Tips til tema til bachelor

gundur

Gift med forumet
Jeg er sykepleierstudent og holder på å skal bestemme meg for hvilket tema jeg skal velge til bacheloroppgaven min. Noen som har tips til tema å komme med? Jeg klarer ikke å bestemme meg, begynner å bli litt små stressa, skal ha det klart i løpet av denne uka.

noe du er interessert i, som du kan finne endel stoff og artikler om, men som ikke alle andre kommer til å velge [:)]

Du har ikke noe som du kan ta tak i ifht til en praksisperiode du har vert i? Hva interesserer deg mest?

Jeg har alder mest lyst til å skrive om svangerskap, fødsel å barseltid, men det kan jeg ikke for det blir dor jordmorrelatert. Ellers jobber jeg på sykehjem å kan en del om eldre, no som kansje kan lette skrivingen. Men har kansje litt lyst til å skrive om barn, men kan ikke så mye om barn.

jeg skrev bachelor oppgave om kreftsyke barn og deres stressreaksjoner, og hvordan hjelpe de på best mulig måte. KJempespennende, og lærerikt. Hadde hatt praksis på barnekirurgen, så hadde vært borti noen barn med kreft, og følte dt var noe jeg ønsket å lære mer om.
Det viktigeste tror jeg er at du velger noe som du interresserer deg for! Blir mye mer spennede å skrive da!

ORIGINAL: gundur

Jeg har alder mest lyst til å skrive om svangerskap, fødsel å barseltid, men det kan jeg ikke for det blir dor jordmorrelatert. Ellers jobber jeg på sykehjem å kan en del om eldre, no som kansje kan lette skrivingen. Men har kansje litt lyst til å skrive om barn, men kan ikke så mye om barn.

jeg har mest lyst til å skrive om amming som er mitt interessefelt nr1, men fikk ikke lov av studieleder fordi det var for jordmorrelatert [&o][>:]
derfor vet jeg ikke hva jeg vil skrive om heller

Tror også det er viktig å skrive om noe man interesserer seg for. Jeg har bare hatt medisinsk praksis på sykehus enda, der det var veldig mye kols, pneumoni og diabetes, å alle pasientene var som regel i fra 40 år og oppover + at jeg har hvert på sykehjem og i hjemmesykepleien.

ORIGINAL: 3xS

ORIGINAL: gundur

jeg har mest lyst til å skrive om amming som er mitt interessefelt nr1, men fikk ikke lov av studieleder fordi det var for jordmorrelatert [&o][>:]
derfor vet jeg ikke hva jeg vil skrive om heller

Jeg sente også mail om det til min stuidieleder, spurte også om bekkenbunnstrening med det samme, for det er to tema som er veldig aktuelle i livet mitt akkuart nå. jeg fikk ikke næi men hun sa det kom til å bli veldig vanskelig å få til en sykepleierelatert problemstilling så hun anbefalte meg å velge et annet tema.

ORIGINAL: Dollysmurfen

Rusproblematikken og psykiatri er jo emner du kan skrive MYE om å vinkle i mange retninger.
Geriartrisk sykepleie tror jeg også kan være et interessant emne om man finner riktig problemstilling.
Skal du skrive kvalitativ eller kvantitativ oppgave?

Du kan jo også skrive om etikk og kreftsykepleie... Mange muligheter!

Har tenkt litt på etikk og kommunikasjon. Å kreft sykepleie er jo et veldig spennende og aktuelt tema. Tenkte litt på kreftsykepleie til barn men ser for meg at det kan bli vanskelig. Har også tenkt litt på diabetes i forhold til eldre.

Takk for tipsene, håper jeg klarer å bestemme meg fort, setter pris på flere tips[;)]

Hva med noe innen premature barn? Det er ihvertfall det nærmeste temaet jeg kan komme fødsel, uten at det må være så jordmorrelatert..? [8D] Evt nyfødtintensiven?

Har null erfaring med tema til bacheloroppgave, så vet ikke hvor spesifikt det må være. Men er endel å "ta av" innen premature barn/nyfødtintensivenn, ser jeg for meg? [:)]

jeg skrev om kvaliteten på sykepleien i forhold til arbeidsmiljø, og det har vært et lite pluss når jeg søker jobber[8D]

ORIGINAL: Maryhen

Hva med noe innen premature barn? Det er ihvertfall det nærmeste temaet jeg kan komme fødsel, uten at det må være så jordmorrelatert..? [8D] Evt nyfødtintensiven?

Har null erfaring med tema til bacheloroppgave, så vet ikke hvor spesifikt det må være. Men er endel å "ta av" innen premature barn/nyfødtintensivenn, ser jeg for meg? [:)]

Har tenkt på det men jeg tror kansje det kan bli litt for mye relatert til intensivsykepleie, men kan sende en mail til studielederen min å høre[:)]. Veldig spennende med premature barn.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

jeg skrev om kvaliteten på sykepleien i forhold til arbeidsmiljø, og det har vært et lite pluss når jeg søker jobber[8D]

Det var jo litt smart da[:D] takk for tipset[;)]

Jeg skrev om:
sykepleie til barn med akutt lymfatisk leukemi.

kjempespennende!! fant utrolig mye forskning på området også[:)]

ORIGINAL: Goldy

Jeg skrev om:
sykepleie til barn med akutt lymfatisk leukemi.

kjempespennende!! fant utrolig mye forskning på området også[:)]

d hørtes spennende ut[:)] takk for tipset

Flere?!?!

Dytt....

ORIGINAL: Maryhen

Hvis jeg velger premature barn beveger jeg meg litt bort fra grunnutdanningen og det kan gjøre at det blir vanskelig for meg å skrive, så jeg tror nok ikke det blir det.

Back
Topp