Tips til restaurant i Oslo!

Magda Green

Elsker forumet
Jeg har jo glemt å fortelle dere om Oslo-turen vi hadde med en vennegjeng, dagen etter min eksamen *feire*[:)]

Det er altså den spede begynnelsen på vennejulebord. I fjor var vi to par, i år 3 par. Greia er at vi kombinerer konsert/teater e.l. og spise middag på en finere restaurant enn vi er vant til. (Og vi er helt vanlige folk, som syns Big Horn er stas luksu, men nå vil vi prøve noe annet liksom)

OG vi var på restauranten HOS THEA, som ligger i nærheten av drammensveien på majorstua tror jeg det var? Altså, vi kjørte ned Bygdøy alle, og kom til drammensveien, og restauranten. www.hosthea.no

FANTASTISK god mat, og FANTASTISK hyggelig service! Liten og søt, og vi satt rett ved peisen og koste oss skikkelig! Noen av oss spiste 3-retter, og andre 4-retter, og det er sånn vi ALDRI gjør ellers. Helt herlig.

Anbefales!!

Neste år prøver vi noe nytt (som er planen med vennejulebordet vårt), så kanskje DU har et tips til restaurant i Sandvika/Oslo eller omegn?

Har hørt snakk om en i Bærums verk også som anbefales. på en låve eller noe [:)]

ÅÅÅHHH, så koselig det hørtes ut!! [:D][:D][:D]

Aldri vært der, men hørt mye bra om det stedet! Har veldig lyst til å prøve det selv ja[:D] Koselig altså! Vi har tradisjon at er samma veninne som har julebord hjemme hos seg, som julegave til alle oss andre - kjempe koselig det og [:)]

Klosteret er vedlig fint, men kanskje mere sånn romantisk koselig... Ekebergrestauranten? Mere sånn trendy, men med en kjempe flott utsikt!

*noterer ned tips*[8D][:D]

(Jeg og mannen har nemlig skjønt at ut å spise middag bare oss to en gang innimellom er en nødvendighet med to små hjemme - så julebord, romantisk middag for to, vi er klar for alt [:)][:)])

Hos Thea er helt fantastisk[:)][:)] Heldige dere som har vært der[:)]

Jeg kan tipse om Delicatessen nederst på Grünerløkka....syyyyykeste tapas maten jeg har smakt[8D][8D] Litt ventetid, men man står da gjerne og drikker litt i baren før man spiser nydelig mat[:)] Beste tapasen jeg har smakt[8D]
Ellers kan cafe Sorgenfri på Aker Brygge anbefales...kjempe kos, og deilig mat (danskinspirert)[:)]
Også er det YaYa's i sentrum som har uteservering på vinteren....serverer Thaiinspirert mat...ganske kuul opplevelse[:)]

Det var de jeg kom på i farten[:)]

Det hørtes fryktelig koselig ut[:)]

Om jeg skal anbefale noen restauranter i Oslo, må det være:
*Markveien mat- og vinhus (DET beste stedet jeg har vært på noen sinne! Herrejesus...)
*Dinner (kinesisk)
*Bollywood (indisk)
*laCasa (tapasrestaurant på Sagene)

Ja... Det er vel det... Har vært flere ganger på Ekebergrestauranten, men der synes jeg faktisk maten er litt skuffende (men må innrømme at jeg har hatt sykt høye forventninger til det stedet)

På Agra er det fantastisk indisk mat!!! Vi spiste der forrige helg, tror aldri jeg har smakt bedre mat [:)]

vet ikke, men jeg har hørt at det finnes en kjempegod indisk restaurant der.. husker ikke navnet.Jeg elsker sterk mat,og indisk... mmmmmm

masse god mat i Oslo

Tuusen takk for alle tips!! [:)][:)] Så snille dere er!!

*noterer flittig videre*

Opp til Alania!!

Flere steder har jo hjemmesider - så kan dere sjekke menyen og prisen på forhånd :)

Vi skal ut å spise i mars, jeg, min søster og mor, og da tenkte vi faktisk å besøke et av de stedene der "hellstrøm rydder opp" har vært. Må jo være bra etterpå da?? [:D][:D]

Back
Topp