Tips til mat?

Blomsterkrans

Andre møte med forumet
Jeg har vært så kvalm de siste dagene at jeg så vidt får i meg mat og drikke. Har noen av dere noen tips til hva som er lett å lage/spise? :)
 
Eplemost hjelper på kvalmen her. Sist svangerskap fikk jeg tips om å blande eplemost og farris, skal visst funke bra det også. Jeg liker ikke farris, så jeg holder meg til kun eplemost :p

Ellers er det salt kjeks og mellomgrovt/fint brød med ost og skinke det går mest i her om jeg er kvalm, eller så er det som hjelper mest for meg å spise ofte nok. ☺️
 
Jeg er også en del kvalm, men har lyst på masse mat hele tiden :hilarious:
Sliter litt med å stå på beina lenge nok til å lage noe godt så jeg har kjøpt inn yoghurt, kjeks, maiskaker (?), melon, epler og salt chips er farlig godt!
 
Jeg er også en del kvalm, men har lyst på masse mat hele tiden :hilarious:
Samme her, det er så absurd! Da jeg var kvalm i forrige svangerskap hadde jeg ikke lyst på noen ting, nå sitter jeg om kveldene og fabler om masse mat, men alt byr meg imot :hilarious: Veldig merkelig og frustrerende!

Til TS: Her er det friske, lette ting som agurk, eple, vannmelon og salat som går ned når ingenting annet virker mulig å spise. Forrige svangerskap var salt kjeks en god løsning, denne gangen synes jeg bare det er fælt :depressed:
 
Samme her, det er så absurd! Da jeg var kvalm i forrige svangerskap hadde jeg ikke lyst på noen ting, nå sitter jeg om kveldene og fabler om masse mat, men alt byr meg imot :hilarious: Veldig merkelig og frustrerende!

Til TS: Her er det friske, lette ting som agurk, eple, vannmelon og salat som går ned når ingenting annet virker mulig å spise. Forrige svangerskap var salt kjeks en god løsning, denne gangen synes jeg bare det er fælt :depressed:
Jeg har aldri opplevd kvalme før pga svangerskap så dette er nytt og rart. Kvalm men samtidig så sinnsykt sulten :wideyed: Stod på butikken en dag og hadde lyst på alt, kjøpte italiensk salat og skinke. Nå byr det meg i mot når jeg ser det i kjøleskapet…
 
Jeg har aldri opplevd kvalme før pga svangerskap så dette er nytt og rart. Kvalm men samtidig så sinnsykt sulten :wideyed: Stod på butikken en dag og hadde lyst på alt, kjøpte italiensk salat og skinke. Nå byr det meg i mot når jeg ser det i kjøleskapet…

Haha, sånn har jeg gjort også. Kjøpt pålegg eller mat fordi det frister i butikken, og takler det ikke i det hele tatt når jeg faktisk skal spise, så ender opp med at mannen må spise det opp. :hilarious:
 
Sniker fra juli 22. Mat med en del protein hjalp veldig på kvalmen for min del. Speilegg, kylling etc!
 
Jeg er veldig kvalm også.. Også hjelper det å spise.. Er egentlig lei av all mat, men det hjelper så mye å små spise, så jeg spiser heletiden (til vekta sin frykt).. Jeg spiser Yoghurt, melk og frokostblanding, rista brød med ost og skinke, grøt og avakado med salt og pepper på :joyful: :dead:
 
Sommer ruller syns jeg er godt nå. Enkelt å ha oppkuttet klart i kjøleskapet og bare rulle når man får lyst på :love017
 
Forige svangerskap gikk det mye i sodd,lapskaus,rett i koppen og enkle retter som jeg slapp å bruke tid på. Men husker at jeg etter en stund ble kvalm av lukta på rett i koppen,og den lukta blir jeg uvel av enda :hilarious:
 
Blir stort sett kvalm uansett hva jeg spiser, men kruttsterk coleslaw på brødskive med skinke oppå er noe som funker her. Drikker også endel lemonade med isbiter. :p
 
Back
Topp