Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Drikker mye brus, eller saft/juice med kullsyrevann. Det hjelper på kvalmenKastet du opp daglig med hyperemesis? Er så redd for at jeg har fått det. Har vært kvalm en stund og begynt med xonvea. Det funket bra i begynnelsen, men i går kastet jeg opp 2 ganger og i dag kastet jeg også opp på morgenen. Har vel kastet opp rundt 10 ganger til nåSamme her også, 6. uken på sofaen nå… Har to svangerskap med hyperremesis bak meg, har vært ulike ting som fungerte hver gang. Første gang var det iste og brødskiver. Andre gang var det gul godmorgenyohhurt og Biola. Denne gangen veksler det litt, jeg har mest problemer med drikke, sukker og feit mat. Spiser ristet brødskive med ost, men det er jo ikke spesielt godt, men går ned. Eple og fruktsalat med Kesam har jeg spist, vann med kullsyre og klementiner. Føler jeg bare spiser for å holde kvalmen i sjakk, ikke fordi jeg har lyst på. Men det blir heldigvis bedre![]()
Kastet du opp daglig med hyperemesis? Er så redd for at jeg har fått det. Har vært kvalm en stund og begynt med xonvea. Det funket bra i begynnelsen, men i går kastet jeg opp 2 ganger og i dag kastet jeg også opp på morgenen. Har vel kastet opp rundt 10 ganger til nå

Håper du slipper unna! I mine to svangerskap med det, har det vært som første dag i spysyken, bare at det egentlig ikke hjelper på kvalmen å kaste opp, men er nesten like kvalm etterpå. Har ikke kunnet stå eller sitte, for da kastet jeg opp. Og dette varte i flere måneder uten pause. Men det er mine symptomer. Så hvis du er usikker, ville jeg snakket med lege, selv om det er tiltak. De har en kvalmescore man fyller ut for å se hvor alvorlig det er. Nå kaster jeg opp et par ganger per dag og er kvalm hele tiden, men tenker ikke det er hyperremesis denne gangen. Forskjellen er at jeg ikke kaster opp mer enn et par ganger per dag, og kan stå/sitte mer. Så føler jeg at jeg får i meg nok mat/drikke til at de uansett ikke trenger å gi meg intravenøst. Men det er dritt med kvalme uansett! Man blir jo så hemmet av det… Tenker at hvis det varer utover 1. trimester, skal jeg høre om jeg kan få zofran også. Og så har jeg allerede fått xonvea på blå resept, det er et tips om du ikke har fått detKastet du opp daglig med hyperemesis? Er så redd for at jeg har fått det. Har vært kvalm en stund og begynt med xonvea. Det funket bra i begynnelsen, men i går kastet jeg opp 2 ganger og i dag kastet jeg også opp på morgenen. Har vel kastet opp rundt 10 ganger til nå
Håper du slipper unna! I mine to svangerskap med det, har det vært som første dag i spysyken, bare at det egentlig ikke hjelper på kvalmen å kaste opp, men er nesten like kvalm etterpå. Har ikke kunnet stå eller sitte, for da kastet jeg opp. Og dette varte i flere måneder uten pause. Men det er mine symptomer. Så hvis du er usikker, ville jeg snakket med lege, selv om det er tiltak. De har en kvalmescore man fyller ut for å se hvor alvorlig det er. Nå kaster jeg opp et par ganger per dag og er kvalm hele tiden, men tenker ikke det er hyperremesis denne gangen. Forskjellen er at jeg ikke kaster opp mer enn et par ganger per dag, og kan stå/sitte mer. Så føler jeg at jeg får i meg nok mat/drikke til at de uansett ikke trenger å gi meg intravenøst. Men det er dritt med kvalme uansett! Man blir jo så hemmet av det… Tenker at hvis det varer utover 1. trimester, skal jeg høre om jeg kan få zofran også. Og så har jeg allerede fått xonvea på blå resept, det er et tips om du ikke har fått det![]()

Ja! Ta vare på kvitteringene når du kjøper før blå resept, så tror jeg du kan få igjen ogsåKan man få det på blå resept? Jeg betale 500kr når jeg henta sist. Dyrt for 10 dager![]()