Tips til pålegg man kan spise?

Av alle sære ting så er nok mitt største problem å holde meg unna blåmuggost. Jeg har tidligere hele tiden trodd at det kun var upasteurisert ost en skulle holde seg unna, men jeg ser bl.a. på FHI at en bør styre unna alle myke modningsoster også, som brie, chevre og blåmuggost.

Så tusen takk for alle gode tips! Ser ikke bort i fra at avokado eller kremost med kyllingfilet kan bli en ny favoritt!!:gen014

Har helt dilla på nøkkelost! Og krydderkremost (Tine) med agurk, tomat, salt og pepper :love7

Av alle sære ting så er nok mitt største problem å holde meg unna blåmuggost. Jeg har tidligere hele tiden trodd at det kun var upasteurisert ost en skulle holde seg unna, men jeg ser bl.a. på FHI at en bør styre unna alle myke modningsoster også, som brie, chevre og blåmuggost.

Så tusen takk for alle gode tips! Ser ikke bort i fra at avokado eller kremost med kyllingfilet kan bli en ny favoritt!!:gen014

Du kan spise blåmuggost som har blitt gjennomvarme, er det opp til 70 grader? Husker ikke helt, men sjekk det ut. Det er nydelig på pizza :love7

Jeg prøver meg på leverpostei i dag. Er egentlig veldig glad i det til vanlig, men jeg brakk meg når jeg skulle smøre på, så vi får se om det blir spist til lunsj eller ikke :hilarious:

Du kan spise blåmuggost som har blitt gjennomvarme, er det opp til 70 grader? Husker ikke helt, men sjekk det ut. Det er nydelig på pizza :love7
Jaa, det er sant. Jeg har store planer om å spise det på både burger og pizza og som saus og whatnot, bare for å få dekket behovet:p

Jeg som alltid har skydd tunfisk som pesten har nå oppdaget tunfiskrøre. Er så sinnsykt godt!

1 boks tunfisk (i vann og av god kvalitet, first price funker ikke for meg og min luktesans, eldorado er helt super)
ca 2 ss lett rømme
ca 1 ss majones
ca 1 toppet ss med finhakket rødløk
salt, pepper og litt chili etter smak

Alt røres sammen og spises på det man ønsker av brød. Hadde pitabrød med denne røren og salat og tomat til kvelds i går, var skikkelig godt! Denne oppskriften var nok til 6 halve rundstykker og ett pitabrød og det skal kunne holde seg i kjøleskapet :)

(Tunfisk i boks er regnet som trygt for gravide)

Sniker fra august!
Fikk beskjed av jordmor og forholde meg til helsenorge/gravid om jeg lurte på noe. Der står det som er RIKTIG! Når det gjelder både mat anbefalinger, medisin osv!:)

Back
Topp