Tips til pålegg

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg skal ha klubb med en jentegjeng og tenkte å servere rundstykker med pålegg, men jeg er sliter litt med å finne ut hva slags pålegg som jeg kan sette fram. Vil ikke at det skal bli for kjedelig. Noen som har forslag?

Philadelphia smøreost, tine kremost med hvitløk f.eks, kalkunpålegg, karbonader, syltetøy, appelsinmarmelade :)

Lage eggerøre?
Skinke
ost
syltetøy
spekemat

Tine kremost med pepper, kalkunpålegg med pepper og avokado på.
Sylte eller røkt skinke med sennep under og ruccola på.
Roastbiff med majones under og grov pepper på toppen med en tomatskive med litt salt på.

Jeg skal ha klubb med en jentegjeng og tenkte å servere rundstykker med pålegg, men jeg er sliter litt med å finne ut hva slags pålegg som jeg kan sette fram. Vil ikke at det skal bli for kjedelig. Noen som har forslag?
Løvtynn baguetteskinke m/agurkskiver, kokt egg m/en persilledusk som pynt, kremost m/pepper og røkt laks oppå, hvitost m/paprika, italiensk salat.. Var det jeg kom på i farta;) Og så kan du jo dele noen rundstk, og sette fram smør og syltetøy ved siden av, så de kan forsyne seg med det selv?:) Og kanskje sette fram litt ekstra agurk/tomat/paprika og litt frukt? Mange muligheter;)

Kokt egg og laks,
brunost
hvitost med paprika
Salami m agurk og paprika
Eggerøre
Syltetøy i egne skåler (forskjellig syltetøy) så folk kan forsyne seg selv
Sette frem majones og kaviar for de som liker det.

Lammerull :rolleyes:

Gravet laks med sennepssaus.

Brie med tranebærgelé eller fikenmarmelade.

Løvtynn baguetteskinke m/agurkskiver, kokt egg m/en persilledusk som pynt, kremost m/pepper og røkt laks oppå, hvitost m/paprika, italiensk salat.. Var det jeg kom på i farta;) Og så kan du jo dele noen rundstk, og sette fram smør og syltetøy ved siden av, så de kan forsyne seg med det selv?:) Og kanskje sette fram litt ekstra agurk/tomat/paprika og litt frukt? Mange muligheter;)

Jeg har veldig lite energi, så det blir sikkert til at jeg bare setter alt frem slik at de kan smøre selv. ;)
--
Mange gode forslag her! De er til god hjelp. :)

Eggerøre er jo knallgodt på rundstykker :D

Ellers er det jo godt med gulost, brunost, servelat, skinke, smøreost, eggesalat osv. Og kanskje kutte opp litt agurk og paprika som man kan ha på noen av påleggene? :)

Har ein god påleggsalat oppskrift med salatkylling og karri som eg kan legge ut om du gidd å lage den, ellers har du jo fått mange gode forslag:)
Forresten så er favoritten min bacon, brie og ripsgele:)

Du må gjerne slenge ut oppskriften! :)

Du må gjerne slenge ut oppskriften! :)
Oki:)

200 g salatkylling (1pk)
1/2 rødt eple
1/4 rødløk
1/3 rød paprika
1ss karri
4ss majones
4ss rømme

Finhakk eple, rødløk og paprika, og del kyllingen i små biter. Bland inn karrien.
Bland til slutt i majones og rømme.

Oki:)

200 g salatkylling (1pk)
1/2 rødt eple
1/4 rødløk
1/3 rød paprika
1ss karri
4ss majones
4ss rømme

Finhakk eple, rødløk og paprika, og del kyllingen i små biter. Bland inn karrien.
Bland til slutt i majones og rømme.

Det hørtes godt ut! Det må prøves. :)

Lage en tunfisksalat, veldig godt til brødmat:-)

Tunfisk på boks
Mais
Purre/rødløk
Rømme
Majones
Salt og pepper

Bland sammen til du liker konsistens, og passe mengde majones ifht rømme:-)

Lage en tunfisksalat, veldig godt til brødmat:-)

Tunfisk på boks
Mais
Purre/rødløk
Rømme
Majones
Salt og pepper

Bland sammen til du liker konsistens, og passe mengde majones ifht rømme:-)

Takk! Jeg kom nettopp på tunfisksalat, faktisk, men har ingen oppskrift. Tunfisk er jo kjempegodt. :)

Back
Topp