Tips til rutiner !?

Linnsi86

Glad i forumet
Hei. Har dere tips til rutiner ang legging på kvelden? Hvordan legger dere nurket? Vi prøver oss litt frem,men ikke funnet noe god teknikk enda.

Vi ammer og legger lille i senga si rundt 20-20.30. Kysser han, sier god natt og slukker lyset. Han gråter litt, men jeg trøster og går litt inn og ut til han roer seg:) sovner som regel i løpet av 10 min:)

Vi legger han i sengen sin når han allerede sover eller er veldig trøtt (etter pupp eller byss) da sovner han som regel etter noen minutter om ikke med en gang. Legges sammen med oss Ca kl 22-23

Noen ganger vil han ikke sove, og da bysses, synges og koses det for harde livet...
Han er 10 uker i dag.

Han sover nå 4,5-6 timer om natten. Ammes og legges tilbake i sengen sin. Sover ytterligere 2-3timer

Men vi har veldig lyst til å kunne legge han uten byss og pupp.. så følger denne for tips til nye rutiner jeg og ;)

Lille sovner ofte i stua i 21-tiden, så vekker vi han når vi legger oss ca 23 for mat og en ny bleie. Da legger vi han bare rett i sin egen seng etter en runde raping. Der ligger han og pludrer, snakker og veiver med armene til han sovner. Hvis han blir veldig urolig gir vi han sutten. Sover da til 5.30-7, litt forskjellig. Lille er 9uker. Vi tenker at vi snart skal begynne og legge han tidligere i senga si så han ikke sovner i stua.

Her går vi på badet og steller lille rundt kl. 18.30-19.00. Får pupp før han legger seg i senga si. Der koser han seg noen minutter med pludring før han sovner. Vi synger nattasang og kysser han på pannen før vi går. Han sover til 01.00-02.00 før han får mat, deretter sover han 3-4 timer før ny mating. Vi står opp rundt 08.00-09.00 hver dag :-)

Rutiner er gull verdt! Har gjort det samme med alle tre. Stelles og bades, siste mating også legges i egen seng før hun sovner. Koser litt med henne uten for mye dill, gir smukken og kosen også sover hun. Når vi begynner med grøt blir det før bading. Alle våre har sovet i egen seng fra fødsel av. Nå er vi heldig at alle har sovet gjennom natten, vi begynner på kveldsstellet kl 18 nå. Ved fødsel var det mye senere, kortet ned med ett kvarter hver dag nesten.

Her er det stell så hun er klar til 19, men hun sovner aldri da. Sovner rundt 20 (om hun sovner) i stuen. Vekker henne når jeg skal legge meg (22-23), for ny bleie og mat før hun blir med inn og legges i egen seng. Nå sover hun der 5-7 timer før ny amming og sover videre i 2-4 timer. I natt sov hun 6,5t og så 4,5t:)

Rutiner er gull verdt! Har gjort det samme med alle tre. Stelles og bades, siste mating også legges i egen seng før hun sovner. Koser litt med henne uten for mye dill, gir smukken og kosen også sover hun. Når vi begynner med grøt blir det før bading. Alle våre har sovet i egen seng fra fødsel av. Nå er vi heldig at alle har sovet gjennom natten, vi begynner på kveldsstellet kl 18 nå. Ved fødsel var det mye senere, kortet ned med ett kvarter hver dag nesten.

Det høres jo helt fantastisk ut:-)
Du har aldri måttet bysse i søvn før du legger, de legges ned og sovner av seg selv uten gråt? Det er dette jeg ikke får til... men gjerne vil knekke koden på. Tips?

Det høres jo helt fantastisk ut:)
Du har aldri måttet bysse i søvn før du legger, de legges ned og sovner av seg selv uten gråt? Det er dette jeg ikke får til... men gjerne vil knekke koden på. Tips?

Mine har blitt bysset svært mye på ettermiddagen, men ikke om kvelden. Legger gjerne noe med min lukt i sengen, bygger rundt dem slik at de ligger som i ett nest. Stryker på dem og synger. Men jeg tror jo kveldsbadingen har mye å si. En fantastisk stund☺️ Hadde aldri lagt dem om de gren, men ja, alle har sovnet fint på egenhånd! Og det har heldigvis vedvart.

Back
Topp