e stolene, så det blir nok en slik en ja :) 

Tusen takk for alle tipsene. 

De pleddene også var veldig fine, men søstra mi kjøpte et slikt et til jenta mi, så syns det blir litt dumt å kjøpe akkurat det samme til hennes jente :)

Jeg skal i dåp om ikke altfor lenge selv. Har lyst til å gi han en stol med motiv. Har funnet en på tusserogtroll.no, men synes kanskje de er litt dyre... Noen som vet om andre som selger?

Back
Topp