Tips til pålegg

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg er så møkkalei av å spise det samme dag etter dag. Kokt skinke med eller uten ost på brødskive med diverse grønnsaker på. Hva har dere på brødskiven? Eller hva spiser dere til frokost?

Jeg spiser korn til frokost :)
På knekkebrød og brødskive er jeg lite oppfinnsom. Stort sett hvitost:p
Nå når det er ferie koker jeg egg eller bruker avocado også:)

Spiser enten knekkebrød eller brød til frokost :) synes det er godt med rekesalat, leverpostei, nugatti, kaviar og ost, makrell i tomat, skinke og ost, brunost, egg og kaviar osv.. Elsker brødskiver :P det eneste pålegget jeg ikke spiser som jeg aldri egentlig har likt så godt er vel syltetøy av ulike slag, med mindre det er hjemmelaget :)

Begynner å bli litt lei av oste- og melkeprodukter på skiva selv :shifty:

Til frokost spiser jeg som regel hjemmelaget knekkebrød eller brød med smør og enten banan (med salt på!), servelat, ulike typer hvitost, ulike typer skinke, brun geitost, okserull, hjemmelaget rørt jordbærsyltetøy (med sukrin plus), prim, pultost, sjokoladenøttepålegget fra cavalier med stevia, makrell, sardiner i olje eller tomat, honning med valnøtter på. Spiser også leverpostei på en skive per dag. Oppå pålegget har jeg paprika, sylteagurk eller tomat.

Savner veldig morrpølse, fårepølse, salami, blåmuggost og chevre med honning :(

Veldig matlei for tiden jeg også, blir nesten til at jeg ikke orker å spise frokost, pga jeg er så lei alt av pålegg..
Spiser som regel rundstykker eller brød. Går mye av hvitost, syltetøy (jordbær og bringebær), leverpostei, makrell i tomat, kalkunkorv (sånn lang pølse lignende sak) Når jeg orker og har litt mer tid så koker jeg egg med kaviar oppå.

Men alt dette er jeg lei :p

Jeg spiser enten smoothie eller hjemmelagde knekkebrød med egg og kaviar, skinke (den løvtynne typen:p) med majones og grønnsaker, makrell i tomat eller leverpostei stort sett. Er mest glad i smoothie til frokost da :p

Ost, skinke, kalkunfilet, brunost, leverpostei og noen ganger nugatti :P Går egentlig mye i det samme :P

Jeg spiser ofte bare grønnsaker på brødet. En typiske frokostblings får tre lag

1. Olivenolje, pesto eller tapenade (jeg liker ikke margarin)
2. Salat, spirer eller noe annet med litt "crunch"
3. Tomat, egg, avokado, eple, middagsrester...

Her går det i tomat med litt salt og smør/litt lettmajones, snøfrisk med sylteagurk/paprika/tomat, geitost(den brunosten), mye magert kjøttpålegg som kalkun og kylling med masse paprika/tomat/agurk osv :) for meg hjelper det å ha på masse grønnsaker på pålegg som jeg er lei av :)

Jeg spiser ofte bare grønnsaker på brødet. En typiske frokostblings får tre lag

1. Olivenolje, pesto eller tapenade (jeg liker ikke margarin)
2. Salat, spirer eller noe annet med litt "crunch"
3. Tomat, egg, avokado, eple, middagsrester...

Hørtes godt ut :)

Jeg er så møkkalei av å spise det samme dag etter dag. Kokt skinke med eller uten ost på brødskive med diverse grønnsaker på. Hva har dere på brødskiven? Eller hva spiser dere til frokost?
Jeg har bare lyst på det jeg ikke kan spise nå!! Typisk!
Går mye i kyllingpålegg / leverpostei med agurk å tomat. Spiser en del kornblanding med frukt å omelett / egg i helgene;)

Er ikke flink til å lage meg ordentlig frokost før jobb :bag:
Hender jeg kjøper meg et rundtstykke eller yoghurt på jobb, ellers blir det en rask skive med ost/skinke i bilen :p
Ofte er jeg mett etter en chai latte, så da blir det hele frokosten...
Men i helgene spiser vi alltid nystekte speltrundstykker med masse godt pålegg.
Er veldig glad i kokt egg med kaviar.
Makrell i tomat (grovhakket).
Kylling/kalkunpålegg med eggerøre.
Og ikke minst må jeg ha store mengder O'boy ved siden av!

Back
Topp