Tips til sunn snacks som kan spises i bil?

FruPippip

Forelsket i forumet
Jeg har en kollega som kjører 1 time til jobb og da logisk 1 time tilbake.

På vei til jobb spiser hun frokost i bilen  På vei hjem er hun sulten, og spiser som regel sjokolade.

Vi har snakket i dag på jobb og hun ønsker selv å slutte med sjokolade, men pga. betennelse i viljen er det ikke lett.

Prøvde å komme på sunne alternativer, men klarte ikke. Det må være noe som en kan spise mens man kjører.

Hun er veldig glad i sjokolade, spiser det hver dag. Så det er et håp om å slutte med å endre vanen i bilen. Tips mottas med stor takk.

Skjær opp f.eks. gulrøtter og kålrabi og knask på i bilen? Kan ha det i sånne ziplock-poser. Alternativt kan jo være epler eller evt annen frukt som ikke blir så mye kliss av?

Eller så kan dere jo bytte ut sjokoladen med en  nutrilettbar, den går jo også ann å kutte i biter, så spiser dere den sammen. Da får dere masse mindre kalorier, men blir mer mette enn dere ville blitt av en sjokolade, pluss at det er masse vitaminer i dem. Og jeg syns de er kjempegode da. ;)

toneany skrev:
Skjær opp f.eks. gulrøtter og kålrabi og knask på i bilen? Kan ha det i sånne ziplock-poser. Alternativt kan jo være epler eller evt annen frukt som ikke blir så mye kliss av?

Eller så kan dere jo bytte ut sjokoladen med en  nutrilettbar, den går jo også ann å kutte i biter, så spiser dere den sammen. Da får dere masse mindre kalorier, men blir mer mette enn dere ville blitt av en sjokolade, pluss at det er masse vitaminer i dem. Og jeg syns de er kjempegode da. ;)

Er ikke noen dere - er bare min kollega

Men takk for tips.

FruPippip skrev:

toneany skrev:

Er ikke noen dere - er bare min kollega

Men takk for tips.

Så det etterpå, jeg tenkte bare i farta at dere kjørte sammen. :p

hjemmelaget muslibarer!! er kjempegodt! Inneholder litt honning så da blir søtbehovet dekket=)

Jeg bruker omtrent like lang tid på pendling, og har alltid epler med kanel i veska. Enkelt og godt:
Kutt opp epler i biter (fjern skallet hvis du ikke liker det)
Putt i en pose, strø oppi kanel (og bittelitt sukker hvis du føler det -må- være søtt, men jeg bruker aldri det)
Rist posen.
Putt i en plastboks
Drypp noen dråper sitronsaft (sånn gul flaske som ser ut som sitron) over, sett på lokk og oppbevar i kjøleskap.

På sommeren, når jeg får tak i jordbær, har jeg banan, jordbær og blåbær i biter i den boksen.
Og ja, jeg må ha all frukt i biter, for jeg er ikke noe fruktmenneske og får litt vondt i viljen når jeg ser hele epler...
Har lært meg å spise pære nå, men det tok litt tid.

Vist hun absolutt MÅ ha sjokolade, hvorfor ikke prøve å bytte ut til en sunnere form for sjokolade da?  F esk atkins eller nutrilette barer. Finnes mye godt der og det er MYE bedre alternativ vist man først skal skjeie ut 

Evt så er det jo nøtter, frukt osv som andre her sier. 
Wasa ferdigsmurte knekkebrød er også en rask og grei løsning 

Takk for mange gode tips.

Skal overbringes kollega i morgen.

Hun liker ikke de Nutrilett bar eller annen "sunn" sjokolade. Men her var der så mye annet godt av tips at det ikke er nødvendig.

Skal også stjele noen tips selv til å ha som mellommåltider på jobb.

Back
Topp