Åååh, det er så kjent!
Jeg har prøvd mye rart mot halsbrann, og eplecidereddik funket såå bra.. helt til det ikke gjorde det og det føltes mye verre ut..
Det som har hjulpet generelt med å roe ned halsbrann er faktisk hjemmelaget kraftsuppe
Vet ikke hvorfor, men får jeg i meg en 3-4 dl kraft/suppe laget av kylling sammen med en 4-5 dl kefir så får jeg ikke så ille halsbrann.
Så det har fungert her. All syltetøy, juice, brus, brød og tomatsaus gjør ting verre virker det som.
Eplecidereddik funket som sagt men så ble alt mye mye verre. MEN da har jeg heller ikke drukket kraft så vanskelig å vite hva det var
Generelt syntes jeg "kjedelig" suppe er det beste og enkleste
1 hel kylling av god kvalitet - det er litt viktig altså.
Deles opp og haes i en gryte. La stå en time eller to i vann , gjerne med en dl eddik i. Bytt vannet og varm opp. Skal ikke koke.
Kommer det skum så taes det av. Etter ca 2 timer taes alt ut av, fjern all skinn og kjøtt, oppi gryte med beina igjen en 6-7 timer
Jeg liker å lage en kjedelig kraft uten smak, men vil du ha supper der og da så kan du tilføye løk,hvitløk, laubærblader etc, hva enn du vil ha av smak.
Veldig god og næringsrikt og trigger ikke halsbrann her værtfall
Jeg blender skinnet sammen med en del av væsken for å få en kremet og mer næringsrik suppe. Smaker kjempegodt!