ORIGINAL: nemi.marselia
spør før ei venninne
ho har løst å starte ei egen bedrift, muliens ett aktivitetsopplegg til barn eller vanskeligstilte barn
har å snakka om rein butikk men vi har jo di fleste butikkan her då på denna lille plassen
har dåkk nån tips?
Sjøl så vurdere æ å slå mæ m på detta
men som sagt e detta kun en ide fåreløbi
så brainstorming her
ingen idea e før dum[;)]
Er det snakk om å bruke lokale dere har, eller leie lokale? Tenker på leiekostnader jeg... Har dere lokale- evt. kan få billig leie en plass så er det jo ikke så stor risk å ta, og lettere å prøve seg frem[;)] Hvis ikke så kan leien fort bli dyr- og da bør det være gjennomtenkt- satt opp budsjett, finne ut hvor mye dere er avhengige av å få inn for å klare dere.
(skrivere dere og ikke henner, for jeg ser for meg at du ville passet glimrende inn som partner)
Dessuten virker det som om hun/dere har lyst å starte egen bedrift, men hvilken type kommer i annen rekke (siden dere nevner både butikk/ aktivitetssenter- som jo er to litt forskjellige ting[;)])
Kafe egnet for mødre i permisjon (kjenner noen som starta det- går knall bra og på kveldene er det mye voksne damer uten barn)- med goood plass til vogner innimellom bordene. slike ting ryktes fort blandt hjemmeværende mødre;)
Og i tillegg- enten stort lekerom som foreldrene betaler litt for og så er barna der mens de passer på selv. Eller at barna kan være der mens foreldrene ikke er der (barnevakt tjeneste) og dere tar litt mer betalt.
Kan legge opp hobbyaktiviteter på enkelte dager tilpasset forskjellige aldersgrupper- og betaling etter hva det er.
Tenkte litt en kombinasjon av noen av de ovennevnte punktene eller at det kan inspirere deg litt[;)]
OG: SELVSAGT må det være salg av barneklær i tillegg- et eget lite rom med utstilling, eller at de henger litt rundt i lokale- så kan folk bestille klær hos deg[;)]
For du er jammen DYKTIG på å sy klær[;)] Så det bør være med nesten uansett hva dere vil gjøre.
Hehe- du sa ingenting var for dumt...[;)]?