Tips til mat :)

*treSmå*enTil*

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Er så uggen i kroppen så får lite mat i meg :/

Har dere noen gode tips til mat så er lett å lage og godt?:)

Har du prøvd å lage deg smoothie?
Ikke så tungt å få i seg og den kald, syrlige smaken hjelper ihvertfall meg litt med kvalmen

Mattips er det desverre lite av hos meg, er kvalm og får nesten ikke i meg noe jeg heller. Men drikk cultura og juice, og mye vann da :) for meg har mat med ikke for sterke smaker også hjulpet litt, da har jeg ikke blitt mer kvalm :p men det er forferdelig kjedelig -.-

I begge mine graviditeter er det å spise ofte som har holdt kvalmen i sjakk ;-) desverre :-P det gikk bra med vekten sist, men er ikke sikkert det blir sånn nå ;-) Ha mange småting tilgjengelig. Muslibar, yoghurt, frukt, riskaker, nøtter osv.. Kanskje det frister mer om du har litt stæsj over alt? :-)

Har ikke noe erfaring selv, men mange jeg kjenner sverger til tomatsuppe :)

jeg spiser banan, knekkebrød, yoghurt og frokostblanding på formiddagene, ettermiddag pleier jeg å klare å få i meg middag, har kanskje 2 timer uten kvalme :p

syns eplejuice og ritz kjeks hjelper også. Hadde alltid det med meg i forrige svangerskap også

Jg skal kjøpe meg brødrister! Det frister faktisk :p

Og lurer på om jeg skal lage meg en grov pannekakerøre og porsjonsfryse eller noe.. Mye mulig jeg ikke får det i meg, men akkurat nå hører det himmelsk ut.. (Det gjør ganske mye, helt til jeg skal spise det :p)

(Det gjør ganske mye, helt til jeg skal spise det :p)
Sånn har jeg det også! I dag stekte jeg karbonader med potetmos og grønnsaker til. Hadde kjempelyst på det helt til jeg skulle spise det. Klemte i meg litt kjøtt men endte med å spise potetmos og grønnsaker til middag :-P

Sånn har jeg det også! I dag stekte jeg karbonader med potetmos og grønnsaker til. Hadde kjempelyst på det helt til jeg skulle spise det. Klemte i meg litt kjøtt men endte med å spise potetmos og grønnsaker til middag :-P
Haha :D ble pannekaker i dag og nå vrenger magen seg :(

Haha :D ble pannekaker i dag og nå vrenger magen seg :(
Uff, det er så kjipt! Kanskje pannekaker er for fett? (Hvis du steker i smør?)

Har funnet ut at jeg må styre unna fett, sukker, sterke krydder og kjøtt. I tillegg blir jeg kvalm når jeg tenker på egg, så det har jeg ikke prøvd å spise engang!

Jeg lager pureer i alle varianter. Favoritten er helt klar persillerotpure ;) så lenge jeg slipper å tygge altfor mye går det relativt greit å spise.. :p

Back
Topp