Tips til middag med kyllingfilet??

ORIGINAL: UneMi

På rema får du noe som heter ovnsgratinert kylling. Er en vanlig pose, ser ut som sausposer. Blander pulveret med kremfløte og litt vann. også heller du det over kyllingfile
også inn i vonen, kjempe godt og enkelt. Ris og salat til.
bakpå de posene står det faktisk mange oppskrifter på kylling med den sausen der. mange gode oppskrifter også:)

ser forresten sånn ut:

Eller lage kyllingfilet med bacon rundt og hjemmelagde gratinerte poteter. Kjempe namme.
Jeg har også pleid å lage kyllinggryte/wok lignende greier.

Strimler kyllingen, steker det, har i paprika, løk, chilli, squash, hvitløk og sopp. Krydrer det med det jeg vil. Kan ha ris til også.

å jaaaa.den er god..hadde glemt den ut jeg..takk for tips[:D]

ORIGINAL: cathkal

ORIGINAL: UneMi

På rema får du noe som heter ovnsgratinert kylling. Er en vanlig pose, ser ut som sausposer. Blander pulveret med kremfløte og litt vann. også heller du det over kyllingfile
også inn i vonen, kjempe godt og enkelt. Ris og salat til.
bakpå de posene står det faktisk mange oppskrifter på kylling med den sausen der. mange gode oppskrifter også:)

ser forresten sånn ut:

Eller lage kyllingfilet med bacon rundt og hjemmelagde gratinerte poteter. Kjempe namme.
Jeg har også pleid å lage kyllinggryte/wok lignende greier.

Strimler kyllingen, steker det, har i paprika, løk, chilli, squash, hvitløk og sopp. Krydrer det med det jeg vil. Kan ha ris til også.

å jaaaa.den er god..hadde glemt den ut jeg..takk for tips[:D]

Akkurat den jeg mente også, bare den med indisk tandoori. Synes den vanlige kremet ikke smakte noe som helst[8|] 

stek kyllingfille kjapt i stekepanne og lag bali saus hiv alt oppi ildfast form, lag ris og ha til salat.
naaaam!

Stek hele kyllingfileter i panna. Lag toro kylling bretagne saus. Legg kyllingen i en dyp langpanne, og hell sausen over. Legg ost på toppen av kyllingen. Serveres med ris og salat ved siden av.

Gratineres i ovn i ca 30-40 min på 200 grader.

jeg simpelten elsker kyllingfilet i biter, stekes i melange, så har jeg kyllingkrydder fra asiatiskmat på, og ris ved siden av, er såååå saftig[:D]

ellers har man jo

Tikka masala
Tandoori

kyllingfilet som du banker flat, og fyller med ting du liker, ruller den sammen og surrer bacon  rundt, så kan du ha det du liker ved siden av, vi pleier ha pommes og salat[:)]

Ta 4-5 kyllingfileter,dryss litt pepper på,legg i en ildfast form (kan stekes litt først om du ønsker det)
1,5-2 beger creme fraiche blandes med 2 dl revet ost og 150 gram strimlet hamburgerrygg og 1 ts basilikum
dette helles over kyllingen og stekes på 225 grader i ca 30 min....

jeg serverer dette med en potet og grønnsaksblanding som består av:
1 paprika
2 gulrøtter
1 rødløk
8 poteter

kuttes og freses i olje i stekepannen med 1 ts timian
legges i ildfast form og stekes på 225 grader i ca 30...

Fantastisk middag til 4 personer...[:D]

Back
Topp