Tips til sommerbaby

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
Dere som har født baby i juni har dere noen tips til meg? :)

Jeg er mamma til ei jente født i oktober, så lurer på hva jeg trenger av på sommeren til lillebror og om det er noe nytt utstyr jeg burde kjøpe

• kjøpt/har langarmet bodyer, pysjer, langebukser, bomullsokker, en bomull lue.
• ett helseteppe, badehåndkle, gulpekluter, kluter, laken til vogn og seng, sengesett, dyne, sengekant, babyrede, tisselaken.
• bilstol, vogn, stelleveske, stellebord med matte, badebalje, ammepute, ammeinnlegg bambus

Sniker fra juni 2016 :)
 
Gratulerer! Ser ut som du er ganske sikret!

Juni 2015 var jo nesten høstlig så vi brukte utelukkende ull på juni jenta. Hvis det er noe mer som trengs hos dere er det best å bare vente og se an babyen, dine behov, dens behov og været. Jeg har to sommerbarn med ni dagers mellomrom men det er veldig natt og dag preg over de og de har lite til felles.
 
Jeg har en skikkelig svettebaby så vi brukte mye kortermet til han :)
De har noen fine heldrakter på H&M med korte armer og ben :) de var vi avhengige av :p
 
Vi hadde jo ikke den beste sommeren i fjor, så brukte faktisk endel ull og ull/silke. Men det ser ut som om du har det meste, jeg ville ventet med å kjlpe noe mer. Du vet aldri hvilken sommer vi får, og om du eventuelt trenger ull eller kortermet body ;-)
 
Det som er greit med sommerbaby er at man trenger mye mindre klær enn med vinterbaby. Min var en varm baby, så her hadde vi god bruk for kortermede bodyer og shortser. Vil anbefale å ha helseteppe, myggnetting og solskjerm til vogna :)

Forresten, ammeinnlegg i ull kan brukes hele året. Null problem selv på varme dager ;) Mye mer behagelige enn de bambusinnleggene.
 
Det kan være greit å ha flere tepper, uansett når man får barn. Hvis du pakker inn den lille i det, så kan det jo gulpes ned. Da er det fint å ha noen å bytte ut med. Vi har tre som gikk i rotasjon. :) Det er greit å ha neglklipper også. Og en kam, hvis babyen har litt lengde på håret allerede etter fødselen. Brystpumpe kan også være lurt å tenke på å skaffe deg, hvis melkeproduksjonen ikke er så kjapp i starten. Det kan du tenke på etter fødselen. Vi bruker bare tørrservietter med vann og olje til babyrumpen, ikke våtservietter. Disse har fått egen boks med lokk, så de holder seg tørre. Veldig greie å ha med på reise også. :)
 
Tusen takk for alle svar :D
 
Vi brukte og endel ull faktisk :p men ellers langarmete og langfota klær ;) evt strømpis og kjole.
 
Lammeskinn! Jeg var av de som trodde at dette var noe man kun brukte på vinteren, helt til jeg ble mamma ifjor sommer. Lammeskinn i vogna og i senga :) Det regulerer temperaturen helt supert, og den lille blir ikke for varm. Et must! Kjøp ubleket med korte hår.
 
Lammeskinn! Jeg var av de som trodde at dette var noe man kun brukte på vinteren, helt til jeg ble mamma ifjor sommer. Lammeskinn i vogna og i senga :) Det regulerer temperaturen helt supert, og den lille blir ikke for varm. Et must! Kjøp ubleket med korte hår.
Er ikke et must da. Vi klarte oss fint uten ;)
 
Er ikke et must da. Vi klarte oss fint uten ;)
Jeg kan jo mene at det var et must for oss fordi? Om det ikke er mot meg eller nå, så ser man alltid noen som må kommentere, pirke på eller kritisere det noen skriver. Jeg personlig mener at lammeskinn er helt supert, og vi bruker det fortsatt hver dag i vogna enda mini nå har bikket 9mnd. Masse lykke til med sommerbabyen din ♡ :)
 
Jeg kan jo mene at det var et must for oss fordi? Om det ikke er mot meg eller nå, så ser man alltid noen som må kommentere, pirke på eller kritisere det noen skriver. Jeg personlig mener at lammeskinn er helt supert, og vi bruker det fortsatt hver dag i vogna enda mini nå har bikket 9mnd. Masse lykke til med sommerbabyen din ♡ :)
Det var ikke meningen å kritisere. Du skrev det var et must, og det er det ikke for alle. Men sikkert supert for dere :)
 
Vi brukte mye ull. Men hun var prematur og juni/juli var forholdsvis kald.. Ellers ser det jo ut som du er godt på vei med anskaffelsene:)
 
Back
Topp