Tips til tutteslutt?

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Nikolai tygger nå hull i tuttene ekstremt fort...
Trenger tips for å gjøre overgangen hans litt enklere...
Jeg tørr ikke gi han tutten lenger pga faren med å tugge hull i tuttene..
Men han går å spør etter tutten hele tiden stakkars...
Hadde dere tørt å gi han tutten på natta? eller hadde dere brått bare kuttet ut både på dag og natt?
Er første dagen i dag der han skal være uten tutten sin

Jeg er for å bare gjøre det enklest mulig. Spesielt når han tygger så de blir ødelagt.

Så mitt tips er derfor å bare ta den vekk, si babyene skal få smokkene og ta konsekvensene av det. JA det kan ville bli hyling og skriking, spesielt ved leggetid. Men det går over, selv om det er slitsomt når det står på.

Lykke til!!

Hadde samme problem her en periode, og vi gikk da over til å bare la han ha smokken om natta (hadde den ofte litt på ettermiddagen etter bhg). Var en periode han tygde hull før han sluttet med det igjen. Vi gikk over til lateks smokker siden de tåler mye mer og det tar MYE lengre tid før en får tygd hull på de :)

Er det jeg trodde også... visste bare ikke om noen hadde en enklere løsning... men må vel bare hoppe i det..
Prøver å forklare han at tutten er ødelagt og at det bare er babyer som bruker tutter og at han er stor gutt nå.. ikke så lett for han å forstå tror jeg , men virker som han godtar svaret litt en liten stund ihvertfall

Juni09April11 skrev:
Hadde samme problem her en periode, og vi gikk da over til å bare la han ha smokken om natta (hadde den ofte litt på ettermiddagen etter bhg). Var en periode han tygde hull før han sluttet med det igjen. Vi gikk over til lateks smokker siden de tåler mye mer og det tar MYE lengre tid før en får tygd hull på de :)

Jeg kjøpte nye tutter i går.. han hadde den kun i bilen på vei hjem og i natt... i dag var det hull i denemoticon
Han har bitt hull i både di gule og di blanke... aner ikke hvilke av di som er lateks jeg

Her måtte vi kutte smokk pga stadig tilbakevendende ørebetennelser, og fant ut at beste måten bare var å hive alle sammen på en gang. Det tok kanskje 4 kvelder før han slutta å spørre etter smokken.. Gjorde det samme da jenta var 2 år.. Heiv tutten sånn plutselig, og det gikk veldig greit.. :-)

Almyrida81 skrev:
Her måtte vi kutte smokk pga stadig tilbakevendende ørebetennelser, og fant ut at beste måten bare var å hive alle sammen på en gang. Det tok kanskje 4 kvelder før han slutta å spørre etter smokken.. Gjorde det samme da jenta var 2 år.. Heiv tutten sånn plutselig, og det gikk veldig greit.. :-)

Godt å høre at det gikk bra... får håpe gutten min også godtar det fort da

Snuppa slutta med smokken nå i høst, og det var pga at ho nesten tygget av tuppen.... Ho fikk sjøl kaste smokken i ovnen, og så at den brant opp.... Var spm etter på kvelden neste dag, men da jeg sa at den var ødelagt og borte så godtok ho det.... Håper smokkeslutt til mini blir like enkelt når den tid kommer!

Jenta mi sluttet med smokk nå i julen og andre dagen spurte hun ikke etter den lenger. Hun hylte litt da hun skjønte det var slutt på tutten, også har hun brukt litt lenger tid på å sovne og sov litt letter de første nettene. Men nå etter en uke har hun helt glemt det og alt er osm normalt. Sa at smokkefeeen hadde vært og hentet de og gitt de til en nyfødt baby som terngte de =)

*Nyperose* skrev:
Jenta mi sluttet med smokk nå i julen og andre dagen spurte hun ikke etter den lenger. Hun hylte litt da hun skjønte det var slutt på tutten, også har hun brukt litt lenger tid på å sovne og sov litt letter de første nettene. Men nå etter en uke har hun helt glemt det og alt er osm normalt. Sa at smokkefeeen hadde vært og hentet de og gitt de til en nyfødt baby som terngte de =)

Hvor gammel er hun?

Her sluttet guttungen (2,5 år) med smokken 3 dager før jul.
Når han kom hjem fra bhg sto det en skattekiste på stuebordet full av godis, denne ble tømt og vi gikk rundt å leita frem smokkene hans (har finni mange i ettertid også gitt:P) og putta de i kista. Så satte han kista på trappa så nissen kunne hente smokkene fordi nissebabyen trengte nye smokker. Etter at vi hadde kosa oss litt med godteriene som lå i kista ringte det på døra, der sto det en stooor gave fra nissen, en kaptein sabeltann båt han har ønsket seg vedig! Vi snakket en del om at han skulle gi de til nissebabyen og at nissen kanskje hadde en sabeltannbåt, så han godtok den overgangen ganske greit, men han spør fortsatt etter 'tittitten' sin når han legger seg, men da bare snakker vi enkelt og greit om hvor den er nå også avleder vi med litt nattasang ol.

Må nesten bare fortelle hvordan svigermor fiksa smokkeslutten når mannen min var liten. Han hadde nemlig helt angst for bæsj, så hu tok nugatti på smokkene og sa "æsj, BÆSJ!" og da var det ikke tvil om at de skulle i søppla:P Til slutt var det helt tomt for smokker gitt:)

Her ble det også bitt hull hver natt. Så vi måtte bare slutte å kjøpe nye, han spurte etter den om kvelden, men da sa vi at den var ødelagt, og det godtok han merkelig nok. Han var rett over 2 år da. Nå er det 1/2 år siden, og det hender at han spør etter den innimellom, men ingen problemer.

Mathea slutta med smokk da hu var 3 1/2Brukte den kun når hu skulle sove. 1 des samlet vi alle smokkene og la de i en pose så smokkefeen kunne komme og hente de og gi de til de små nissebabyene som trengte de. Neste dag var det borte og lå en gave fra smokkefeen som takk. Var ett barbieblad og en annen liten ting. Hu var superglad. Og spurte kun en gang etter smokken.

Back
Topp