Tips til milde middager

Stjernestrikk

Elsker forumet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei!

Noen som ligger inne med gode tips til middager som hverken krever mye eller lukter for mye?
Kvalmen er ille her, så sliter med å finne på noe til middager. Kan jo ikke leve av chips heller, selv om det frister.
Mannen i huset jobber overtid denne uka, og jeg vil så gjerne kunne bidra bare litt så ikke alt ansvaret faller på han.

Pitapizza m/skinke og ost, lapskaus, fiskegrateng, tomatsuppe, pitabrød med kjøttdeig og salat.. Jeg er kresen på middager fortiden, men disse er noe av det som går ned her :joyful:

pasta med sånn carbonarasaus! #rip matvaner i denne tiden ass. Kunne levd på potetgull sjæl..

pasta med sånn carbonarasaus! #rip matvaner i denne tiden ass. Kunne levd på potetgull sjæl..

Jaaa.... her har jeg vært sikkelig usunn i to dager, og jeg som har spist lavkarbo siden januar:facepalm:
Idag MÅTTE jeg ha kjeks med sjokoladebiter
Og i gpr var det mammas hjemmelagde pizza:shy:

Jaaa.... her har jeg vært sikkelig usunn i to dager, og jeg som har spist lavkarbo siden januar:facepalm:
Idag MÅTTE jeg ha kjeks med sjokoladebiter
Og i gpr var det mammas hjemmelagde pizza:shy:

Jeg tenker at det er pluss så lenge vi lever! Jeg vet ikke hvordan jeg skulle overlevd noe annet en hjemmekontor sånn formen er nå. i morgen har vi opptak i åtte timer og jeg har pakka de saltstengene for å si det sånn :p

Jeg synes forøvrig laks er veldig overkommelig i denne perioden.

Jeg tenker at det er pluss så lenge vi lever! Jeg vet ikke hvordan jeg skulle overlevd noe annet en hjemmekontor sånn formen er nå. i morgen har vi opptak i åtte timer og jeg har pakka de saltstengene for å si det sånn :p

Jeg synes forøvrig laks er veldig overkommelig i denne perioden.

Nei, ikke sant! Får håpe de timene går fort og at saltstenger gjør jobben sin:shy:

Vi spiste grillet kylling og potetgull til middag i dag. :P

Trenger også tips, null matlyst her:hungover: Men det vi har laget er kyllingsalat med en frisk dressing, laks, taco, pizza og hjemmelaget lasagne.

Takk for gode råd!
Savner toro tomatsupper her i Danmark altså, egentlig toro generelt. Pleier egentlig å lage all mat fra bunnen, men i disse dager hadde det vært så greit med noen kjente smaker som krever minimalt med innsats ;)

Vurderer taco, men redd det blir for mye krydder på tross av at jeg egentlig elsker taco da..
Men grilla kylling virker veldig greit! Kan desverre ikke få den ferdig grilla her, men kan lukke døra til kjøkkenet og åpne vinduet, haha

Taco gikk veldig dårlig her.. Jeg har fått ned lasagne, fiskegrateng, pølse og potet, kotelett og ris, fiskekaker og fiskepudding. Det blir mye potet til, men det er jo mye næring i det! Lapskaus og kjøttsuppe/sodd har også funket!

Taco gikk veldig dårlig her.. Jeg har fått ned lasagne, fiskegrateng, pølse og potet, kotelett og ris, fiskekaker og fiskepudding. Det blir mye potet til, men det er jo mye næring i det! Lapskaus og kjøttsuppe/sodd har også funket!

Lapskaus frister faktisk litt, men alt med fisk er totalt uaktuelt :hungover:

Pølsegrateng er jo enkelt og mildt. Fiskekaker, fiskeboller i hvitsaus osv. Supper funker godt. Blomkålsuppe er jo veldig mildt. Ellers går det i en del brødskive med leverpostei her, får nesten ikke ned noe mat:hungover:

Sliter selv om dagen. Hypersensitiv nese, føler alt lukter dritt. Endte opp med å kjøpe risengrynsgrøt fra toro ifag :hilarious:

Sliter med kvalme selv for tiden.. Synes mat som potetmos, fiskegrateng, pasta er gode alternativer :rolleyes:

Lurer på pannekaker i dag. De går det jo an å kjøpe ferdige også.

Lurer på pannekaker i dag. De går det jo an å kjøpe ferdige også.

Å, pannekaker var en veldig god ide! Det kommer med på lista ;)
Endte opp med løksuppe til middag i dag, den småputrer på kjøkkenet under vifta med åpent vindu. Jeg sitter i stua med døra lukket :P
Mannen spiser lasagne fra fryseren, han er ikke suppemenneske når han kan slippe ;)

Jeg har en liste som er en slags "go-to" hvor jeg sjekker hva som frister, og hva som er heeeelt uaktuelt :smiley-ashamed004
Så kan jeg bytte ut tilbehør eller sauser ettersom hva jeg klarer eller ikke klarer.

Her er listen:
Amerikansk gryte.
Meksikansk gryte.
Cola-kylling.
Flyvende Jakob.
Innbakt pizza.
Pulled pork.
Sodd
Schnitzel
Søtpotetstappe med bacon, ost, rømme og mais.
Fylt løvbiff.
Sterk kylling.
Kalkun.
Ribbe.
Pizzahorn.
Hønsefrikasse.
Wok.
Tacosuppe.
Kyllingfilet, ris og saus.
Kyllinglår, ris/pomfri og saus.
Nuggets.
Biff, poteter og saus.