Tips til oss?

mamma2012<3

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Fotballfrues sykehusbag har vel blitt kraftig kritisert… hehe! Ikke uten grunn. Men jeg har selv funnet en liste fra en annen gruppe her inne på babyforumet. Hvorfor prøve å finne opp kruttet på nytt? Jeg har lagret listen på dataen, og ikke tenkt noe mer over den. Det er ikke alt på listen som jeg mener er like aktuelt, men man får jo noen ideer.

Her er den:

• FØDEBAGEN

NB: Husk Helsekort og andre nødvendige papir

Klær
  • Amme BH
  • Truser
  • Sokker
  • Singlett / Trøye / Genser som siter litt løst
  • Strikkajakke / Collegejakke
  • Behagelige bukser
  • Pysjbukse
  • Tjukkesokkar
  • Morgonkåpe
  • Crocs
Stelle
  • Hårbørste
  • Hårstrikk / Hårband / Hårklemmer
  • Sminke
  • Ansiktskrem
  • Håndkrem
  • Lypsyl
  • Shampoo og Balsam
  • Tørrshampoo
  • Sminkeservietter
  • Intimsåpe
  • Deodorant
  • Tannkost og Tannkrem
  • Store bind
  • Nesespray
  • Ammeinnlegg
  • Siluen Salve
  • Brystvorte salve
  • Hårføner og rettetang
Diverse
  • Skriveblokk og penn
  • Energidrikk
  • Blå druer (Frukt)
  • Energibar
  • Sjokolade
  • Ammepute
  • Brystskjold
  • Høgtalarar til mobil
  • Cd og Discman
  • Fotoapparat + ladar + minnekort + Blits
  • Videokamera og ladar
  • Telefon og ladar
  • Datamaskin og ladar
  • IPad og ladar
  • USB kabel
  • Briller
  • Pose til skittentøy
  • Mykt Dopapir
  • Noko å lese i
  • Lydbok
Baby Bag
  • Bodyar
  • Strømpebukse
  • Bukse
  • Hentesett
  • Strikkalabbar
  • Strikkalue / Ull Lue
  • Luer
  • Smokk
  • Strikkateppe / Babyteppe
  • Bilstol (i bilen)
Bag til Far
  • Niste til far
  • Badetøy (om han skal i badekaret)
  • Undertøy
  • Tskjorte og genser
  • Lesestoff
  • Tannkost og Tannkrem

Den listen så mer fornuftig ut enn den til fotballfruen ;)

fra app'en

Hjelpes for noen enorme lister da:-) blir ikke halvparten av det her en gang.Liten plass å gjøre av ting er det også på sykhuset så han får ta med klær etterhvert.Sminke å styr var ikke i mitt hodet engang på sykhuset,hadde plenty å gjøre:-)

Så vidt jeg kan se, så er denne listen her og den til fotballfrue ganske like, med unntak av tøflene :p Til å være førstegangsfødende som fotballfrue faktisk er, så skjønner jeg at hun kanskje ikke er klar over at trusene kan bli i minste laget.. Fikk meg mange overraskelser jeg også :)

Jeg pakker enkelt, akkurat som sist :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har startet på bagen allerede. Har ei handleliste med noen ammetopper og ammebh-er og innlegg igjen av klær.

Syns disse listene blir så voldsomme. Er virkelig ikke mye man trenger altså. Men, men..

Jeg pakket mye mer enn nødvendig sist gang, så går for en revidert og enkel liste denne gangen. Mannen kan alltids stikke hjem med alt det jeg kanskje har behov for etter hvert. Jeg har dessuten ikke planer om å være der så lenge, så behovet for alt mulig er nok ikke så stort :p

Tipser alle om en ekstralader til mobiltelefon, den reddet oss forrige gang, da begge hadde glemt å lade mobilene, noe spm førte til at vi måtte lade før vi fikk ringt og overbragt de gode nyhetene til familie og venner :p

Det er veldig mye man ikke trenger som står på disse listene. Ting som ammepute, krem til brystvortene, bind etc får man jo på sykehuset. Så pakk enkelt jenter :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

For min del er det bedre å ha med seg for mye enn for lite med tanke på at vi ikke har bil. Da blir det jo vanskelig å bare stikke hjem og hente det man evt mangler.

Ellers så prøver jeg bare å plukke opp gode tips litt her og der og så pakker jeg fornuftig ut i fra det :-) kommer sikkert til å revidere den listen et par ganger, også ut i fra egne behov.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Dere som sier det ikke er nødvendig med så mye, kan ikke dere legge ut deres lister?:)

Sent from my iPad using BV Forum

Min liste ser slik ut :
Alle papirer selvfølgelig, og litt kontanter.

Til meg: Hårbørste, tannbørste, tannkrem, litt rouge og leppomade. Hudkrem.
Ammebh, boxer, tights, lang singlet og ullgenser (hjemreise). Sokker, tynne+ull.
En kosebukse, god genser og croks. Har min egen shampoo og dusjsåpe. Bikini-overdel tilfelle badekar.

Mannen: tannbørste, t-skjorte.

Lille: ullbody (omslag), strømpebukse, ulldress, smokk (vet aldri) og lue.

Felles: fotokamera, lader, hver vår mobil, ladere, koseteppe til lille, .

Sist reiste vi hjem dagen etter, satser på det denne gangen også. Skjer det noe som gjør at vi må være lenger, så får svigerfar ta med seg noe ned om vi mangler. Han skal ta storesøskenene mens vi reiser nedover :)

Ut i fra erfaring fra forrige gang på barsel (var på sykehuset i 2 uker) så skal jeg pakke med:

3 par sokker
3 par store truser (synes det er bedre enn netting, men hvis jeg blør mye så er nok netting best mtp de største bindene/bleiene)
2 ammebher
3-4 ullinnlegg
Morgenkåpe
Tøfler
Pysjbukse/tights å ha under morgenkåpen i kantina.
1 bukse og 1 genser til hjemreise

Toalettsaker:
Ansiktskrem, sjampo, balsam, bodylotion, maskara (gidder ikke mer sminke enn det), hårbørste og strikk, deodorant, barnerhøvel (til armhuler), tannbørste og tannkrem, leppomade, brystvortekrem.

Mobillader og mobil
Øretelefoner så jeg kan høre musikk på mobil
Vannflaske til fødselen
Helsekortet

Et tips fra meg er å få tak i små prøvepakker med sjampo, balsam, tannkrem ol så slipper det å ta så stor plass med store tuber. Og så kan man pakke det ned i forveien.

Dere som kjøper egne truser til å ha med. Hvilke type truser kjøper dere?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dere som kjøper egne truser til å ha med. Hvilke type truser kjøper dere?

Kjøper ikke for anledningen, tar med de jeg bruker når jeg har mensen. Boxere fra pierre robert eller lignende. Altså store brede :)

Kjøper ikke for anledningen, tar med de jeg bruker når jeg har mensen. Boxere fra pierre robert eller lignende. Altså store brede :)

Okei. :) har ikke hatt noe spess mensen på 5år, pga hormonspiral. Så har bare søte småe truser. Så må kjøpe meg slike. :rolleyes: :p

• Liker
Reactions: EJ
Feil... hehe. legger ut liste i morra

Back
Topp