Tips til tilvenning til vanlig melk

tippetue

Forumet er livet
Lille gutt er jo over 14mnd,men nekter å drikke vanlig melk,vil kun ha mme.Har prøve å blande litt vanlig melk i mme,men da nektet han med engang å drikke den...prøvd kald melk,varm melk...blir gal,mme er dyrt å syns han må lære å drikke vanlig melk snart..Så hva kan jeg gjøre?

det er jo ikke sikkert at han liker det, så prøv h-melk det ligner jo litt på mme..
kanskje du skal bare slutte med mme, og så prøver igjen med melk om en stund?[:)]
jeg har en gutt som drikker lite melk, men han får jo melk igjennom youghurt og andre ting!

Han har fått h-melk også.falt heller ikke i smak,prøvde med litt sjokopulver i nektet tvert! Biola funket heller ikke.. Svigemor nevnte jeg kunne prøve å vanne ut melka å ha i litt sukker så minke vann å sukker etter hvert...noen som har prøvd det?

Vi har akkurat drevet med tilvenning på vanlig melk, og de første dagene ville han IKKE ha.
Jeg ga endel yoghurt, og NAN3 iblant.
Gir kun litt og litt, H-melk blandet med kokt vann, og han liker den best litt varm her.
Er det det at du gir fra tutekopp eller flaske og noe blir feil for han, tror du? Eller er det total melkenekt?

Vet ikke akkurat om vår metode er så riktig, men jenta vår likte hller ikke melk. Da hun var 1,5 år begynte vi å late som hun fikk sjokolademelk. Altså vi hadde oppi kanskje tre korn med nesquick. Jenta synes dette var så stas, og melka rant ned![:D] Nå er hun tre, og hun får fortsatt samme mengde oppi når vi koser oss med sjokomelk på søndager[:D]
Regner med det ikke er så lenge før hun oppdager at hun drikker vanlig melk da, hehe[:)] Men nå liker hun også vanlig melk.[;)]

Vi gav også en del Biola den perioden hun ikke ville drikke melk. Biola er også dyrt, men går an å blande 50/50 med melk, da drøyer du den litt[:)]

Har gitt han melk på tåteflaske og tutekopp så vet ikke om det er feil for han..men kanskje prøve med litt kokt varmt vann i h-melka.

Har du prøvd og la han drikke melken med sugerør?[:)]
Kan hende det er mer spennende...[;)]

Eller rett og slett ikke gi han mme eller melk en måneds tid,....
kanskje han plutselig liker det da?[&:]

vi bare kuttet ut mme, og etterhvert ble vanlig melk godt. tror så lenge du tilbyr mme inneimellom vil det være best, uansett[:)]

Han er ingen reser på sugerør,men alt er verdt å prøve..syns å en mnd uten melk er lenge..trodde nå de små trenge å få melk daglig? Å han roer seg VELDIG når han får litt melk til frokost og kvelds.

Prøv med laktoseredusert melk, den er søtere enn vanlig melk.

skal sies at han er VELDIG kresen..nekter å ta på osten å brekker seg hvis vi tar det i munnen hans,å ikke stor fan av yoghurt,nei tror jeg bare får fortsette å prøve å tilby han vanlig melk...

Jeg blandet ut mme og ekstra lett melk 1 ukes tid. Mindre og mindre mme. Men hun reagerte aldri på det,så tror jeg bare kunne gitt hun vanlig melk med en gang. Tenkte magen kunne trenge tilvenningen!
Men nå ha tulla vår drukket kjøleskapskald mme siden hun var 5mnd, så da er kanskje ikke overgangen så stor[8|] 

Back
Topp