Tips til sår i nesa

Bruker73el

Flørter med forumet
Jeg har et sår inni nesboret som jeg har hatt i ca 1 år. Dette gror ikke. Kan komme en skorpe, men denne detter fort av. Blir litt bedre i en periode, for så å blusse opp igjen. De siste dagene har det småblødd derfra hele tiden. Jeg pirker ikke, og har smurt med endel salver som aloe vera osv osv. Har tatt det opp med legen tidligere, og hun mener at det kan ta tid å få dette til å gro. Men 1 år???
Burde jeg tatt en tur til legen igjen? Råd og tips? Erfaringer?

Jeg har hatt sånn i sikkert fire år nå, i begge nesehullene. Skjønner ikke hva det kommer av, men jeg har funnet noe som virker veldig bra, en salve som heter bacimycin, den er helt fantastisk! Så gjelder det å ikke pirke oppi nesen, men det er ikke så enkelt når jeg får sånne vonde skorper. Men med den salven så er det mye bedre.

Jeg har aldri vært hos legen enda..men har googlet mye rundt tema og kan ikke se det er noe farlig med det.. men egentlig burde jeg vel gå til en nese spesialist..bare for å utelukke noe alvorlig.

Jeg får masse sår når jeg forkjølet, vet ikke hva jeg skulle gjort uten den salven da..

Sliter med det samme selv, har kronisk allergi så er alltid snørrete og blir fort sår. Når skorpene omtrent står ut av nesebordet klarer jeg ikke la være å pelle på det heller... Supertips fra svigermor er inotyol, og det funker av og til, men fikk faktisk tips om bacimycin igår selv, så tenkte å prøve det!

Jeg har hatt sånn i sikkert fire år nå, i begge nesehullene. Skjønner ikke hva det kommer av, men jeg har funnet noe som virker veldig bra, en salve som heter bacimycin, den er helt fantastisk! Så gjelder det å ikke pirke oppi nesen, men det er ikke så enkelt når jeg får sånne vonde skorper. Men med den salven så er det mye bedre.

Jeg har aldri vært hos legen enda..men har googlet mye rundt tema og kan ikke se det er noe farlig med det.. men egentlig burde jeg vel gå til en nese spesialist..bare for å utelukke noe alvorlig.

Jeg får masse sår når jeg forkjølet, vet ikke hva jeg skulle gjort uten den salven da..

Samme her! Smører det på når jeg legger meg og som regel får jeg av litt av skorpa på morgenen da. Tar noen dager med smøring,men så blir det faktisk borte!

Ikke får å skremme, men som nevnt over her tror jeg det er lurt å sjekke det nøyere opp og ta prøve fra vevet for å utelukke evt. kreft.

Back
Topp