Tips til mellommåltider, mindre måltider?

Solosupah

Glad i forumet
Som mange andre er jeg sulten hele tiden, minst hver 1,5 time kjenner jeg at jeg må ha noe mat hvis ikke blir jeg fort uggen.

Det har gått mye i naturell yoghurt med müsli, god morgen yoghurt uten sukker, polarbrød med sukkerfritt syltetøy, bananpannekaker/havrepannekaker, knekkebrød med egg.

Men nå begynner jeg å bli litt lei alt dette. Særlig polarbrødene setter seg i halsen.

Er det noen som har noen gode tips? :) Gjerne sunne som metter en stund. Forsøker å ikke få i meg unødvendig med raffinert sukker pga mulig svangerskapsdiabetes i familien.

Havregrynsgrøt, youghurt (som deg), brødskiver, en enkel salat, rett i koppen/instant noodler, eller så hender det at jeg bare koker et egg og spiser en avokado med salt og pepper ved siden av.

Hva med chiapudding eller kjøleskapsgrøt? Finnes mange ulike oppskrifter på nett. Oppskårne grønnsaker/frukt for å ha i en boks er ganske greit å ta med seg og eventuelt litt nøtter/kjerner. Salat med pasta eller brød ved siden av blir mer lunsj enn mellommåltid kanskje?

Last edited:
Sulten hele tiden jeg også, men drikker mye som hjelper og har med med kokt egg som metter godt og barer som funker når man ikke er hjemme. Men ellers Skulle jeg nok vært flinkere på å hatt sunnere mellom måltider.

Jeg er ikke så flink til å lage til skikkelig mat, så blir mest små gulerøtter, en neve med valnøtter/hasselnøtter, 4-5 marinerte oliven, litt blåbær eller kanskje en banan.

Har litt frukt og grønt klart til matpakker/måltid i kjøleskapet, og de får bein å gå på om dagen :D

Prøver å bytte på hva jeg kjøper så vi ikke går lei.

Her går det i norske epler og plommer :hungry: Metter kanskje ikke så mye, men godt er det! Og borte gulrøtter!

Mine mellommåltider; banan - metter en liten stund, epler - hjelper mot kvalmen, nektariner - er bare veldig godt, gulrøtter - friskt og godt, blir ikke kvalm av det. Rugsprø med taffelost, evt annet «enkelt» pålegg. Også endel energibarer, men er sikkert ikke så sunt i lengden.

Back
Topp