Tips til reise med baby

Verpesyk<3

Disney
Vi skal (egentlig) på tur til Spania om 2 uker, og lurer på om det er noen av dere som skal/har vært på ferie med babyen? Vi skal fly direkte, og har leid hus der vi skal være! Noen tips om hva vi burde ta med osv? Jenta vår er 3 mnd når vi skal dra! Kjenner jeg synes det er medt stress å skulle reise nå, men håper vi klarer å kose oss når vi først er kommet oss avgårde..

Har ikke vært på tur selv med baby, men ser for meg at bæresele er kjekt på flyplassen og slikt :-)

Reiser om en uke jeg :o så følger denne. Kjøpt flyebaby til flyreiser, gleder meg til å bruke den. Ellers tar jeg med bleier da det er dyrere og evt erstatning. Har kjøpt tinkafu somskjermbeskytter til vogna å. Bæresele på flyplass og prampack til vogn

Har flydd mye med mitt første barn, og har gjort meg noen erfaringer. Bæresele, PramPack, pledd, nok bleier og god tålmodighet til flyreisen er et must når man reiser med små.

Har ikke vært på utenlandsreiser med barn enda, så har ingen spesielle tips men tenker solskjerming er viktig.

Reiser om en uke jeg :o så følger denne. Kjøpt flyebaby til flyreiser, gleder meg til å bruke den. Ellers tar jeg med bleier da det er dyrere og evt erstatning. Har kjøpt tinkafu somskjermbeskytter til vogna å. Bæresele på flyplass og prampack til vogn
Takk for tipset om bleier! Det hat jeg faktisk ikke tenkt på, men er jo mye dyrere i utlandet ja:-) Hva er flyebaby?

Jeg ringte kundeservice hos Thomas Cook i dag. Spurte om det passet med flyebaby på setene der. Det gjør det ikke! Ble litt forundret. Så da kjøper vi ikke det.

Jeg ringte kundeservice hos Thomas Cook i dag. Spurte om det passet med flyebaby på setene der. Det gjør det ikke! Ble litt forundret. Så da kjøper vi ikke det.
Yupp.. her har vi måtte betale ekstra for større beinplass for at de flyebabyene skal få plass, dette er noe man kan låne på flyet har jeg fått med meg iallefall. Sendte melding til de.

Ha med det lilla helsekortet, også til baby . Mye styr da jeg ikke hadde det å bebis ble lagt inn på sykehus

Kopiert fra tråden min i februar
Bleier til
minimum et døgn i håndbagasjen(+innlegg til amming om man gjør det). En bra ting er å kunne spørre om amming på språket der man er. Om det er ok. Ellers er også ammeponcho genialt. Erstatning er et MUST!! + flasker i tilfelle rottefella. Jeg mista masse melk.
2. Ha med engangsposer(til å oppbevare mm! Medela sine er supre) om man må håndmelke pga spreng.
3. Sjekk vilkår med forsikringen! Hva den evt dekker å ikke dekker. Å for guds skyld ha reiseforsikring (den fikk jeg dessverre bruk for å kunne bli dyrt uten).
4. Ha med en kjekkas (Sånn som Sønnen min ) umulig å bli sur å lei ).
4. MasterCard og Visa er også noe man må ha. MEN glem ikke å ta av regionsperren på VISA om man har vært så idiot å ikke tenkt på det.
5. Ikke ha noen hjemme du kommer til å savne ekstra mye
6 husk helfo sitt kort. Ble mye styr da han ikke hadde det å ble lagt inn på sykehus.
7 bleier er sinnsykt dyrt i Spania /gran canaria. Fant ikke ammeinnlegg der heller. De skjønte jo ikke engelsk. Badebleier er også greit å ta med.
8. Ha med pledd på flyet, kan fort bli kaldt.
9.

Back
Topp