Tips til matlyst

Hormonfrøkna

I full hormoni!
Februar 2014 - Skjult forum
Jeg sliter så med matlysta, er kvalm/blir kvalm av mye. Dere som sliter med det samme, hva spiser dere om dagen? Er det noe som funker?

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Ritz-kjeks, frukt, knekkebrød med norvegia funker her :)

Termin 16.02.14

Det å ikke spise gjør at man får mindre matlyst, så det hjelper faktisk litt å dytte ned mat. Selv hører jeg blindt på mine innfall av hva jeg vil spise. I dag: taco. Med cheddarsaus.

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

Bare å spise litt uansett om jeg har lyst på eller ikke hjelper meg. Ble go og mager grillpølse til middag. Et halvt pitabrød med svinewok og grønnsaker til lunsj og 1 brødskive til frokost. Vært flink i dag syns jeg :)

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Bare å spise litt uansett om jeg har lyst på eller ikke hjelper meg. Ble go og mager grillpølse til middag. Et halvt pitabrød med svinewok og grønnsaker til lunsj og 1 brødskive til frokost. Vært flink i dag syns jeg :)

Kjenner meg igjen! Blir veldig fort stolt av egen innsats :) spist én knøttliten tacolefse og er sååå fornøyd med meg selv. :D

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

ritz-kjekse, pepsi max eller cola, fine rundstykker med smør på og hvis dagsformen tillater funker ei skinkeskive også:) til middag i dag funket løvbiff og ris:p

Ristet brød med smør og norvegia... Det går faktisk ned ganske lett for meg. Det er verre med middagsretter

Middag er absolutt det verste her også, klarer ikke få ned kjøtt så om dette fortsetter kommer jeg til å få jernmangel. Tips til middag?

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14

Jeg trenger også litt tips.
Kjenner energien er helt på bunn for tiden :/

Ingen matlyst og om jeg spiser noe så er kvalmen der etter få bitt.
Må styre unna ting som; smeltet ost, kremete sauser, generelt fete matprodukter (pølser, chips ol.) da det gjør meg veldig uvel.
Mye matlukt må jeg unngå, ellers kan jeg bare glemme å spise på noen timer.

Er i hovedsak om morgenen det er nesten umulig å få i seg næring.
Har prøvd meg på nutridrink, men fy søren så kvalmende!

Det som funker er frukt, vannmelon!, rent kjøtt og grønnsaker.
Meeeeen.. Ernæringsfysiologen min vil at jeg skal unngå frukt og heller spise proteiner, bruke mye smør og olje i maten, melkeprodukter og spise brød med myyyye pålegg på.
Ting som absolutt ikke frister!
Hun kommer nok til å bli litt oppgitt når hun ser matplanen jeg fikk beskjed om å føre i en uke. :smiley-ashamed005

I kveld har matlysten vært veldig bra faktisk.
Spiste nesten et helt pizzastykke! Det er det største måltidet jeg har hatt siden før jeg ble gravid det (masse fett, så det blir kanskje ernæringsfysiologen imponert over) ^^ haha

Back
Topp