Tips til pålegg når man er kvalm?

Jeg var overbevist om at nummer to var jente pga forskjellig forløp :hilarious:
Ja, det ville jeg også vært. Her har jeg hatt samme symptomer alle tre gangene. I mine to forrige svangerskap har det kommet gutter, så er naturlig å tenke at det kommer en gutt denne gangen også :laughing002

Ja, det ville jeg også vært. Her har jeg hatt samme symptomer alle tre gangene. I mine to forrige svangerskap har det kommet gutter, så er naturlig å tenke at det kommer en gutt denne gangen også :laughing002
Jeg er spent nå, det virker litt mer likt første svangerskap så langt foruten ikke vondt i brystene .

Kvalmen har kommet som kastet på her også! Jeg synes knekkebrød med skinkeost fungerer og knekkebrød med gulost og paprika på. Og grønnsakssuppe til middag har fungert.

Er dere kvalme på kvelden også eller mest morgenen?
De siste dagene har ettermiddagen vært den nye kvalmetoppen :/

Denne osten synes jeg fungerer greit som pålegg om dagen :)
20201112_152122.jpg

I første graviditet var jeg kvalm jevnt utover dagen egentlig. Nå kjenner jeg at det er verst på morgenen frem til ca 12. våkner med kvalme om natten.

ja, det var først sånn for meg også jevnt utover, så mest på morgenen og de siste dagene nå så har jeg jeg blitt mye bedre. Egentlig ikke vært kvalm idag. Men har hatt fri i en uke og sovet lenge og tatt det med ro, så mulig det endrer seg igjen når jeg skal opp tidlig slik som da det startet :wacky:

Det er så kjipt å være kvalm. Samtidig er jeg skrubbsulten. Skikkelig, skikkelig sulten. Det eneste som hjelper mot kvalmen er mat, men å åpne kjøleskapet er kvalmende.. Argh. Ingenting som henger på greip:laughing002
Nå digger jeg plutselig sursild på skiven. Veldig rare greier.

Den kvalmen blir bare verre og verre. Syntes det var ille for noen uker siden, men det var jo ingenting opp mot nå. Min mann sliter litt med å skjønne at jeg ikke lenger har lyst på god og smakfull mat, og jeg sliter også med å finne noe jeg egentlig vil spise. Håper det gir seg om noen uker!

Leste en plass at kvalme kan bety smarte barn, så det er i det minste noe å ta med seg! :hilarious:

Back
Topp