Tips til symaskin

babymirakel

Oktobermirakel, ønske om bitteliten <3
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Endelig funnet ut hva jeg kan duge til :p sying ! Må spare opp, men trenger tips til hvilken :) vil sy baby/barneklær, siklesmekker, smekker osv :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ville anbefalt en med "jukse søm til opplegg" kommer ikke på i farten hva den sømmen heter...men du kan se de på innsiden av billige bukser, sparer mye tid, arbeid og litt stoff på denne enkle måten ;)
Godt mulig at alle maskiner har det nå, vet ikke. Min har det ikke, men de er min mors gamle maskin da.

Ville anbefalt en med "jukse søm til opplegg" kommer ikke på i farten hva den sømmen heter...men du kan se de på innsiden av billige bukser, sparer mye tid, arbeid og litt stoff på denne enkle måten ;)
Godt mulig at alle maskiner har det nå, vet ikke. Min har det ikke, men de er min mors gamle maskin da.

Er det overlock det heter?

Jeg ønsker meg maskin selv, men aner fint lite om slikt.

Det er fantastisk å ha overlock, men du må ha en vanlig i tillegg. Så hvis du bare skal kjøpe èn anbefaler jeg å kjøpe en vanlig som koster noen tusenlapper. Altså ikke IKEA eller jysk sine... De vil du bare plages med hvis du skal sy en del.

Det er fantastisk å ha overlock, men du må ha en vanlig i tillegg. Så hvis du bare skal kjøpe èn anbefaler jeg å kjøpe en vanlig som koster noen tusenlapper. Altså ikke IKEA eller jysk sine... De vil du bare plages med hvis du skal sy en del.

Så det er ikke en vanlig symaskin som du kan sy overlock i tillegg med? Jeg aner ikke hva jeg snakker om her altså, jeg bare ønsker meg veldig symaskin så jeg både kan reparere samt "pusse opp" klær som ikke sitter så godt. :p

Så det er ikke en vanlig symaskin som du kan sy overlock i tillegg med? Jeg aner ikke hva jeg snakker om her altså, jeg bare ønsker meg veldig symaskin så jeg både kan reparere samt "pusse opp" klær som ikke sitter så godt. :p

Mange symaskiner har en søm som kalles falsk overlock, den funker til det meste, altså. men en overlockmaskin har i tillegg en kniv som skjærer rent mens du syr så resultatet blir finere og det går kjappere å sy. Jeg bruker for det meste overlock når jeg syr, men trenger den vanlige til de siste detaljene. Jeg syr barneklær, luer og litt til meg selv.

Jeg har en Janome Easy Jeans, er veldig fornøyd! Kjøpte en jubileumspakke på www.symaskiner.no. Syr bibs, luer, gardiner, løpere, noe babytøy..håper på mer da :-) Lærer underveis, enkel maskin å forstå seg på. Liker veldig godt fake overlock! Det sparer meg for masse arbeid :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp