Tips til påskepynt

*Carine*

Elsker forumet
Har aldri pyntet noe særlig til påske, og har ikke tenkt til å kjøpe noe nytt i år heller...
MEN... noen som har tips til noe fint man kan lage? Tenker feks dekorere egg og annet?

I stedet for påskeegg skal jeg ha Norgesglass med gult bånd.
Tenkte ha hvit duk og gule lys, og noen små kyllinger som jeg
har fra da jeg var lita! Veldig enkelt altså [:D]

Hvis det blir pynting her i huset til påske (vet ikke om vi skal reise bort) så blir det lyse og duse farger og ikke knall gult.

håper dem lager noe fint i barnehagen...

blir nok til å gå i lyse grønn eller gule duker, tulipaner, pynt som er laget i barnehagen, lys i duse farger og påskeegg på kjøkkenet...tenkte å kansje legge noen egg i ei glasskrukke elns...
og en blomsteroppsatts på stuebordet[:)]

Jeg har filtete egg på trollkvist, synes det er utrolig fint.

Men har bestandig pyntet til påske da. Har gule duker, noen påskekyllinger og en del pynte egg.

Mal et par fine egg og legg de på et fint lysfat med et par gule kubbelys i forskjellige farger.. Enkelt og veldig lekkert[:D]

Sånn da f.eks.... Jeg pynter også bjørkekvister med søte små pynteegg og har en gul heklet løper arvet fra bestemor på bordet og flesker til med to gule lys på lysfatet [:D] Det er egentlig nok for meg, jeg er ikke spesielt glad i gult, påske eller ei.

mamma har helka påskeegg til å henge i vinduet til meg =) -

litt sånn alla julekuler =) bare store m påskefarger på=) <3

Jeg skal mekke et par påskeegg selv, sånn vintage. Ellers blir det tulipaner og litt lyse duse farger her.. Orker ikke sånn jalla-påskepynt, og får nesten angst av den plommegule fargen!

Synes det er veldig fint med decoupage på påskeegg.
Ellers så er det ikke noe annen pynt her i huset enn en trollkvist med organsabånd i forskjellige farger [:)]

ORIGINAL: *Perlemor*

Jeg har filtete egg på trollkvist, synes det er utrolig fint.

Men har bestandig pyntet til påske da. Har gule duker, noen påskekyllinger og en del pynte egg.

Hvor får man tak i sånn trollkvist? Det kunne vært fint!

ORIGINAL: Babelle

Ellers så er det ikke noe annen pynt her i huset enn en trollkvist med organsabånd i forskjellige farger [:)]

huler du ut vanlige egg? Eller sånne pappegg som man har snop i? Er vel pappegg når jeg tenker meg om... [:)]

Hvor har dere disse trollkvistene da? Har jo stor lampe over spisestua så går jo ikke der. og har ikke kjøkkenbord...

ORIGINAL: *Carine*

ORIGINAL: Babelle

huler du ut vanlige egg? Eller sånne pappegg som man har snop i? Er vel pappegg når jeg tenker meg om... [:)]

Hvor har dere disse trollkvistene da? Har jo stor lampe over spisestua så går jo ikke der. og har ikke kjøkkenbord...

Jeg har gjort decoupage på både papp-godteri-egg og utblåste egg som jeg putter en liten ståltråd bit i hullet til oppheng [:)] Digger decoupage, for det er så enkelt men blir så fint.

Trollkvist har de på blomsterbutikk hvertfall! Jeg pleier ha min på en kommode i stua [:)]

Back
Topp